וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון קוצ'ר שותה את הקפה שלו בבוקר בצורה *מאוד* מוזרה. האם זה גם בריא?

אשטון קוצ'ר סיפר בראיון על תוספת קטנה שהוא מכניס לקפה של הבוקר והפך (כרגיל) לוויראלי. מומחית לקליית קפה ששמעה על כך סיפרה שהיא "מזועזעת" ומומחית לתזונה אף הסבירה שהשדרוג הזה עלול לפגוע בבריאות

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

לסלבס בעידן המודרני יש סוג של כוח על: הם יכולים להפוך כל הרגל סתמי שלהם לטרנד עולמי שסוחף אחריו אנשים בכל העולם. לאשטון קוצ'ר זה קרה כבר כמה פעמים, בין היתר כשהצהיר, ביחד עם בת זוגו מילה קוניס, שהם לא נוהגים להתקלח או לקלח את הילדים שלהם בכל יום, או במילותיו המדויקות: "אנחנו מקלחים אותם רק כשאנחנו רואים עליהם את הלכלוך", מקסים.

עכשיו, קוצ'ר עושה את זה שוב, אבל הפעם עם רעיון שדווקא נראה די טוב בתיאוריה. בראיון לתוכנית של קלי קלרקסון, הוא סיפר שהוא נוהג לשתות את הקפה של הבוקר עם תוספת קטנה של מיץ תפוזים בתוכו. עוד הוא סיפר שהוא עושה את זה בעיקר בגלל הטעם, אבל יש מי שגם יכולים לטעון שזה הופך את הקפה לבריא יותר, בגלל היתרונות המוכרים והמפורסמים של מיץ תפוזים על הבוקר.

כפי שאתם בטח יכולים לדמיין, אחרי הראיון הזה, הפופולריות של המשקה המשונה של קוצ'ר עלתה בצורה דרמטית. הקפה המשודרג הפך פופולרי בטיקטוק ובאינסטגרם וגם תפס כותרות במגזינים ואתרי חדשות ברחבי העולם. עכשיו עולה השאלה - האם המשקה הזה באמת טעים ועד כמה הוא בריא? התשובה הקצרה היא - לא ובכלל לא.

אשטון קוצ'ר בטקס הסאג 2017. GettyImages
שופע ברעיונות להורים. אשטון קוצ'ר/GettyImages

"מצמרר", "קו אדום": נשות המקצוע מרגישות מותקפות

ז'נבייב קאפלר היא מומחית לקפה ומנהלת של מפעל לקליית קפה. בראיון שסיפקה לאתר WellandGood היא הביעה זעזוע מהטרנד החדש. לדבריה, המחשבה על הוספת מיץ תפוזים לקפה גרמה לה "להצטמרר" והוסיפה כי "אני בעד לנסות דרכים חדשות לשתות קפה, אבל הזיווג הזה הוא מבחינתי קו אדום".

ואחרי ההלם הראשוני, היא גם הוסיפה ביקורת מקצועית יותר וציינה כי "מיץ תפוזים משנה לגמרי את הטעם של הקפה. לקפה ומיץ תפוזים יש רמות שונות מאוד של חומציות, מה שאומר שבשילוב בין שניהם, ההרכב הכימי של כל אחד מהם משתנה לרעה".

עוד מומחית שהביעה סלידה מהטרנד היא התזונאית כריסטינה מניין, תזונאית מוסמכת ומומחית למערכות מזון. מניין טענה כי שילוב של קפה ומיץ תפוזים עלול קודם כל לייצר השפעה לא סימפטית על מערכת העיכול. "גם מיץ תפוזים וגם קפה הם משקאות חומציים מאוד. השילוב בין שניהם יכול להגביר את הייצור של חומצת בקיבה, שעלולות להוביל לצרבת ולכאבי בטן".

פוגע בספיגת החומרים המזינים

ואם עדיין לא שכנענו אתכם, מניין מדגישה כי הקפה ה"משופר" הזה גם יכול לפגוע ביכולת של הגוף לספוג את החומרים המזינים (והרבים), שכולנו יודעים שמצויים בתפוז ובפירות הדר אחרים. לדבריה, בקפה קיימים רכיבים בשם טאנינים, שהם נוגדי חמצון עוצמתיים שאמנם תורמים לבריאות, אבל גם יכולים למנוע מהגוף לספוג ויטמין C, שהוא כידוע הרכיב הבריא ביותר במיץ תפוזים. "אם רוצים להבטיח ספיגה מירבית של ויטמין C, הייתי ממליצה לחכות שעה בין שתיית מיץ תפוזים וקפה".

והשדרוג המוזר הזה לקפה הוא לא היחיד שתפס כותרות בחודשים האחרונים. בעבר סיפרנו לכם על טרנד טיקטוק נוסף, שלכד בעיקר את תשומת ליבם של ספורטאים וקורא להוסיף אבקת חלבון לכוס הקפה כדי להפוך אותו לבריא יותר. במקרה ההוא, החוקרים קבעו שאין מספיק ראיות כדי לקבוע שזה לא יעיל, אבל גם שאין הוכחות לכך שזה באמת עוזר. אז בכל מקרה, אולי כדאי שכולנו נפסיק לחפש דרכים חדשות לשדרג את הקפה ופשוט נהנה ממנו ככה, כמו שהוא, מריר וממכר כמו שהטבע יצר אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully