וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען שבילה מתחת למים 100 ימים יצא החוצה. וזה מה שקרה לו לגוף

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 10:12

ג'וזף דיטורי, חביב המדור, יצא אחרי 100 ימים מחוץ למים אחרי ששבר את שיא גינס. אבל האמת היא שזה ממש לא השיא היחיד שהוא שבר - זה מה שקרה לו לגוף

פרופ' ג'וזף דיטורי יוצא מתחת המים אחרי ששהה שם 100 ימים. אינסטגרם drdeepsea, צילום מסך
פרופ' ג'וזף דיטורי יוצא מתחת המים אחרי ששהה שם 100 ימים/צילום מסך, אינסטגרם drdeepsea

יכול להיות שזה מרגיש לכם שאנחנו עושים דוקומנטרי על האיש - אבל האמת היא שהסיפור הזה גורם לתהודה רבה בכל העולם. אז מה הפעם? ג'וזף דיטורי, בן 55, זכה בשיא גינס על שהייה הארוכה ביותר בבית גידול קבוע מתחת למים לאחר שבילה יותר משלושה חודשים מתחת למים. אחרי 100 ימים מתחת למים הוא סופסוף יצא החוצה לנשום קצת אוויר ולדווח על שינויים מדהימים בגופו.

אחת ההשפעות הכי מדהימות של שהותו של דיטורי מתחת למים הייתה שהוא התכווץ בסנטימטר בגלל הלחץ מתחת לפני הלגונה. אבל עדיין יש עוד הרבה מחקרים לעשות ודיטורי והצוות הרפואי שלו ינתחו נתונים שנאספו לפני, במהלך ואחרי 100 הימים לפני הצגת הממצאים שלהם בכנס העולמי לרפואה קיצונית בנובמבר.

לדברי דיטורי וחוקריו יש לו גם פי 10 יותר תאי גזע מאשר בתחילת המחקר. השפעות מועילות נוספות של תרדמת הים העמוק היו שהוא מקבל כעת שנת REM עמוקה של 60 עד 66 אחוזים בלילה, ירידה של 72 נקודות בכולסטרול והסמנים הדלקתיים שלו נחתכו לחצי.

השינויים המסיביים בבריאותו הגופנית מיוחסים ללחץ, שידוע כבעל מספר השפעות חיוביות. צורת טיפול דומה אחת היא החדר ההיפרברי, המשפר את בריאות המוח ומוביל לקוגניציה טובה יותר. המחקר של דיטורי איפשר לו לראות כיצד גופים אנושיים מגיבים לסביבות עם לחץ משתנה במשך תקופה ארוכה יותר. והניסוי שלו שלו דומה למה שיחוו אסטרונאוטים בזמן מסע למאדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully