וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחה ומדאיג: הקשר בין אכילת בשר ובין המחלה המציקה הזו

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 8:06

בשר, במיוחד מעובד, הוא מקור ללא מעט מרכיבים לא בריאים, חלקם אף עלולים להיות מסרטנים. קשר בריאותי מזיק חדש נמצא במחקר שנערך עשור שלם

לכל צמחוני יש את מנת הבשר שאיתה הוא "מרמה"/@baligrilledcheese

בשר הוא ללא ספק אחד המאכלים המושמצים ביותר, ויש שיאמרו שבצדק רב. מחקר חדש שנערך במשך עשור בחן את הקשר בינו ובין דלקת שכיחה ומצא כי חיידקים בבשר עלולים להיות אחראים ליותר מחצי מיליון זיהומים בדרכי השתן בארצות הברית מדי שנה.

E. coli הוא חיידק שלרוב לא מזיק והוא "חלק מסביבת החיידקים הרגילה במעיים בבני אדם ובעלי חיים", אמר ד"ר קרייג קומיטר, מומחה לאורולוגיה ומיילדות וגניקולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד לאתר CNN.

על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, זנים שונים לעומת זאת יכולים להיות מסוכנים, ולגרום לשלשולים, מחלות נשימה ודלקת ריאות.

המקור - בשר

חוקרים יודעים זמן רב על קשר בין E. coli לבין מחלות וזיהומים בכל חלק של מערכת השתן, כולל הכליות, השופכה ושלפוחית ​​השתן. החיידק גורם ל-6 מיליון עד 8 מיליון מקרים כאלה בארה"ב מדי שנה. אבל המחקר החדש מצביע על כך שהסיכוי שהזיהומים האלה קשורים ל-E. coli נמוכים יותר והאשם העיקרי הוא דווקא הבשר שאתם אוכלים.

זיהומים יכולים לקרות כאשר בשר עם חיידקי E. coli אינו נשמר או נעשה בתנאים היגיניים נכונים, עובר דרך מערכת העיכול ובסופו של דבר יוצא מפי הטבעת. בגלל קרבתו למערכת השתן, חיידקים אלה יכולים לחדור אליה בקלות ולגרום לזיהום, עם תסמינים כמו תחושת צריבה בזמן מתן שתן, שתן עכור וכאבי אגן.

גבר נוגס בצלע על האש. ShutterStock
זהירות חיידקים.גבר אוכל בשר/ShutterStock

המחקר של מכון מילקן לבריאות הציבור של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ניתח נתונים מדגימות בשר קמעונאיות שנאספו בין ינואר 2012 לדצמבר 2012. החוקרים בדקו דגימות של עוף, הודו ובשר חזיר מתשע רשתות מכולת גדולות באריזונה, ולאחר מכן לקחו דם ודגימות שתן מאנשים שאושפזו במקביל באותו איזור בשל דלקות בדרכי השתן.

עוד בוואלה!

מה קורה לגוף כשמפסיקים לאכול בשר?

לכתבה המלאה

עשור של מחקר

לקח 10 שנים לנתח את הנתונים, כולל מעקב אחר מקורות ה-E. coli, אמר מחבר המחקר ד"ר לאנס פרייס, מומחה לבריאות סביבתית ותעסוקתית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. הוא הוסיף כי מהימנות המחקר עדיין קיימת שכן הזנים הדומיננטיים של E. coli שנכחו ב-2012 הם אותם זנים שמצויים כעת.

עם הממצאים ומודל חיזוי, החוקרים העריכו כי 8% מזיהומים בדרכי השתן E. coli בארה"ב מדי שנה - 480,000 עד 640,000 מקרים - עשויים להיגרם על ידי זני חיידקים שמצויים בבשר.

דלקות בדרכי השתן הנגרמות על ידי E. coli שאינן מטופלות עלולות להוביל לבעיות כמו נזק קבוע לכליות, אלח דם ושופכה צרה. "יש אנשים שחושבים על הדלקות האלה כעל מטרד כואב... אבל הן למעשה יכולות לגרום לזיהומים רציניים כי שלפוחית ​​השתן ודרכי השתן הן למעשה שער לדם", אמר פרייס בסרטון שפורסם על ידי אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. "ברגע שיש זיהום בכליות, הוא יכול להגיע לדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully