וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן וטעים: הפרי שמשפר את שריפת השומן בגוף

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 7:27

אוכמניות נחשבות לחברות באחת הקבוצות הכי שוות בריאותית שיש - פירות היער. ככאלה חובת ההוכחה היא עליהן, וגם במחקר הנוכחי הן עושות את העובדה שלהן

זו הדרך הנכונה לעשות כפיפות בטן/אור גרמן, מאמן כושר

פירות יער נחשבים לאחד מסוגי הפירות הכי בריאים שיש - אבל מחקר חדש מצא ממצא מפתיע ושווה ממש. לטענת חוקרים, אוכמניות עוזרות לגוף לשרוף יותר שומן בזמן פעילות גופנית והפרי עשוי גם להפחית את הסטרס החמצוני בגוף.

חוקרים אמריקנים נתנו לקבוצה של רוכבי אופניים אבקת אוכמניות במשך שבועיים לפני רכיבה על אופניים. הם גילו שקצב שריפת השומן שלהם במהלך פעילות גופנית מתונה עלה - והקבוצה גם שרפה פחות גליקוגן, מה שמגביר את רמות הסיבולת.

"מחקר זה היה הראשון שחקר האם צריכת אוכמניות בר תגרום לשיעורי חמצון שומן גבוהים יותר במהלך פרוטוקול פעילות גופנית שמטרתו למקסם את חמצון השומן באמצעות פעילות גופנית בעצימות מתונה אצל גברים בריאים ומאומנים", נכתב במחקר שפורסן בכתב העת Nutrients.

מתכון לקאפקייק אוכמניות של מיקי שמו

אוכמניות. ShutterStock
קטנות וממזרות. אוכמניות/ShutterStock

"מחקר זה תיעד שצריכת אוכמניות בר במשך 14 ימים הגבירה את חמצון השומן, הפחיתה חימצון הפחמימות והפחיתה את רמות הלקטט בפלזמה במהלך 40 דקות של רכיבה על אופניים בעצימות בינונית".

מומחים המבוססים באוניברסיטת קליפורניה הפוליטכנית סטייט ובמחלקה לקינסיולוגיה וניהול ספורט של אוניברסיטת גונזגו ביצעו את הבדיקות על קבוצה של רוכבי אופניים גברים. במשך שבועיים, המשתתפים קיבלו 25 גרם אבקת אוכמניות בר מיובשות בהקפאה (WB), המכילה 375 גרם של אנתוציאנינים.

אנתוציאנינים הם פיגמנטים צבעוניים מסיסים במים ונמצאים במזונות רבים, כולל פירות יער, דומדמניות, ענבים ונמצאים גם בחלק מהפירות הטרופיים. לאחר שבועיים, המשתתפים נבחנו תוך כדי רכיבה של 40 דקות. המדענים גילו ששריפת השומן - עלתה ב-19.7 אחוזים ב-20 דקות, ב-43.2 אחוזים ב-30 דקות וב-31.1 אחוזים ב-40 דקות. המומחים גם גילו שסיבולתם השתפרה.

עוד בוואלה!

אכילת יותר פירות עושה את הדבר המדהים הזה

לכתבה המלאה

טובות גם למוח

במחקר שהתפרסם לפני חצי שנה בו השתתפו מתנדבים עם בעיות קוגניטיביות שצרכו אוכמניות מדי יום במשך ששה חודשים, נמצא כי היכולת של המשתתפים לעבד מידע השתפרה. הממצאים פורסמו ב-Nutritional Neuroscience, כתב עת בינלאומי בנושא תזונה, תזונה ומערכת העצבים.

המחקר כלל 86 מבוגרים (גילאי 65-80) שחוו לפי דיווח עצמי כמה בעיות קוגניטיביות. עוד 43 מבוגרים מבוגרים שלא חוו בעיות כלשהן נכללו כקבוצת השוואה. כל המשתתפים עברו בדיקות כדי לאשר את מצבם הקוגניטיבי. לאחר מכן הם הוקצו באופן אקראי לצרוך אבקת אוכמניות בר או אבקת פלצבו והונחו לכלול את האבקה מדי יום בתזונה שלהם.

המשתתפים היו במעקב שבדק את היכולות הקוגניטיביות שלהם מדי חודש ובתום המחקר הם נבדקו שוב. הבדיקות כללו מערכת אבחון ממוחשבת לאבחון מוחי-נפשי (CANTAB) וטכניקת הדמיית מוח.

התוצאות הראו כי יכולת קוגניטיבית בסיסית - מהירות עיבוד - השתפרה בקבוצת אוכמניות הבר. למעשה, מהירות העיבוד הוחזרה לרמה של אלו בקבוצת הייחוס שלא חוו ירידה קוגניטיבית כלשהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully