וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שחי מתחת למים שבר שיא. כמה ימים הוא כבר שם?

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 10:11

ג'וזף דיטורי שוכן כבר יותר מ-74 ימים בתחתית לגונה בעומק 9 מטרים כחלק מניסוי שאמור לעזור למין האנושי. אז למה הוא הכי מתגעגע על פני הקרקע ואיך הוא שומר על שפיות?

ג'וזף ויטורי מעביר 100 ימים מתחת למים במעבדת מחקר/רויטרס

בחודש מרץ האחרון סיפרנו לכם על בחור שזכה לכינוי "Mr Deep Sea" ( "מר ים עמוק" בתרגום חופשי) שהחל במשימה לשהות 100 ימים מתחת למים בבידוד רק כדי לראות מה קורה לגוף. ובכן, אם זה לא מספיק קשה, אתמול (יום שני) נודע שהוא שבר את השיא העולמי של שהייה מתחת למים ללא הורדת לחץ האוויר.

מפקד הצי האמריקני לשעבר, ג'וזף דיטורי, בן 55, ששוכן כיום במעבדת מחקר ימי לשעבר שהפכה למלון תת-ימי ב-1986 ליד פלורידה, בילה יותר מ-74 ימים בתחתית לגונה בעומק 9 מטרים בקי לארגו, פלורידה.

ג'וזף דיטורי. רויטרס
קם כל יום בחמש בבוקר כדי להתאמן/רויטרס

רוצה לעורר השראה לדורות הבאים

"הסקרנות לגילוי הובילה אותי לכאן", אמר. "המטרה שלי מהיום הראשון הייתה לעורר השראה לדורות הבאים, לראיין מדענים שחוקרים את החיים מתחת לים וללמוד כיצד גוף האדם מתפקד בסביבות קיצוניות", הוסיף.

השיא הקודם של חיים מתחת למים בלחץ הסביבה - 73 ימים - נקבע על ידי שני פרופסורים בשנת 2014 באותו מיקום בו שוהה דיטורי כיום. בניגוד לצוללת למשל, האכסניה אינה משתמשת בטכנולוגיה כדי להתאים את הלחץ התת ימי המוגבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'וזף דיטורי. רויטרס
ג'וזף דיטורי/רויטרס

מתעורר ב-05:00 כל יום כדי להתאמן

חוקרים שבודקים את בריאותו של בן ה-55, כמו גם את ההשפעות הפסיכולוגיות של היותו מבודד ומסוגר למשך זמן כה רב, על ידי הפעלת סדרה של בדיקות רפואיות.

מר דיטורי, בעל דוקטורט בהנדסה ביו-רפואית ומרצה לרפואה היפרברית (טיפול בבעיות רפואיות מורכבות, באמצעות תא לחץ), לא שכח את הסטודנטים שלו במהלך שהייתו מתחת למים. הוא מלמד את שיעורי ההנדסה הביו-רפואית שלו באינטרנט בזמן שהוא חי בלגונה.

כדי להישאר עסוק, הפרופסור מתעורר ב-05:00 כל יום כדי להתאמן. הוא אוכל ארוחות עתירות חלבון כמו ביצים וסלמון שהוא יכול לחמם עם המיקרוגל שלו. ובעוד שהשהות התת-ימית שלו הוכיחה את עצמה כפורצת דרך, הוא נרגש לחזור לכמה פעילויות מעל הקרקע. "הדבר שאני הכי מתגעגע בלהיות על פני השטח הוא אור השמש".

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully