וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: בילה 93 ימים מתחת למים והפך צעיר ב-10 שנים

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 7:49

ג'וזף דיטורי נכנס לפני למעלה מ-3 חודשים מתחת למים במטרה לבדוק מה זה עושה לגוף. ובכן, התוצאות הגיעו והן לא פחות ממדהימות

ג'וזף דיטורי. רויטרס
ג'וזף דיטורי/רויטרס

בחודש מרץ האחרון סיפרנו לכם על בחור שזכה לכינוי "Mr Deep Sea" ( "מר ים עמוק" בתרגום חופשי) שהחל במשימה לשהות 100 ימים מתחת למים בבידוד רק כדי לראות מה קורה לגוף. אחרי ששבר את השיא העולמי של שהייה מתחת למים ללא הורדת לחץ האוויר, הוא עומד על 93 ימים מתחת למים, ולדבריו הוא צעיר היום בעשר שנים מה שנכנס לניסוי.

לאחר שחזר ליבשה, ג'וזף דיטורי, בן 55, הוערך על ידי חובשים שמדדו את החיוניות שלו, כמו גם את הטלומרים שלו - רצף ה-DNA שמתחבר לקצה הכרומוזומים. הטלומרים בדרך כלל מתדלדלים ככל שאנו מזדקנים, אבל אלו של דיטורי ארוכים כעת ב-20 אחוזים מאשר כאשר צלל במרץ.

להזכירכם, מפקד הצי האמריקני לשעבר, שכן במהלך החודשים האחרונים במעבדת מחקר ימי לשעבר שהפכה למלון תת-ימי ב-1986 בתחתית לגונה בעומק 9 מטרים בקי לארגו, פלורידה.

הכולסטרול נחתך והשינה השתפרה

לדברי דיטורי וחוקריו יש לו גם פי 10 יותר תאי גזע מאשר בתחילת המחקר. השפעות מועילות נוספות של תרדמת הים העמוק היו שהוא מקבל כעת שנת REM עמוקה של 60 עד 66 אחוזים בלילה, ירידה של 72 נקודות בכולסטרול והסמנים הדלקתיים שלו נחתכו לחצי.

השינויים המסיביים בבריאותו הגופנית מיוחסים ללחץ, שידוע כבעל מספר השפעות חיוביות. צורת טיפול דומה אחת היא החדר ההיפרברי, המשפר את בריאות המוח, המוביל לקוגניציה טובה יותר.

המחקר של דיטורי איפשר לו לראות כיצד גופים אנושיים מגיבים לסביבות עם לחץ משתנה במשך תקופה ארוכה יותר. והניסוי שלו שלו דומה למה שיחוו אסטרונאוטים בזמן נסיעה למאדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • תא לחץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully