וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית עירום העבירה 14 שעות ביום בנייד ונותרה מרותקת לכיסא גלגלים

16.4.2023 / 0:17

משפיענית רשת התמכרה לנייד שלה ופיתחה "ורטיגו דיגיטלי" אחרי שבילתה כ-14 שעות ביום בטלפון. היא המשיכה לגלול בנייד מהבוקר עד הערב גם כשנאלצה להתנייד בכיסא גלגלים: "לא ידעתי שזו הייתה הסיבה"

סרטונים מהטיקטוק של פנלה פוקס/@fenellascorner

דוגמנית העירום פנלה פוקס בת ה-29 נותרה מרותקת למיטה במשך חודשים ונזקקה לכיסא גלגלים מבלי לדעת את הסיבה להתדרדרות במצבה הבריאותי. לבסוף היא פיענחה את הסיבה: מחלת סייבר שנגרמה בשל התמכרותה לנייד - ושימוש בו עד 14 שעות ביממה.

פנלה פוקס מוורצ'סטר שבאנגליה מדגמנת לפרנסתה ומעלה תכנים נועזים לאתר למבוגרים בלבד OnlyFans. לפני כחצי שנה עלתה לכותרות כשסיפרה שהחליטה לגלח את שיער הגוף שלה חוץ מבית השחי - ושזה דווקא השיער הזה שעזר לה לצבור אלפי עוקבים. היא מרוויחה 200 אלף דולר בשנה ממנויים לחשבון האונליפאנס שלה, כשבאינסטגרם יש לה יותר מ-156 אלף עוקבים. העבודה שלה גרמה לה להתמכר לטלפון הנייד ולבהות בו מהבוקר עד הלילה. עם השנים היא סיפרה שהחלה לחוות כאבי ראש וצוואר שגברו בהדרגה - ובהמשך גם סחרחורות ובחילות.

"התחלתי לחטוף סחרחורות. אני זוכרת שמעדתי בזמן שקניתי את המצרכים שלי. ככה זה התחיל. חשבתי שזו מכת שמש או משהו, פשוט לא הרגשתי טוב", סיפרה ל-The Mirror, "הייתי צריכה להתיישב בצד הדרך על חלקת צל קטנטנה במחשבה שאני חייבת להתגבר על זה". שבוע לאחר מכן ההתקף חזר. "פשוט הרגשתי שאני לא יכולה ללכת כמו שצריך. הרגשתי ממש לא טוב. מסוחררת, כאילו הכל קצת מתעוות מולי. אני יכולה לדמיין את זה, אבל זה לא קל להסביר".

היא נשכבה במיטה יום ולילה והמשיכה לגלול בנייד שלה: "אני לא יודעת בשלב הזה שאני רק מחמירה את המצב. לא ידעתי שהטלפון שלי הוא הבעיה. חשבתי שחטפתי וירוס, אולי קורונה?".

והמצב רק הלך והתדרדר...

באותה תקופה כוכבת הרשת התגוררה בפורטוגל, שם הרופאים נותרו מבולבלים מתלונותיה. כשהתסמינים שלה החריפו, פוקס טסה לבריטניה כדי שהוריה יטפלו בה. "זה גרם לי להיות כל כך חולה שלא יכולתי לעמוד על הרגליים, לא יכולתי להתקלח. לא יכולתי לבשל לעצמי. הייתה לי בעיה רצינית בשיווי המשקל. החלטתי לטוס להורים. הזמנתי מונית לשדה התעופה, אבל כשהייתי בשדה התעופה הרגשתי שאני חייבת להתנייד בכיסא גלגלים. מנקודה זו ועד שפגשתי את אמא שלי בקצה השני, כיסא הגלגלים הוא זה שהוביל אותי עד לדלת המכונית שלה. אחר כך נכנסתי למיטה ובמיטה ביליתי במשך עידנים".

פוקס הפכה מרותקת למיטתה ונאלצה להשתמש בכיסא גלגלים כדי להתנייד. גם הרופאים בבריטניה היו מבולבלים באופן דומה מהמחלה המסתורית שלה - ורק לאחר שאביה נחשף למאמרים על "מחלת סייבר" ו"ורטיגו דיגיטלי", הבינה פוקס שזו כנראה ההתמכרות והעבודה שלה שהרסה את חייה. "מחלת סייבר" הפכה נפוצה יותר בעולם ומשאירה את הסובלים ממנה בתחושת סחרחורת, בדרך כלל עקב תקלה שנוצרת במערכת העצבים האחראית על זרימת הדם והחמצן למוח ולגוף.

המחלה נובעת מצפייה בתוכן דיגיטלי הנדמה כריאליסטי במיוחד או המרצד במהירות מול העיניים, כמו משחקי מחשב, סרטוני וידאו טקסט דיגיטלי הנגלל במהירות גבוהה. על-פי "ניו יורק טיימס", שהתייחס לאחרונה לתופעה, מחלת הסייבר עלולה לפגוע בכ-50%-80% מהאנשים הצורכים תוכן דיגיטלי, תלוי בסוג התוכן ובמינון.

מדוע זה קורה? מתברר שמחלת הסייבר היא תמונת מראה למחלות אחרות הנוטות לעורר סחרור ואי נוחות במצבים תנודתיים, כמו מחלת ים וורטיגו. מחלת ים, לדוגמה, נובעת מכך שקיים פער בין התנודות שחש הגוף בגלל הגלים, מה שמשפיע על מערכות שיווי המשקל בגוף, לבין הנוף הסטטי יחסית שמשתקף דרך העיניים. חוסר ההלימה הזה, מסביר הרופא התעסוקתי ד"ר אורן זק, עלול לייצר חוסר סנכרון בין המערכות, מה שמתבטא בבחילה ובתחושת סחרור. מחלת הסייבר עובדת הפוך: העיניים חוות תנועה ואילו הגוף יציב.

הגמילה מהטלפון

היא הבינה שהיא חייבת להתמודד עם ההתמכרות שלה: "כיביתי את הנייד שלי ונתתי אותו להורים שלי. אמרתי להם: 'בבקשה אל תתנו לי לגעת בזה. רק אז הצלחתי לחזור ללכת", הצהירה.

פנלה פוקס ציינה שאם היא משתמשת בטלפון שלה, גם אם זה למשך מספר שעות מצומצם ביום, הסימפטומים שלה חוזרים ולוקח להם שלושה או ארבעה ימים להיעלם שוב. היא אמרה: "כשיש ורטיגו, הרופאים ממליצים לקום וללכת. עכשיו אני יודעת שהפתרון הוא לקום ולצאת לטייל, לכבות את הטלפון, לזרוק אותו ולנסות לא לחשוב עליו. זה קשה".

פוקס לא חשפה אם היא אובחנה עם ורטיגו על ידי מומחה רפואי. עם זאת, מספר רופאים הצהירו כי עודף זמן מסך יכול לגרום לתסמינים דומים. "מחלת סייבר מתרחשת כאשר המוח מקבל הודעות שאתה זז - למשל, על ידי מסך מהבהב - כשאתה, למעשה, במצב דומם", אמרה ד"ר ג'יליאן אייזק ראסל ל-Real Simple בשנה שעברה. היא הוסיפה שהמצב מעורר "קונפליקט וסטיבולרי חזותי" - גורם למחלת תנועה. "קונפליקט וסטיבולרי חזותי יוצר סוג של בלבול שבו העיניים שלך חשות דבר אחד והאוזן הפנימית והגוף שלך מזהים משהו אחר", אמרה ד"ר כריסטינה פין והסבירה ש"מחלת סייבר" יכולה לחקות את ההשפעות של ורטיגו.

לרוע מזלה של פוקס, היא מסתמכת על המדיה החברתית שלה לפרנסתה: "זה לא אמיתי. אלה החיים שלנו, העולם שלנו. אם אנחנו רוצים להרוויח כסף, אנחנו חייבים להיות ערים עד הלילה. יש צורך בכל כך הרבה שעות להשקעה". כעת היא מבינה שתצטרך למצוא עבודה אחרת: "אני לא יכולה לעשות את זה יותר, אני לא יכולה לעשות את זה בעצמי. אני מנסה לפעמים להשקיע את השעות שהייתי רגילה, אבל אני נהיית חולה בכל פעם מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully