וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לטפל בטרשת עורקים בדרך טבעית?

צמח החיים, בשיתוף zap doctors

15.2.2021 / 9:30

טרשת עורקים היא מחלה שמתפתחת לאיטה ועלולה להוביל לחסימה שיכולה לגרום להתקף לב ואפילו לשבץ מוחי. המחלה נגרמת מגורמים סביבתיים וגנטיים, אבל האם ניתן למנוע אותה באמצעים טבעיים?

כלי דם. ShutterStock
חסימה שעלולה להתפתח להתקף לב. כלי דם/ShutterStock

טרשת עורקים היא מחלת כלי דם, המתפתחת באופן הדרגתי ונוצרת כתוצאה משקיעתו של הכולסטרול הרע LDL וכן חומרים אורגניים נוספים, הנצמדים אל דופן העורקים ופוגעים בגמישות כלי הדם ובזרימה התקינה של הדם לאיברים אחרים בגוף

חסימה של כלי דם בעורקים המובילים דם לאוטם שריר הלב עלולה לגרום להתקף לב, ואילו חסימה בעורקים המובילים דם למוח עלולה לגרום לשבץ מוחי. את מחלת טרשת העורקים לא ניתן לזהות בקלות וזאת מפני שבכלי הדם אין תאי עצב. כיוון שהמחלה נובעת מאורח חיים רווי לחצים עולה השאלה אם קיימות דרכים טבעיות למניעת הצטברות הפלאק קלינית בעורקים. איציק רנד מייסד חברת "צמח החיים" מרחיב כיצד אורח חיים בריא עשוי לסייע במניעת המחלה.

מהם הגורמים לטרשת עורקים?

"טרשת עורקים נגרמת כתוצאה משילוב של מאפיינים שונים סביבתיים וגנטיים", מסביר רנד. לדבריו, מאפיינים סביבתיים כוללים עישון, צריכה של מזונות עתירי סוכר ושומן רווי ומוקשה, המביאים לרמות גבוהות של כולסטרול, עודף משקל וקיום אורח חיים רווי במתח ולחץ. ואילו הגורמים הגנטיים הם לחץ דם, סוכרת, רמות גבוהות של הומוציסטאין בדם, שעלולות להביא להתפתחות של דלקת; וכן היסטוריה של התקפי לב ושבץ מוחי במשפחה הקרובה. נוסף על כך טרשת עורקים עלולה להיגרם גם מרמות גבוהות של סידן בדם.

כיצד מאבחנים טרשת עורקים?

"כיום ניתן לאבחן טרשת עורקים על ידי בדיקת דם המודדת את רמת ה-CRP כלומר את מדד הדלקתיות המצביעה על סיכון גבוה לחלות בטרשת עורקים. נוסף לכך, כאשר מופיעות רמות גבוהות של הכולסטרול הרע, האדם נמצא בקבוצת סיכון לחלות במחלה, כיוון שהכולסטרול הרע נוטה להתחמצן ולהצטבר על דפנות העורקים, מביא להיצרותם וכך נפגעת זרימת הדם לאיברים חיוניים", מסביר רנד.

דרך נוספת לאבחן טרשת עורקים נעשית על ידי סדרה של בדיקות לבחינת אי סדירות בקצב זרימת הדם ביניהן בדיקות לחץ דם, בדיקת אק"ג, בדיקת ארגומטריה לניטור מאמץ במהלך בדיקת אק"ג, מיפוי לב הפועל בגלי גמה לבחינת חומרת החסימה וצילומי רנטגן, הבוחנים את השינויים בזרימת הדם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פירות יער ודובדבנים. ShutterStock
האם ניתן למנוע ולטפל בטרשת באמצעות תזונה? פירות יער/ShutterStock

ציינת קודם לכן, שטרשת עורקים נובעת מגורמים גנטיים וסביבתיים, האם ניתן למנוע ולטפל בטרשת עורקים בדרכים שמרניות וטבעיות מבלי ליטול תרופות להורדת כולסטרול, תרופות לדילול או תרופות להרחבת כלי דם?

"ראשית, חשוב מאוד להישמע להוראות הרופא. שנית, גם אם נוטלים תרופות יש להבין, שניתן להקל על התסמינים ולהפחית את הצטברות הפלאק בעורקים על ידי שלוש דרכים מרכזיות שהן: תזונה נכונה, הכוללת גם נטילה של תוספי תזונה, ביצוע פעילות גופנית סדירה וקיום אורח חיים מאוזן יותר וזאת במטרה להפחית את גורמי הסיכון המביאים לטרשת עורקים".

תזונה נכונה: המבוססת על מרכיבים טבעיים מהצומח: פירות, בעיקר פירות יער, פירות הדר וירקות (שום, בצל, סלרי, סלק, ירקות עליים), המכילים נוגדי חמצון התורמים לשמירת תקינות כלי הדם. מעבר לכך מומלץ לצרוך חומצות שומן חיוניות ממקור טבעי כלומר מדגים, שמן זית, שומשום, אבוקדו ואגוזים. מזונות המכילים ויטמין C כמו פירות הדר, תרד, עגבניות, פלפלים וכן הלאה, ששומרים על דפנות כלי הדם ומשמשים אף הם כנוגדי חמצון. וכמובן, מזונות המכילים מגנזיום, אשר תורמים להרחבת כלי דם ולמניעת התכווצויות. המלצה נוספת היא להפחית בצריכת ממריצים המכילים קפאין וכן בצריכת מזונות מעובדים ומתועשים.

תוספי תזונה: כיום ניתן למצוא את תוסף ליקוריץ המקורי, שעל תהליך המיצוי שלו נערכו מספר מחקרים קליניים על ידי פרופסור אבירם ועל ידי ד"ר פוגלמן מהטכניון. במחקרים נמצא כי צריכת מיצוי ליקוריץ המקורי סייעה במניעת חמצון הכולסטרול בעורקים ובהורדת הפלאק המצטבר עליהם. על פי ד"ר גיל יוסף שחר תפקיד הליקוריץ אינו להוריד את הכולסטרול הרע, אלא למנוע את חמצון הכולסטרול ושקיעתו בעורקים. יחד עם זאת חלק מהמשתמשים חווים ירידה של 10-15% בערכי הכולסטרול הרע. במחקר נמצא שצריכה של 200 מ"ג ביום במשך שנה הביאו לרמת ניקוי משמעותית של הפלאק מהעורקים. אך חשוב להקפיד גם על ניהול אורח חיים מאוזן הכולל תזונה טבעית, ביצוע פעילות ספורטיבית והפחתת מתח.

שורש ליקוריץ. ShutterStock
מונע חמצון הכולסטרול בעורקים ובהורדת הפלאק המצטבר עליהם. ליקוריץ/ShutterStock

פעילות גופנית: ואין הכוונה לאימוני Iron Man או תריאטלונים אלא לפעילות גופנית מתונה, שכל אחד יוכל לבצע בבית, ללא סיכון, ובאופן הדרגתי להעלות את דרגת הקושי בהתאם ליכולתו. הפעילות הגופנית מסייעת לחילוף חומרים תקין.

הפחתת לחץ: אנחנו חיים בעולם רווי בגירויים, צפצופים, צפירות, פקקים, סגרים, בידוד, מגפה מאיימת ברקע, אלו ימים לא קלים. כבר ידוע לכל, שמקורן של מחלות רבות נובע מאורח חיים לחוץ ומתוח, ולכן אנשים בקבוצת סיכון לטרשת עורקים, חולי לב וכל אדם המעוניין לקדם את בריאותו נדרשים לאתר דרכים להפחית את הלחץ ולשאוף למזג נעים. זוהי דרך החיים המסייעת לשמור על הבריאות.

"צמח החיים" משווקת את תוספי התזונה ליקוריץ המקורי, השום השחור המותסס בנוסחה הייחודית החדשה עם אטקסנטין ועוזרר והמורינגה, החברה מציעה מגוון תוכניות מקדמות בריאות כחלק מתהליך הליווי של לקוחותיה לפרטים נוספים, צרו קשר

צמח החיים, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully