וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק על העור: 7 מקומות מפתיעים שסרטן העור מופיע עליהם

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 10:04

מדובר באחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר, אבל בניגוד למה שרבים חושבים הוא יכול להופיע בכמה מקומות די מוזרים ונחבאים. הנה הבולטים בהם

ד"ר מור מיודובניק מסבירה מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על עצמנו מסרטן העור/מערכת וואלה

סרטן העור הוא אחשד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר ועל פי הסטטיסטיקה הוא קורה אצל אחד מכל חמישה אנשים לפני גיל 70. ההערכה היא כי כ-90 אחוזים מכלל המקרים נובעים מנזקי השמש. הרופאים אומרים שאזורים בגוף החשופים ביותר לשמש הם גם המקומות בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לפתח סרטן, אבל העור החשוף הוא לא המקום היחיד בו ניתן לחלות בסרטן העור.

חלק מהאיברים שאינם עוריים הם אזורים שעלולים להיפגע מהשמש, בעוד שאחרים נמצאים במקומות בהפ השמש לעולם לא זורחת. אז איפה אפשר לפתח סרטן עור שהוא לא עור? הנה רשימה של חלקי גוף אחרים שבהם המחלה יכולה לצוץ. לכן חשוב לבדוק אם מתרחשים בהם שינויים:

7 מקומות מפתיעים שבהם אתה יכול לפתח סרטן עור

1. קשתיות העיניים
הקשתית היא החלק הצבעוני של העין סביב האישון. אנחנו אולי לא חושבים על זה לעתים קרובות, אבל העיניים שלנו חשופות באותה מידה או יותר מאשר חלקים אחרים בגוף, ועלולות להיפגע גם מחשיפה לקרני השמש האולטרה סגולות (UV). אפשר אפילו לקבל מלנומה על הקשתיות - הצורה הקטלנית ביותר של סרטן העור.

אם אתם מבחינים בכתמי צבע חדשים מוזרים בקשתיות שלך או בשינוי בצבע שלהן, פנו מיד לרופא.

2. מתחת לציפורניים
עם הפופולריות של המניקור באה עלייה בסרטן העור מתחת לציפורניים; נורות UV משמשות לייבוש הלק ג'ל. המכשירים המתייבשים במהירות הם כמו מיטות שיזוף מיני לציפורניים שלך, אומר סטיבן סטהר, MD, רופא עור בניו ברונפלס, טקסס, לפי מאמר ב-The Healthy. אתה לא יכול לקבל סרטן עור על הציפורניים שלך, אבל קרני ה-UV המזיקות יכולות לחדור דרך הציפורן לרקמה שמתחתיה. הוא ממליץ לשים קרם הגנה על קצות האצבעות והבהונות.

3. השסע הבין-גלוטאלי
סרטן העור נמצא בתוך "שסע העכוז" של המטופל. לרוב יהיה מדובר בקרצינומה של תאי קשקש, סוג של סרטן עור שלעיתים רחוקות הוא מסכן חיים.

תקריב של עין אנושית. ShutterStock
תקריב של עין אנושית/ShutterStock

4. תעלת האוזן
קשקשת בתוך תעלת האוזן שלא נעלמת עם שטיפת האזור עלולה להיות סרטן העור. ד"ר בובי אוודלה, רופא עור מוסמך, מסביר ל-The Healthy: "הכלל שלי הוא שאם מופיע נגע עור חדש והוא לא חולף לאחר חודש, עליך לבדוק אותו. סרטן העור יכול להיות אדום, קשקשי, יכול להופיע ככיב עם דימום או אפילו מין פצע עם קרום. לא בכל המקרים הוא נראה כמו שומה", הוא מוסיף.

5. מתחת ללשון
אפשר לחלות במלנומה על או מתחת ללשון. למרות שהאזור אינו מקבל חשיפה רבה לאור UV, ייתכן שהסרטן שלח גרורות מאתר ראשוני אחר. אם אתם מעשנים, הסיכוי שלכם לחלות בכל סוג של סרטן בפה גדל באופן דרמטי.

6. על הקרקפת
הקרקפת היא אחד המקומות הנפוצים ביותר לחלות בסרטן העור, ופעמים רבות השיער שלנו מסתיר את הנגע. "אם משהו גדל, מגרד, שורף או מדמם, כדאי ללכת לבדיקה של רופא", אומר ד"ר סטהר.

7. בפי הטבעת
זה נדיר, אבל היו מקרים של מלנומה סביב פי הטבעת, בתוך פי הטבעת, ואפילו בתוך מערכת העיכול, אומר ד"ר אוודלה. אולי לא תוכלו לראות את זה, אבל עשויים להיות סימנים אחרים שמעידים שאתם עלולים לסבול מסרטן העור, כמו דם בצואה, או כאבים במהלך יציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully