וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה הבריאותית בגללה אתם חייבים להוסיף מלח לקפה שלכם

22.5.2023 / 0:02

אם גם אתם נתקלתם בסרטוני טיקטוק של אנשים מוסיפים מלח לקפה שלהם וחשבתם לעצמכם "מה לעזאזל הם עושים?!", אז מתברר כעת שזה לא כזה רעיון גרוע. יש כמה סיבות טובות לוותר על הסוכר לטובת מלח - ומבטיחים שזה לא יהרוס לכם את הקפה של הבוקר

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

כל אחד מאיתנו יודע בדיוק איך הוא אוהב את הקפה שלו - שחור או הפוך, חזק או חלש, אם או בלי סוכר, חלב רגיל או סויה - ואלו רק חלק מאפשרויות הבחירה. לכן כשטרנד טיקטוק חדש מנסה לשכנע אותנו להוסיף מלח לקפה של הבוקר, אנחנו נחרדים בכלל מהמחשבה לשנות לנו משהו בקפה - בטח שלא להוסיף לו מלח. אולם, כעת מתברר שהתוספת המלוחה שמעוררת סערה ברשתות החברתיות לאחרונה היא לא חסרת ערך, לדברי חוקרים שמצאו כי למלח יש יתרונות לא רק בריאותיים אלא שהוא גם משדרג את טעמו הלעיתים מר מדי של הקפה.

כן, מתברר שקמצוץ של מלח יהפוך את הקפה שלכם לפחות מריר ויותר טעים - ולמעשה מהווה תחליף לסוכר. מומחים מסכימים עם זה: מדען המזון אלטון בראון הביע את תמיכתו ברעיון בתוכניתו, Good Eats. הוא דיבר על זה כל כך הרבה שכמה מכורי קפה מכנים את הטרנד "הטריק של אלטון בראון". "לא רק שהמלח מוריד את המרירות של הקפה, אלא הוא גם מחליק את הטעם ה'מעופש' של מים שמאוחסנים במיכל. התחלתי להוסיף רבע כפית מלח לכל שש כפות קפה טחון. זה לא באמת מספיק מלח כדי לפגוע בטעם, אבל זה יעשה את העבודה", כתב בראון והוסיף "אגב, מחקר הוכיח שמלח דווקא טוב יותר בנטרול מרירות מאשר סוכר".

למעשה, במדינות כמו טייוואן, קפה מעורב במלח ים הוא פינוק יומיומי - שנמצא בתפריט בתי הקפה והמאפיות הטייוואניות בכל רחבי העולם, כולל בארצות הברית.

עוד בקפה שלכם:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ד"ר אניס קאלף, מומחה לדיקור סיני מאורלנדו, אמר לאחרונה לעוקביו בטיקטוק שיש 3 סיבות להוסיף מעט מלח לקפה. הראשונה היא שהמלח משפר את טעם הקפה מבלי צורך להוסיף סוכר, השנייה היא שהמלח חוסם את טעמו המר של הקפה והשלישית היא שכמויות עודפות של קפה עלולות לגרום לגוף לאבד נתרן, מה שהופך את הרעיון של תוספת מלח לקפה לרעיון טוב.

משתמשת אחרת בטיקטוק, @heritagehousehomestead, הוסיפה שהשיטה עזרה לה להיפטר מצרבת הקפה שלה - והציעה לעוקביה להוסיף מלח לגרגירי הקפה הטחון לפני ההכנה.

המלצתו של ד"ר אניס קאלף:

@acupuncturefit What are some other options to use instead of sugar and creamer and coffee? #coffee #dranis #health #wellness #salt ♬ FEEL THE GROOVE - Queens Road, Fabian Graetz

בעוד שחלק מהמגיבים סירבו בכל תוקף לנסות את טריק המלח, היו כמה שהודו כי ניסו וזה בהחלט עובד. "אני שותה קפה שחור. המלח מוציא את טעמו המר של הקפה", טען אחד ואחר הוסיף: "סבא שלי לימד אותי את זה בשנות ה-60. מאז זה חובה אצלנו במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully