וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופן אגוזים ביום יכול לעצור את הרוצח השקט

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 7:52

שוב מחקר רפואי שמחמיא ושוב אגוזים, וזה לא סתם. אז מה עושה אכילה של חופן אגוזים ביום ללב שלכם?

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

חוקרים סקנדינביים מצאו שאכילת כמות קטנה של אגוזים וזרעים מדי יום יכולה להפחית את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי, כך על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Food Nutrition Research.

"אם אתה אוכל חופן אגוזים כל יום - כלומר בסביבות 30 גרם - יהיה לך סיכון נמוך יותר ב-20% עד 25% לסבול ממחלות לב וכלי דם", אמר מחבר המחקר אריק קריסטופר ארנסן, מהמחלקה לתזונה של אוניברסיטת אוסלו.

החוקרים הבהירו שאין להם אגוז מסוים שבוודאי מוריד את הסיכון - אך ציינו כי נראה כי שקדים, פיסטוקים ואגוזי מלך הם הטובים ביותר להורדת כולסטרול. למרות שצוות המדענים שמאחורי המחקר אמר "כמה שיותר יותר טוב", אכילה של כמה אגוזים בודדים עדיפה על אי אכילה שלהם - ויכולה לשפר את בריאות הלב שלך באופן משמעותי.

"לאגוזים יש השפעה מועילה על רמות הכולסטרול בדם, שחשוב לשמור על נמוכות ממנו כדי למנוע הצטברות שומן בעורקים", הסביר ארנסן. "טרשת עורקים היא אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר להתקפי לב".

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
טובים ללב. קערת אגוזים/ShutterStock

למעלה מ-1.8 מיליון משתתפים היו מעורבים בסקירה הנוכחית שכללה 60 מחקרים, כאשר החוקרים בחנו את הסיכון היחסי ללקות במחלות לב או שבץ בהשוואה למספר האגוזים שהם אכלו ביום.

והחוקרים אכן גילו שאגוזים הורידו שומנים בדם אך לא השפיעו על לחץ הדם.בנוסף, הם לא הצליחו לקבוע אם הם משפיעים על רמת הסוכר בדם. כמו כן, לא היה ברור אם אכילת אגוזים מפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי וסוכרת מסוג 2, כאשר מחברי המחקר אמרו כי יש צורך במחקר נוסף.

המחברים השותפים הציעו שהרכב חומצות השומן באגוזים מועיל לסיוע לבריאות הכללית.

"למרות שלא ניתן להשתמש באגוזים לטיפול בכולסטרול גבוה, אנו מאמינים שההשפעה משמעותית מספיק כדי לשמש כאמצעי מניעה בקרב האוכלוסייה הכללית", אמר ארנסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully