וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר לטפל בצניחת עפעפיים ללא ניתוח? מומחה מסביר

ד"ר שי קהת אופיר

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 7:44

התקדמות הגיל היא האשם העיקרי בצניחת העפעפיים. אבל אם רוצים להאט עד כמה שאפשר את נפילתם, כדאי לנקוט במספר אמצעי מניעה יחסית פשוטים

אישה מבוגרת ומטופחת. ShutterStock
התקדמות הגיל הוא האשם העיקרי בצניחת עפעפיים/ShutterStock

זה קורה בהדרגה. אט אט עם התקדמות הגיל, מסת השומן סביב העיניים הולכת ופוחתת, העור הופך רפוי ושמוט עקב הפחתה בייצור חומצה היאלרונית, וחלבונים חיוניים כמו קולגן ואלסטין. גם השריר שבין העפעף לגבה מאבד טונוס, ומתקשה להרים את העפעף. וכך, העפעפיים כבדים יותר ומכסים חלקית את האישונים, העיניים נראות עייפות יותר, והשינוי ניכר בפנים. למעט מצבים כמו נזק עצבי, חבלה, או צניחת עפעפיים מולד, התקדמות הגיל הוא האשם העיקרי בצניחת עפעפיים, המוכרת גם בשם פטוזיס.

אם רוצים להאט עד כמה שאפשר את נפילת העפעפיים ניתן לנקוט במספר אמצעי מניעה:

חכמים בשמש

אנחנו אוהבים את השמש, ובהחלט לא חייבים להימנע לחלוטין מחשיפה אליה. אבל חשוב לזכור שלאורך זמן, נזקי השמש עלולים להוביל לבעיות שונות כמו הזדקנות מוקדמת, קמטים, קמטוטים, כתמים כהים, סיכון מוגבר לסרטן העור וכמובן גם צניחת עפעפיים.

העור העדין של העפעפיים פגיע במיוחד לנזקי השמש, כיוון שהוא דק במיוחד, ובשונה מאזורים אחרים בעור הפנים, הוא ניחן במעט מאוד בלוטות שומן. כדי להגן על עור העפעפיים מפני נזקי השמש, מומלץ להקפיד תמיד על מריחת מקדם הגנה, הרכבת משקפי שמש וחבישת כובע.

שימוש בעדשות מגע

שימוש ממושך בעדשות מגע עשוי לתרום לצניחת העפעפיים העליונים, כך עולה לפי מחקר שהשווה זוגות תאומים זהים. תאומים שהרכיבו עדשות מגע הראו צניחה רבה יותר של העפעפיים העליונים. האם זה אומר שכדאי להפסיק להרכיב עדשות מגע? לא בהכרח. מידת הצניחה הנגרמת על ידי עדשות מגע היא ככל הנראה מינימלית, ובולטת יותר בשימוש בעדשות מגע קשות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לא להתעסק בעיניים יותר מדי

התעסקות יתר עם העיניים כמו שפשוף, גירוד, הסרת איפור בחוזקה, חבלה, מחלות בארובה העין, דלקות כרוניות ועוד - כל אלה עשויים לגרום להיחלשות הרקמות סביב העיניים ולהתנתקות השריר שאחראי על הרמת העפעף. שמרו על העיניים שלכם. מומלץ לבקר אחת לשנה אצל רופא העיניים כדי לוודא שהעיניים בריאות, במיוחד אם אתם מרכיבים משקפיים. במצבים של גרד, היו ערניים והקפידו על היגיינה.

ניתוח פלסטי באזור העיניים. ShutterStock
ניתוח הרמת עפעפיים נחשב לטיפול פולשני עתיר סיכונים/ShutterStock

מה האופציות הטיפוליות שמחליפות ניתוח?

ניתוח הרמת עפעפיים נחשב לטיפול פולשני עתיר סיכונים. למזלנו, הקידמה מציעה אפשרויות מצוינות להידוק, למיצוק ולהצערת העור סביב לעיניים ללא צורך בניתוח.

הרמת עפעפיים באנרגיית פלזמה
לשיפור המראה נפול באזור העיניים, בפרט במקרים של צניחה קלה של העפעפיים, כדאי להכיר את המושג בלפרופלסטיקה לא ניתוחית, המהווה חלופה לטיפול כירורגי. מדובר על טכנולוגיה מהפכנית, המהווה חלופה אפשרית להליכים פולשניים שעד כה היו שמורים לכירורגיה הפלסטית בלבד.

באמצעות חימום מהיר ומבוקר של השכבות הפנימיות של העור (הדרמיס), טיפול באנרגיית הפלזמה מהדק וממצק את עור העפעפיים באופן סימטרי, לצד מיזעור השפעות הזדקנות העיניים. בעזרת הטיפול ניתן לצרוב בצורה מבוקרת את העפעפיים העליונים בין קו הריסים ועד הגבות. הצריבה גורמת לכיווץ רקמת העור ולהתחדשות מאומצת של תהליך ייצור חלבוני קולגן ואלסטין, האחראים לחוזק ולגמישות של העור. כתוצאה מכך, העפעף העליון מתרומם קלות.

כיוון שאנרגיית הפלזמה מחממת את תאי העור, מבלי לפגוע בהם ומבלי לזלוג מחוץ לאזור המטופל, היא מתאימה לשימוש באזורים עדינים מאוד כמו העפעפיים. פלזמה אינה כרוכה בחתכים או בזמן החלמה ממושך והחזרה לשגרה מהירה.

הרמת עפעפיים באמצעות בוטוקס
רובנו מכירים את החלבון בוטולינום טוקסין, המוכר כבוטוקס, כטיפול לטשטוש קמטים. בהזרקתו מתחת לפני העור הוא גורם לריפיון שרירי הפנים שאחראים על קמטי ההבעה. באותו אופן, בוטולינום טוקסין המוזרק במספר אזורים סביב העיניים מחליש זמנית של השרירים האחראים על הורדת העפעף ומעניק מראה של עיניים פקוחות ומתוחות יותר. יתרונו של הבוטוקס הוא בפשטות ובמהירות הטיפול, ביכולת דיוק גבוהה, ובמיעוט תופעות לוואי.

מילוי שקעי עיניים והרמת העפעפיים
ליצירת מראה של עיניים פקוחות לרווחה ניתן להיעזר גם במילויים כמו חומצה היאלורונית, סקולפטרה או רדיאס. שיטת טיפול זו אורכת דקות ספורות והחזרה לשגרה מיידית.

גלי רדיו למיצוק עור העפעפיים
ניתן לחדש את התאים בשכבות העמוקות של העור, ולמצק את עור העפעפיים בעזרת גלי רדיו ובעזרת מכשיר הנקרא מורפיאוס 8 שמשלב טכנולוגיית גלי רדיו עם מיקרו מחטים זעיר פולשניות. חימום עור העפעפיים בעזרת אנרגיית גלי רדיו לצד פציעות מבוקרות גורמים להידוק שכבת העור ורקמות החיבור שלה, ובה בעת, מעודדים ייצור מוגבר של קולגן, חידוש הרקמות בשכבות העמוקות של העור, והידוק רקמת השומן.

חשוב לציין, כי הרמת עפעפיים ללא ניתוח אינה פתרון קבוע ונדרשת תחזוקה תקופתית. בנוסף, ייתכן כי התוצאות שיושגו בהליך לא ניתוחי לא יהיו דרמטיות או מרשימות כמו לאחר ניתוח. כדי לדעת איזו אפשרות הכי מתאימה לכם, מומלץ להתייעץ עם מומחה.

ד"ר שי קהת אופיר הוא רופא עיניים, אוקולפסטיקאי ואסתטיקאי רפואי בד"ר לוינגר מדיקל ואסתטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully