וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 5 הובהל לבית החולים לאחר שבלע 40 מסטיקים - וזה מה שקרה לו

5.6.2023 / 0:01

ילד בן 5 מאוהיו, ארה"ב, עבר הליך להסרת 40 המסטיקים שחסמו את מערכת העיכול שלו. מומחים מפריכים את האמונה הרווחת שמסטיק נשאר בגוף 7 שנים עד עיכולו

מה קורה כשבולעים מסטיק?/Chubbyemu

ילד בן 5 מאוהיו, ארה"ב, הובהל לבית החולים כשהוא סובל משלשולים וכאבים עזים בבטן - לאחר שבלע 40 מסטיקים בבת אחת. הילד מסכן, שפרטיו לא פורסמו, לעס ובלע 40 מסטיקים ללא סוכר והגיע ביום למחרת לחדר המיון מלווה בהוריו.

בתיאור המקרה שפורסם בשבוע שעבר ב-JEM Reports נכתב כי הרופאים מיהרו לבדוק האם ישנם עצמים זרים בלתי ניתנים לעיכול במערכת העיכול של הילד, מאחר שילדים נוטים לבלוע חפצים. הוא עבר סדרת בדיקות ומהר מאוד אובחן עם חסימת מעיים. צוות רופאיו, בראשות ד"ר צ'יזיט אייהנונקו ממרפאת קליבלנד, גילה בבטנו גוש גומי עצום החוסם את מעיו. בהליך שאינו כירורגי הצליחו הרופאים להסיר את כדור המסטיקים בעזרת אסופגוסקופ (צינור מתכת) ושימוש במלקחיים שהוחדרו דרך גרונו.

צילום רנטגן של גוש המסטיקים שנמצא בבטנו של בן ה-5. Science Direct, צילום מסך
ילד בן 5 מאוהיו, ארה"ב, הובהל לבית החולים לאחר שבלע 40 מסטיקים/צילום מסך, Science Direct
צילום רנטגן של גוש המסטיקים שנמצא בבטנו של בן ה-5. Science Direct, צילום מסך
צוות רופאיו גילה בבטנו גוש גומי עצום החוסם את מעיו/צילום מסך, Science Direct

הילד סבל גם מכאב גרון עקב ה"מעברים" המרובים שבוצעו כדי לחלץ את כדור הגומי, אך בסופו של דבר הוא שוחרר ללא השלכות בריאותיות ארוכות טווח, על פי הדיווח.

עוד בנושא:

צילום רנטגן של גוש המסטיקים שנמצא בבטנו של בן ה-5. Science Direct, צילום מסך
בהליך שאינו כירורגי הצליחו הרופאים להסיר את כדור המסטיקים בעזרת אסופגוסקופ (צינור מתכנת) ושימוש במלקחיים/צילום מסך, Science Direct

מה קורה כשבולעים מסטיק?

מומחים הפריכו את האמונה הרווחת שמסטיק שנבלע נשאר בגוף האדם במשך 7 שנים. "אם בלעתם מסטיק - הוא יצא בערך 40 שעות לאחר מכן בצואה שלכם", אמרה הדיאטנית בת' צ'רווני ל-Cleveland Clinic בשנה שעברה, "מאחר שלא ניתן לעכל אותו, הוא יוצא שלם". על אף שזו בשורה מרגיעה, בליעת מסטיקים אינה מומלצת. "פעולה חוזרת כזו, מדי יום או מספר פעמים ביום, עשויה להוביל לחסימת מעיים", הזהירה צ'רווני, "כל מה שתאכלו לאחר מכן לא יצליח לעבור. זה יגרום לחסימה שתוביל לכאבים וללחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully