וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות לב סדירות: מי צריך לערוך אותן ומה התוצאות אומרות?

פרופ' יהודה אדלר

17.7.2023 / 6:01

לב אנושי פועם/Getty image

בדיקות לב סדירות חיוניות לשמירה על בריאות הלב האופטימלית ומניעת בעיות קרדיווסקולריות פוטנציאליות. לבדיקות לב סדירות תפקיד מכריע בגילוי מוקדם, מניעה וניהול של מצבי לב. על ידי קביעת פגישות שגרתיות עם הקרדיולוג ניתן להקיף מספר אספקטים חשובים:

מעקב אחר בריאות הלב: בדיקות סדירות מאפשרות לקרדיולוג שלך להעריך את בריאות הלב שלך באמצעות בדיקות אבחון שונות, כולל מדידות לחץ דם, בדיקות כולסטרול ואלקטרוקרדיוגרמות (ECG).
בדיקות אלו עוזרות לזהות כל חריגות או סימני אזהרה של מצבי לב אפשריים.

זיהוי גורמי סיכון: בדיקות לב מאפשרות לרופא שלך להעריך את אורח החיים, ההיסטוריה הרפואית והרקע המשפחתי שלך כדי לזהות גורמי סיכון הקשורים למחלות לב. גילוי מוקדם של גורמי סיכון יכול להנחות אמצעי מניעה ושינויים באורח החיים כדי להפחית את הסיכוי לפתח סיבוכים הקשורים ללב.

ניהול מצב קיים: עבור אנשים עם מחלות לב קיימות, בדיקות סדירות הן חיוניות למעקב אחר התקדמות המחלה, הערכת יעילות הטיפול וביצוע התאמות נדרשות להמלצות לתרופות או לאורח חיים.

רופא בודק לחץ דם. LightField Studios, ShutterStock
רופא בודק לחץ דם/ShutterStock, LightField Studios

למה לצפות במהלך בדיקת לב?

במהלך בדיקת לב, הקרדיולוג שלך יבצע הערכה מקיפה של בריאות הלב שלך. המרכיבים האופייניים של בדיקת לב עשויים לכלול:

סקירת היסטוריה רפואית: הרופא שלך ידון בהיסטוריה הרפואית שלך, כולל כל מצבים קודמים הקשורים ללב, ניתוחים או היסטוריה משפחתית של מחלות לב.

בדיקה גופנית: תבוצע בדיקה גופנית יסודית להערכת סימנים חיוניים, כגון לחץ דם, דופק ומשקל גוף. הרופא שלך עשוי גם להקשיב ללב ולריאות שלך באמצעות סטטוסקופ.

בדיקות אבחון: בהתאם לצרכים הספציפיים שלך, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות אבחון כגון בדיקות דם, א.ק.ג., אקו לב, בדיקות מאמץ או הדמיה לבבית כדי לאסוף מידע מפורט יותר על בריאות הלב שלך.

דיון והמלצות: לאחר סקירת תוצאות הבדיקה, הקרדיולוג שלך ידון איתך בממצאים ויספק המלצות מותאמות אישית לשמירה או שיפור בריאות הלב שלך. זה עשוי לכלול שינויים באורח החיים, התאמות תרופתיות או בדיקות אבחון נוספות במידת הצורך.


פרופ' יהודה אדלר, קרדיולוג המתמחה באיתור בעיות לבביות, שיקום הלב ורפואה מונעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully