וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק חושף 8 הרגלים שיכולים להאריך את החיים ב-24 שנים

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 12:25

זה אולי לא מפתיע שפעילות גופנית, שינה טובה ותזונה בריאה יכולים להאריך את החיים - אבל בכל כך הרבה שנים? מחקר חדש שנערך על מאות אלפי אנשים מצא תוצאות מדהימות

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

אימוץ שמונה הרגלים בריאים בגיל העמידה עשויים להאריך את חייכם בעשרות שנים, כך על פי מחקר אמריקני גדול שבחן הרגלים חשובים של אורח חיים בריא, כולל אי ​​עישון, תזונה נכונה, שינה טובה וניהול סטרס. הם כללו גם פעילות גופנית, קיום יחסים חברתיים חיוביים עם אנשים אחרים, שתיה מתונה של אלכוהול והימנעות מהתמכרות לסמים ומשככי כאבים.

ממצאי המחקר הראו כי נשים עם כל שמונת ההרגלים הללו בגיל 40 יכלו לחיות בממוצע 21 שנים יותר מאשר נשים ללא אף אחד מההרגלים. גברים בני 40 עם כל שמונת ההרגלים יכולים לצפות לחיות 24 שנים יותר בממוצע מאלה עם אפס הרגלים בריאים מתוך השמונה.

הממצאים מגיעים מכמעט 720,000 יוצאי צבא בארה"ב, שמילאו שאלונים על אורח חייהם בנוסף לתיעודים רפואיים. לאחר מכן עקבו אחר הקבוצה, בגילאי 40 עד 99, כדי לראות מי מהקבוצה מת ובאיזה גיל.

גבר אוכל אחרי אימון. ShutterStock
גבר אוכל אחרי אימון/ShutterStock

ד"ר שואן-מאי נגוין, מחברת המחקר הראשית ממכללת קארל אילינוי לרפואה, אמרה: "הופתענו באמת מכמה אפשר להרוויח עם אימוץ של אחד, שניים, שלושה או כל שמונת גורמי אורח החיים. ממצאי המחקר שלנו מצביעים על כך שאימוץ אורח חיים בריא חשוב הן לבריאות הציבור והן לבריאות האישית. "כמה שיותר מוקדם יותר טוב, אבל גם אם אתה עושה שינוי קטן רק בשנות ה-40, ה-50 או ה-60 שלך, זה עדיין מועיל".

במחקר נצפו 33,375 מקרי מוות, מה שאפשר לחוקרים לראות את הסבירות שאנשים עם כל אחד משמונת ההרגלים הבריאים ימותו. בסך הכל, התוצאות הראו כי לשמירה על פעילות גופנית, לא לעשן ולא לסבול מהתמכרות לתרופות ומשככי כאבים הייתה ההשפעה הגדולה ביותר על תוחלת החיים. אלו הפחיתו את הסיכון למוות ב-46 אחוזים אצל אלה שהיו פעילים גופנית, 29 אחוזים עבור לא מעשנים, ו-38 אחוזים עבור אלה ללא בעיית התמכרות למשככי כאבים, שעלולה להתרחש כתוצאה מהתמכרות למשככי כאבים רבי עוצמה שנרשמו למחלה.

מזעור מתח, תזונה נכונה, חוסר שתייה מוגזמת ושינה טובה היו קשורים להפחתה של כ-20 אחוזים בסיכון למוות. ההשפעה הקטנה ביותר נראתה עבור אנשים עם קשרים חברתיים חיוביים, אך זה היה קשור לירידה של כחמישה אחוזים בסבירות למות במהלך המחקר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לא מאוחר לעשות שינויים

במחקר נמצא כי גברים בני ארבעים ללא הרגלי חיים בריאים ימותו בגיל 62 בממוצע. אבל אלה עם כל שמונת ההרגלים הבריאים יכולים להגיע לגיל 86. נשים ללא הרגלים בריאים יגיעו בממוצע עד גיל 66, ו-88 עבור אלה עם שמונת ההרגלים הבריאים כולם. כך או כל, כל ההרגלים הבריאים היו קשורים להפחתה של 87 אחוזים בסיכון למוות מוקדם.

עוד נמצא במחקר כי ההשפעה על תוחלת החיים עבור אנשים שהיו להם שמונת הרגלים בריאים בגיל צעיר יותר הייתה גבוהה יותר, אך עדיין נצפתנ השפעה עד גיל 60, אז נותחו הנתונים.

שני המינים יכלו לצפות לכ-17 עד 18 שנות חיים נוספות אם היו להם כל שמונת ההרגלים הטובים בגיל 60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully