וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 6 סובל מדיכאון. הנה כמה דרכים טבעיות שישפרו את המצב

ד"ר דלית דרימן מדינה

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 7:37

לא צריך ימים קשים כמו אלה שעוברים עלינו בשבוע האחרון - מספיק ימים רגילים שיכולים לגרום לרבים לדיכאון, תחושות קשות ואפילו חרדה. אבל יש מה לעשות עם זה

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

דיכאון היא מחלה נפוצה מאוד ואחד מכל שישה אנשים יסבול ממנה במהלך חייו. לאחרונה פורסם מחקר שסקר את המחקרים שבוצעו עד כה בנושא דיכאון, והגיע למסקנה שהמחקרים שבוצעו עד כה אינם תומכים במסקנה שדיכאון נגרם מרמות נמוכות או מפעילות מופחתת של החומר סרוטונין שעליו מתבססות התרופות לטיפול בדיכאון. המחקר עורר ויכוחים רבים בקרב הקהילה הרפואית, ונשאלת השאלה האם יש לנו דרכים למנוע ולטפל בדיכאון ללא תרופות?

מסתבר שעל ידי שינויים בתזונה ובאורח החיים אנחנו יכולים לשפר את מצב הרוח שלנו בצורה מרשימה. אז מה מומלץ לעשות על מנת להפחית את הסיכון לדיכאון או לטפל בדיכאון כאשר הוא מופיע?

10 דרכים טבעיות להתמודד עם דיכאון

1. הקפידו לאכול דיאטה מזינה. כיצד עושים זאת? דאגו לכך שתקבלו מספיק קלוריות, וחומרים מזינים מהמזון שאתם אוכלים. הדרך לעשות זאת היא על ידי כך שתאכלו מזונות אמיתיים בכל ארוחה: ירקות, פירות, אגוזים, זרעים, בשר, דגים,עוף ושמני מאכל בריאים.

2. הימנעו ממזונות המעודדים דלקת. מדובר במזונות מעובדים ותעשייתיים העשירים בסוכר, בחומצות שומן מסוג אומגה 6, בדגנים מעובדים, בכימיקלים, ובחומרים משמרים. הדרך להימנע מהמזונות האלה היא לאכול מזונות טבעיים שאינם מכילים תוספים שונים. אם תבשלו את המזון שלכם בבית תוכלו לדעת בדיוק מה אתם מכניסים לפה.

3. תמכו בחיידקי המעי שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי כך שתאכלו מזונות שעשירים בפרוביוטיקה (חיידקים מועילים) כמו כרוב כבוש וקימצ'י. ועל ידי כך שתאכלו מזונות עשירים בפרה-ביוטיקה (חומרי מזון לחיידקי המעי) כמו מגוון של ירקות ופירות עשירים בסיבים, וירקות שורש עמילניים.

4. הקפידו על שינה טובה. שינה גרועה קשורה באופן הדוק לדיכאון. לכן חשוב שתתנו עדיפות עליונה לשינה: שאפו לישון לפחות 7-9 שעות בכל לילה.

קרקרים עם גרעיני דלעת וזרעי צ'יה ופשתן. ShutterStock
קרקרים עם גרעיני דלעת וזרעי צ'יה ופשתן/ShutterStock

5. הקפידו לבצע פעילות גופנית. פעילות גופנית משפרת את הן את תפקוד המוח והן את מצב הרוח. נסו לבצע 30 דקות של פעילות גופנית כל יום. חשוב שתימנעו מאימון יתר, כי אימון יתר יכול לפגוע בתפקוד המוח.

6. שימו לב לחשיפה שלכם לאור. אם אינכם נחשפים מספיק לאור טבעי ולעומת זאת, נחשפים יותר מדי לאור מלאכותי במהלך היום, הדבר יכול להשפיע על מצב הרוח שלכם. לכן, השתדלו לצאת החוצה כמה שיותר במהלך היום. ולעומת זאת, השתדלו לצמצם את החשיפה שלכם לאור בשעות החושך ונסו להימנע מחשיפה למסכים לפני השינה.

7. דאגו לנהל היטב את הלחץ שלכם. השתדלו להשתמש בכל יום בטכניקות להורדת הלחץ כמו מדיטציה, יוגה, או נשימות עמוקות.

אישה מתרגלת מדיטציה. ShutterStock
נסו להרגע. אישה עושה מדיטציה/ShutterStock

8. תנו עדיפות לחיים החברתיים שלכם. השקיעו בקשרים שלכם עם החברים שלכם, אמצו חיית מחמד שתוכלו ללטף ולהנות איתה, ובנוסף, אתם יכולים להתנדב לארגונים שונים או להצטרף לקהילות שונות כדי להגביר את תחושת השייכות ותחושת המטרה שלכם.

9. הכניסו משחק לחייכם. משחקים חופשיים בלי מסגרת יכולים לעזור מאד בטיפול בדיכאון. דוגמאות למשחקים חופשים הם משחק עם הכלב שלכם, משחק עם הילדים שלכם, ריקוד, האזנה למוזיקה או ציור.

10. הימנעו מחומרים רעילים שיכולים לפגוע בתפקוד המוח שלכם. לדוגמה: אם יש לכם עובש בבית אתם צריכים לטפל בו בעזרת איש מקצוע, כי העובש משחרר חומרים רעילים שיכולים לפגוע בתפקוד המוח. שימו לב גם לחומרי הקוסמטיקה ולמוצרי הניקוי שלכם: במקרים רבים הם מכילים חומרים רעילים שיכולים לפגוע בתפקוד המוח. נסו לעבור לחומרי ניקוי טבעיים ולמוצרי קוסמטיקה שאינם מכילים חומרים רעילים.

ד"ר דלית דרימן מדינה היא מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully