וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: זה מה שכוס יין אדום עושה לחיי המין שלכם

זה אולי נראה לכם הגיוני שכוס יין משפרת את חיי המין - וזה אולי נכון - אבל לא מהסיבות שאתם חושבים. אז מה שתי כוסות יין אדום יכולות לעשות לגברים ונשים?

שיטה לשתיית יין מהבקבוק/mattdalrymple8

יין אדום מדי פעם יכול להכניס קצת אקשן לחיי המין, אבל לא בצורה שחשבתם כך עולה ממחקר חדש. על פי סקירה של עשרות מחקרים שנערכו במשך 30 שנים, לגברים ששותים כוס אחת או שתיים ביום יש סיכון נמוך יותר לבעיות זיקפה, בעוד שנראה כי נשים נהנות מחשק מיני גבוה יותר.

החוקרים אומרים שתרכובות צמחיות ביין אדום יכולות לשפר את זרימת הדם, להגביר את הטסטוסטרון ולעורר את איברי המין.

מחברי הדו"ח החדש, שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Medicine, מצאו עדויות רבות לדרכים שבהן יין אדום יכול לעזור לגברים ולנשים ליהנות מחיי מין בריאים. "הראיות שנאספו עד כה הראו שיין אדום, אם נצרך במתינות, יכול להיות מועיל עבור כאלה הסובלים מהפרעות זיקפה", כתבו החוקרים בסקירה.

מגביר את הטסטוסטרון

החוקרים הדגישו את הפוליפנולים כמניעים של ההשפעות המעודדות את המין של יין. התרכובת נמצאת במזונות צמחיים כמו פירות, ירקות, עשבי תיבול, תבלינים, תה, שוקולד מריר - ויין אדום.

פלבנואידים מהווים את רוב הפוליפנולים. הם אלה שנמצאים ביין אדום כמו גם בתפוחים, בצל, שוקולד מריר וכרוב אדום. הם פועלים גם כנוגדי חמצון - תרכובות המונעות חמצון בגוף. חמצון מייצר כימיקלים לא יציבים הנקראים רדיקלים חופשיים. "ניתן להסיק שתכונות נוגדות החמצון של פוליפנולים הנמצאים ביין אדום נראות כמועילות למערכת הרבייה", כתבו מחברי הסקירה.

במקרה של חוסר היכולת לשמור על זקפה - התכונות נוגדות החמצון בפוליפנולים ביין אדום עשויות להגביר את בריאות כלי הדם. משמעות הדבר היא זרימת דם מוגברת לפין, שחיונית לשמירה על זקפה. החוקרים גם הציעו כי יין אדום יכול להגביר את הטסטוסטרון, המניע העיקרי בתשוקה המינית, כמו גם את פוריות הגבר.

יין. ShutterStock, ShutterStock
יין/ShutterStock, ShutterStock

הצוות סקר עשרות מחקרים שנערכו בין 1993 ל-2022 על גברים ונשים כאחד בקבוצות גיל שונות ובדמוגרפיות שונות. נושאים רבים כללו השפעות בריאותיות על מתח חמצוני, בריאות כלי הדם, בריאות הלב, איזון הורמונים ורמות טסטוסטרון. אחרים השוו יין אדום למשקאות אלכוהוליים אחרים, כולל בירה, ומצאו כי יין אדום יעיל יותר לבריאות מינית.

אחד המחקרים כלל כמעט 800 נשים מאיטליה. התוצאות הראו שלנשים ששתו יין אדום באופן מתון היו רמות גבוהות יותר של חשק מיני מאשר אלו ששתו פחות מכוס יין אחת או כל משקה אלכוהולי אחר ביום. מחקר אחר הראה כי יין אדום מגביר את הטסטוסטרון אצל גברים ונשים כאחד, מה שמגביר את החשק המיני.

החוקרים הזהירו שעדיין יש צורך במחקר נוסף כדי לקבוע השפעות ספציפיות יותר של פוליפנולים על התפקוד המיני.כמו כן חשוב להזכיר כי ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע בינואר ששום כמות אלכוהול אינה בטוחה והנחיות התזונה ממליצות להגביל את צריכת האלכוהול לשני משקאות או פחות לגברים ומשקה אחד או פחות לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully