וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שחי בבידוד מתחת למים במשך 100 ימים, כדי לראות מה קורה לגוף

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 14:33

האם הייתם מוכנים לחיות מתחת למים בשביל עתיד המין האנושי? זה מה שעושה החוקר הזה ובקרוב יהיו לכולנו תוצאות מעניינות על הניסוי שלו

האיש שחי מתחת למים 100 ימים. אינסטגרם Joe Dituri, צילום מסך
Mr Deep Sea. ג'וזף דיטורי צולל/צילום מסך, אינסטגרם Joe Dituri

בחור שזכה לכינוי "Mr Deep Sea" ( "מר ים עמוק" בתרגום חופשי) החל במשימה לשהות 100 ימים מתחת למים בבידוד רק כדי לראות מה קורה לגוף. מפקד הצי האמריקני לשעבר, ג'וזף דיטורי, בן 55, שוכן כיום במעבדת מחקר ימי לשעבר שהפכה למלון תת-ימי ב-1986 ליד פלורידה.

הוא מתכנן לגור ולעבוד בתוך ה-Jules' Undersea Lodge עד ה-9 ביוני, מה שישבור את כל השיאים של מגורי אדם בסביבה תת מימית. הוא גם מתכנן לחנך סטודנטים ולערוך מחקר רפואי ומדעי בזמן שהוא שם. מר דיטורי, בעל דוקטורט בהנדסה ביו-רפואית ומרצה לרפואה היפרברית (טיפול בבעיות רפואיות מורכבות, באמצעות תא לחץ), מתגורר במתקן שנמצא 9 מטרים מתחת לפני השטח בלגונת קי לארגו.

דיטורי מתעד את החוויה בעמוד האינסטגרם שלו, כשהמעריצים מכנים אותו "אגדה" ו"מר מים עמוקים". הוא גם אמר לפרשן אחד שכאשר מתחת לים אתה צריך "לשתין ביתר דחיפות ולמשך הרבה יותר זמן".

תושב טמפה, פלורידה, מתכנן לערוך שיעורים מקוונים בתיכון ובקולג'ים ברפואה היפרברית ולקבל בברכה כ-40 צוללנים צעירים, שיבלו איתו 24 שעות מתחת לים כדי להפוך לאקוונאוטים מוסמכים. על פפי ההגדרות, אקוונאוט הוא אדם השוהה מתחת למים, וחשוף ללחץ הסביבה זמן מספיק כדי להגיע לאיזון במרכיבים הפנימיים של הגז אותו הוא נושם במערכת הנשימה שלו.

מדענים ימיים מובילים אמורים להצטרף אליו מתחת למים לשיעורים ושידורים מקוונים. במהלך פרויקט נפטון 100, הוא ייבדק וינותח כדי להעריך את ההשפעות של חיים בסביבה מוגבלת וקיצונית. חלק גדול מהמחקר יתמקד ברפואה היפרברית, המספקת חמצן בלחץ מוגבר לטיפול במצבים כמו הרעלת פחמן חד חמצני וזיהומים המרעיבים רקמות חמצן. במהלך 100 ימיו מתחת למים, שהחלו בתחילת החודש, הצוות הרפואי שלו יתעד תוצאות בריאותיות שנלקחות ממנו, כולל ייצור מוגבר של תאי גזע.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully