וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת חופן אחד מהאגוזים האלה יכולה למנוע דיכאון

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 7:26

אגוזים הם מהמאכלים הבריאים שיש לגוף. הם מסייעים בעיכוב ומניעת מחלות כרוניות שונות, אבל כעת מתברר שהם טובים גם לנפש. אז אילו סוגים טובים נגד דיכאון?

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך שלאכילת אגוזים עשויה להיות כמה יתרונות מפתיעים לא רק לבריאות הגוף אלא גם לבריאות הנפש. המחקר, שפורסם בכתב העת Clinical Nutrition, מצא כי אכילה של כ-30 גרם אגוזים מדי יום יכולה לסייע בהורדת הסיכון לדיכאון אצל מבוגרים.

"הממצאים שלנו מדגישים יתרון נוסף של צריכת אגוזים, עם ירידה של 17% בדיכאון הקשור לצריכת אגוזים", אמר עורך המחקר הראשי ברונו ביזוזרו-פרוני, מאוניברסיטת קסטיליה-לה מנצ'ה בספרד. "זה מספק רציונל חזק עוד יותר לאנשים להתלהב מצריכת אגוזים".

המשתתפים כללו יותר מ-13,500 אנשים בבריטניה בין הגילאים 37 עד 73, שלא אובחנו כסובלים מדיכאון בתחילת המחקר.

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
קשיו ושקדים בקערה/ShutterStock

דיכאון, שהוגדר במחקר כ"אבחנה של רופא או שימוש בתרופות נוגדות דיכאון" - הוערך על ידי החוקרים הן בתחילת המחקר והן במעקב. כל צריכת האגוזים נרשמה, כולל אגוזים ללא מלח, כמו שקדים, קשיו ופיסטוקים, אגוזים מלוחים, אגוזים קלויים ובוטנים.

"מחקר זה ניתח את הקשר הפרוספקטיבי בין צריכת אגוזים לבין הסיכון לדיכאון במדגם גדול של מבוגרים בגיל העמידה ומבוגרים בבריטניה", כתבו המחברים. החוקרים בחנו את הנתונים של המשתתפים במהלך חמש שנים, כאשר 8% מהנבדקים אובחנו עם דיכאון במהלך תקופה זו. המחקר מצא שצריכת אגוזים נמוכה עד בינונית - המקבילה למנה יומית של 30 גרם - הייתה קשורה לירידה של 17% בסיכון לדיכאון בהשוואה למשתתפים שלא אכלו אגוזים. מנה אחת של 30 גרם אגוזים שווה ערך ל-20 שקדים, 15 אגוזי קשיו, 40 בוטנים או 30 פיסטוקים.

ממצאים אלו נותרו נכונים גם לאחר בחינת גורמי חיים ובריאות, כאשר החוקרים ציינו כי ההשפעות האנטי-דלקתיות והנוגדות חמצון שיש לאגוזים על המוח עשויות להיות הסיבה לתוצאה.

"התוצאות שלנו מדגישות את התפקיד הפוטנציאלי של צריכת אגוזים כהתנהגות תזונתית בריאה למניעת דיכאון אצל אלה ללא גורמי סיכון ידועים אחרים לדיכאון כמו השמנת יתר, התנהגויות אורח חיים לא בריאות, בדידות ומצבים רפואיים", אמרו מחברי המחקר. "מכיוון שתזונה היא גורם אורח חיים הניתן לשינוי, ניסויים קליניים ארוכי טווח עתידיים צריכים להעריך אם צריכת אגוזים היא אסטרטגיה יעילה למניעת דיכאון אצל מבוגרים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לא רק מונעים דיכאון

בחודש מרץ האחרון, חוקרים סקנדינביים מצאו שאכילת כמות קטנה של אגוזים וזרעים מדי יום יכולה להפחית את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי. "אם אתה אוכל חופן אגוזים כל יום - כלומר בסביבות 30 גרם - יהיה לך סיכון נמוך יותר ב-20% עד 25% לסבול ממחלות לב וכלי דם", אמר מחבר המחקר אריק קריסטופר ארנסן, מהמחלקה לתזונה של אוניברסיטת אוסלו במחקר שפורסם בכתב העת Food Nutrition Research.

החוקרים הבהירו שאין להם אגוז מסוים שבוודאי מוריד את הסיכון - אך ציינו כי נראה כי שקדים, פיסטוקים ואגוזי מלך הם הטובים ביותר להורדת כולסטרול. למרות שצוות המדענים שמאחורי המחקר אמר "כמה שיותר יותר טוב", אכילה של כמה אגוזים בודדים עדיפה על אי אכילה שלהם - ויכולה לשפר את בריאות הלב שלך באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully