וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מבעיות זיקפה? זה מה שאתם צריכים לאכול

מחקר חדש טוען כי לתזונה שלכם יש השפעה ניכרת על אחת הבעיות שהכי מטרידות גברים. אז מה אתם צריכים לאכול? לא ויאגרה. אבל הנה מה שכן

ShutterStock

רובנו כבר הפנמנו שתזונה בריאה מסייעת בשמירה על המשקל, בריאות הלב וכלי הדם, וכמובן מסייעת בשיפור הבריאות הכללית, אבל היא לא עוצרת שם. מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open מצא כי תזונה בריאה עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לבעיות בזיקפה.

החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה השתמשו בנתונים ממחקר גדול שנערך בקרב אנשי מקצוע בתחום הבריאות בגילאי 40 עד 75, וכלל 21,469 גברים. המשתתפים מילאו שאלוני בריאות, כולל פרטים על תזונה, כל ארבע שנים בין השנים 1998 ל-2014.

המדענים מיינו את הגברים בהתבסס על מידת דבקותם בתזונה הים תיכונית שעשירה בירקות, פירות, אגוזים, דגים ושומנים בלתי רוויים, ודלה בבשר ובמוצרי חלב. ממצאי המחקר הראו כי כי גברים בכל קבוצות הגיל שהתמידו בתזונה הים תיכונית היו בשכיחות נמוכה יותר לסבול מבעיות זיקפה. החוקרים לקחו בחשבון גם גורמים אחרים כמו עישון, שימוש בתרופות ועוד.

דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
תזונה מזינה. אבוקדו, סלמון, שמן ואגוזים/ShutterStock

כשהחוקרים השוו שליש מהגברים מתחת לגיל 60 שהתזונה שלהם הייתה הכי רחוקה מתזונה ים תיכונית, לשליש שהקפידו ביותר על תזונה ים תיכונית, הם מצאו כי לאחרונים היה סיכון נמוך ב-22 אחוזים לבעיות זיקפה. בגילאי 60 עד 70 הסיכון המופחת עמד על 18 אחוזים, ואצל בני 70 ומעלה הייתה ירידה בסיכון של 7 אחוזים.

הכותב הראשי, ד"ר סקוט ר' באואר, עוזר מרצה לרפואה באוניברסיטת קליפורניה, אמר כי המחקר היה תצפיתי ויש לאשרו בניסויים אקראיים. ובכל זאת, לדבריו, "גברים שרוצים למקסם את תפקוד הזיקפה שלהם צריכים להיות מודעים לתרומה האפשרית של תזונה בנוסף לגורמי אורח חיים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully