וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 המאכלים עם הריכוזים הגדולים ביותר של חומרים מזינים

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 9:19

מי אמר שלאכול בריא זו תמיד משימה קשה ומסובכת? הכירו את הממתק האהוב, הפירות המתוקים והמנות עתירות השומנים שיעזרו לכם לקבל את כל החומרים המזינים שדרושים לכם - כמעט ללא מאמץ

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

רוב האנשים בעולם סובלים מחסרים תזונתיים כאלו ואחרים. הסיבה לכך היא שמטבע הדברים, קשה מאוד לאכול בכל יום את כל המזונות שעוזרים לעמוד במכסה המומלצת, בלי לשרוף יותר מדי זמן או כסף. כידוע, כדי להפחית את הסיכון לחסרים תזונתיים, לשפר את הבריאות ולמנוע מחלות, כדאי להיצמד לתפריט מגוון ככל שניתן, אבל בחיים עצמם, הגיוון הזה לא תמיד מתאפשר ואנחנו מוצאים את עצמנו "מתפשרים" על אוכל קל וזמין, שבדרך כלל לא מועיל יותר מדי או אפילו פוגע בבריאות.

אז כדי להפוך את המשימה הזאת לפשוטה יותר, ריכזנו בשבילכם כמה מהמאכלים שמכילים כמויות גבוהות ביותר של ויטמינים, מינרלים ושומנים טובים, אשר יאפשרו להגיע למכסה היומית הנדרשת בלי לקרוע את הכיס או לשרוף המון זמן על בישול ארוחות מורכבות. והחדשות הכי טובות הן שחלק מהמאכלים האלו כנראה מחכים כבר עכשיו במטבח שלכם.

1. הרבה דגים בים

דגים, טורקיה. ShutterStock
דגים, טורקיה/ShutterStock

דגי מים מלוחים כמו סלמון עשירים בחומרים מזינים רבים שקשה למצוא במקורות אחרים. אחד הרכיבים המרכזיים בדגים האלו הוא אומגה 3, חומצת שומן שחיונית לתפקוד התקין של העיניים, המוח, הלב, כלי הדם, הריאות, המערכת החיסונית והמערכת האנדוקרינית.

ב-100 גרם של סלמון תמצאו כ-2.2 גרם של אומגה 3, לצד כ-25 גרם של חלבון איכותי. בנוסף, הדג האהוב מספק ויטמינים ומינרלים רבים, כמו מגנזיום, אשלגן, סלניום וויטמינים מקבוצת B.

ולצד הסלמון המוכר והאהוב, גם דגים אחרים שלא נהנים מאותה הפופולריות, מכילים הרכב תזונתי נדיר ושונה בנוף הקולינרי. סרדינים לדוגמה מכילים את רוב הרכיבים שדרושים לתפקוד התקין של הגוף וגם הם עשירים מאוד באומגה 3 ובחלבון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. אצות בכל הצבעים

סלט אצות וואקמה. ShutterStock
סלט אצות וואקמה/ShutterStock

אצות מים מלוחים מזוהות בעיקר עם המטבח היפני אך כיום אפשר להשיג אותן די בקלות בכל העולם. הן מכילות הרכב ייחודי של מינרלים כמו סידן, ברזל, מגנזיום ומנגן, כמו גם יוד, אשר נחשב חיוני ביותר לייצור הורמונים חיוניים בבלוטת התריס.

מחקר מעניין שנערך בנושא מצא כי רכיבים כמו פוליסכרידים אשר נותנים לאצות את צבען הכחול או הירוק, משמשים כנוגדי חמצון עוצמתיים, אשר יכולים לסייע בהגנה מפני דלקות, להאט תהליכי הזדקנות ואפילו למנוע סרטן. לכן, גם תוספי תזונה המבוססים על אצות זוכים לפופולריות רבה בשנים האחרונות.

3. שום

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
שום/ShutterStock, AlessandroZocc

בטח שמעתם לא פעם את האמרה השחוקה לפיה שום הוא ה"אנטיביוטיקה של הטבע". אז לא, שום לא בדיוק יכול להחליף טיפולים רפואיים במחלות ובזיהומים, אבל הוא בהחלט מכיל כמות מרשימה של ויטמינים ומינרלים שיכולים לשמור על בריאות הגוף ואף להפחית את הסיכון למחלות.

שום מכיל בין היתר את הוויטמינים B1, B6 ו-C, כמו גם סידן, אשלגן, נחושת, מנגן וסלניום. בנוסף, מחקרים מפתיעים הוכיחו כי שום יכול לסייע להפחית את הסיכון למחלות לב, דרך הורדת לחץ הדם, הפחתת ה"כולסטרול הרע" (LDL) והגברת ה"כולסטרול הטוב" (HDL). בנוסף, מחקרים הראו כי צריכה מוגברת של שום קשורה בסיכון נמוך יותר לסרטן במערכת העיכול וכן למחלות דלקתיות בדרכי העיכול.

4. תפוח אדמה

תפוח אדמה מבושל. ShutterStock
תפוח אדמה מבושל/ShutterStock

הירק האהוב הזה לא בדיוק נתפס כ"סופר פוד", אך באופן די מפתיע, מחקר שנערך ב-2021 על מתבגרים בארצות הברית גילה כי מי שאכלו יותר תפוחי אדמה נהנו מרמות גבוהות יותר של חומרים מזינים בגופם, לרבות ויטמינים מקבוצת B, סיבים, חלבונים ומינרלים.

לממצאים הלא צפויים האלו עדיין לא ניתן הסבר מבוסס וחד משמעי, אך מומחים סיפקו כמה תיאוריות מעניינות בנושא. קודם כל, תפוחי אדמה נחשבים מזון משביע וממלא. חלק מהמחקרים מצביעים על כך שהם תורמים לתחושת שובע ארוכה יותר ממאכלים עתירי פחמימות אחרים כמו אורז ופסטה. לכן, באופן די אבסורדי, דווקא אכילת תפוחי אדמה, יכולה לגרום לנו לנשנש פחות ולאכול בריא יותר לאורך זמן.

בנוסף, אולי יפתיע אתכם לגלות שתפוחי אדמה מכילים כמויות גבוהות של אשלגן, מגנזיום, ברזל, נחושת ומנגן, כמו גם ויטמין C ואת רוב הוויטמינים מקבוצת B. ואם אתם לא מוותרים על הקליפה שלהם, אתם נהנים גם ממקור מצוין לסיבים שמשפרים את העיכול.

5. כבד

כבד. ShutterStock
כבד/ShutterStock

ועכשיו למאכל שהוא אמנם לא כוס התה של כולם, אבל בהחלט יכול לספק את רוב הרכיבים שאתם צריכים להכניס לגוף באופן שוטף. תפקידו של הכבד הוא לאחסן חומרים מזינים שמשמשים את כל מערכות הגוף. לכן, הוא נחשב מזין מאוד למאכל ומכיל כמויות מכובדות של ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, נחושת, ברזל, זרחן, אבץ וסלניום. בנוסף, הכבד מכיל, באופן לא מאוד מפתיע, שיעור גבוה של חלבון איכותי מהחי. לכן, מספיק לאכול אותו פעם בשבוע כדי לקבל כמויות אופטימליות של רכיבים תזונתיים חשובים.

6. פירות יער

יקב טרה נובה. רעות סהר, רעות סהר
יקב טרה נובה/רעות סהר, רעות סהר

הפירות האירופיים המפורסמים האלו צברו פופולריות רבה ברחבי העולם, לא רק בגלל הטעם העשיר שלהם, אלא גם בגלל שהם מהווים מקור מצוין וייחודי לנוגדי חמצון עוצמתיים. אוכמניות לדוגמה, מכילות אנתוציאנינים ופוליפנולים, נוגדי חמצון שעל פי מחקרים עדכניים, יכולים לחדור את מחסום הדם-מוח, להשפיע לטובה על תהליכים נוירולוגיים ולשפר את בריאות המוח.

על פי המחקרים האלו, ההשפעות האפשריות של אוכמניות ושל פירות יער אחרים על הבריאות, כוללים בין היתר: שיפור ביכולות החשיבה ובמצב הרוח; זרימת דם טובה יותר; הורדת לחץ הדם ואפילו עיכוב הצמיחה של תאים סרטניים. עם זאת, חלק מהממצאים האלו עדיין ראשוניים ונדרשים מחקרים נוספים כדי לאמת אותם.

אולם מה שאפשר להגיד בוודאות זה שפירות יער מכל הסוגים עשויים בהחלט להכניס לגוף שורה ארוכה של חומרים מזינים, בדגש על נוגדי חמצון שקשה מאוד למצוא במזונות אחרים.

7. קקאו ושוקולד מריר

שוקולד מריר. ShutterStock
שוקולד מריר/ShutterStock

כן, את הטוב ביותר שמרנו לסוף. זה בטח לא חדש לכם ששוקולד מריר טוב לבריאות, אבל אולי יפתיע אתכם לגלות בדיוק עד כמה הוא מועיל לכם. אבקת קקאו, כמו גם שוקולד מריר, מספקים כמויות מכובדות של ברזל, מגנזיום, נחושת ומנגן, כמו גם נוגדי חמצון איכותיים.

מחקרים הראו כי שוקולד מריר עם 70 עד 85 אחוזי קקאו, עשוי להוריד את לחץ הדם, הכולסטרול והסיכון למחלות לב. עם זאת, כמובן שאם אוכלים שוקולד או שותים משקה עם קקאו וכמויות גבוהות של סוכר או חלב, ההשפעה על הלב יכולה להיות פחות חיובית או אפילו מזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully