וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי רעלים לשנה החדשה: מה כדאי לגרוע ומה להוסיף לתפריט?

מיה אביר

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 8:42

תחילת שנה עברית היא זמן מצויין לפנות מהגוף שלנו את כל תוצרי הסטרס, האכילה הגרועה והשימוש בתרופות. ככה תעשו את זה בצורה שפויה

גיף של מעיים. Giphy
חוסר איזון בגוף המקשה על פעולת פירוק ופינוי הרעלים מהגוף/Giphy

החגים בפתח, שנה חדשה לפנינו וגם חילופי העונות, זמן מצוין לניקוי רעלים, או בשמו הלועזי - דיטוקס. הרפואה הטבעית רואה בניקוי רעלים אמצעי לשמירה על אורח חיים בריא ומניעת מחלות. ישנן שיטות ניקוי רעלים רבות, כמו צום של מספר ימים, צום מיצים, חוקנים וכדומה, שיטת ניקוי הרעלים צריכה להיות מותאמת לאורח החיים של כל אחד מאיתנו.

הצטברות הרעלים בגופנו הם תהליך ממושך הקשור לעודף רעלים מהסביבה החיצונית, עודפים ותוצרי לוואי של הפעילות המטאבולית מהגוף. הרעלים מצטברים בין היתר, גם כתוצאה של אורח חיים רווי במתח, מיעוט שעות שינה, חוסר תנועה, שימוש כרוני בתרופות, תזונה עשירה בסוכרים, חומרים מעובדים, אלכוהול וכו' - כל אלה יוצרים חוסר איזון בגוף המקשה על פעולת פירוק ופינוי הרעלים מהגוף.

בגופנו מספר איברים האחראיים על כפינוי הרעלים, בהם הכבד, מערכת העיכול, הכליות, בלוטת הלימפה, מערכת הנשימה ואף שכבת העור שלנו. כל איבר לוקח חלק בפירוק הפסולת המצטברת בגוף. הצטברות של רעלים וחומרי פסולת בתאים וברקמות לאורך זמן, גורמת לשחיקה של מערכות הגוף ויכולה לגרום גם להתפתחות של מחלות.

מטרת הניקוי היא להסיר מכשולים, להקל על מערכת העיכול ולספק לכבד את כל חומרי הגלם הנחוצים לפעילות תקינה של פירוק רעלים ופינויים מהגוף.

כיצד נבנה את התזונה במהלך ניקוי הרעלים?

קודם כל חשוב להוריד מזונות שמכבידים על פעילות הכבד ומערכת העיכול. לשם כך מתחילים בהפסקה מדורגת של צריכת המזונות הבאים: קפה, סוכר, גלוטן, אלכוהול וכדומה - הימנעות מחומרים אלה למשך מספר שבועות לרוב מפחיתה את החשק ואת ההזדקקות להם.

בניקוי הגוף מרעלים, מסירים מהתזונה מזון מעובד, מטוגן ומעושן. נימנע מחומרים משמרים, מלאכותיים, שומן טראנס, צבעי מאכל, חומרי טעם וצבע. בין היתר, אפשר להתחיל ליהנות ולהעריך את טעמו הטבעי של המזון ולהפחית בתיבול של מלח ותבלינים דומיננטיים.

תרד. ShutterStock
תרד/ShutterStock

מה כן מומלץ לצרוך בזמן ניקוי הרעלים?

  • רצוי לצרוך כמות גדולה של נוזלים כמו מים, חליטות צמחים ומיצי ירקות.
  • ירקות ופירות טריים מכילים שפע של נוגדי חמצון, וויטמינים ואנזימים - כולם דרושים לתהליך יעיל של ניקוי רעלים.
  • עלים, נבטים וירקות ירוקים המכילים כלורופיל כמו: חסה, מנגולד, תרד, בצל ירוק, אצות, בזיליקום, מלפפון וכו'.
  • ירקות ממשפחת המצליבים: כרוב, ברוקולי, נבטי צנונית וכו' - ירקות אלו מכילים חומרים גופרתיים המגבירים ייצור גלוטטיון שהוא נוגד החמצון העצמתי ביותר בגוף.
  • מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: תפוחים, קטניות, דגנים מלאים, אורז מלא - הסיבים סופחים את הרעלים ומסייעים בהפרשתם מחוץ לגוף.
  • מזונות על עשירים במיוחד בנוגדי חמצון כמו ספירולינה וכלורלה - מכילים רכיבים המנטרלים רעלים ומטהרים את הדם.
  • זרעים: זרעי פשתן, זרעי צ'יה המסייעים לנטרול הרעלים ולסילוקם מהגוף.

עוד בוואלה!

יומן ניקוי רעלים

לכתבה המלאה

תהליכי הניקוי השונים יכולים לשמש ככלי יעיל ליצירת 'ריסטארט' בגופנו במצבים של תקיעות ועומס, בעיות עור, עצירות, עודף משקל, חוסר איזון הורמונלי, אלרגיות, כבד שומני, מיגרנות וכו'.

יש לזכור כי ניקוי רעלים עשוי גם לגרום לתופעות לוואי כמו כאב ראש, כאבי בטן, עייפות ולכן לבחור את עוצמת הניקוי, אורכו, סוג התזונה וכמובן התועלת למטרת הטיפול, לאחר ייעוץ מקצועי ובהתאם לגופנו, מחלות שונות ומצבים שונים בחיינו.

מיה אביר היא נטורופתית ויועצת מקצועית ממחלקת ייעוץ והדרכה ברא צמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully