וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דרכים שהכריך שלכם עלול לגרום לכם למחלות

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 12:14

מי מאיתנו לא אוכל כריך מדי פעם? השאלה אם אתם יודעים כמה מה שיש בפנים ובחוץ עלול להזיק לכם לבריאות. הנה כל הסיבות לבחור בכריך בריא יותר

כך תכינו את טוסט החביתה המטוגן שכבש את העולם/TIKTOK

זה אולי נראה תמים, אבל הכריך שלכם עלול להיות פצצת זמן מתקתקת, לפי מומחי תזונה. לדבריהם, רוב הכריכים - בין אם תבחרו בפסטרמה על לחם שיפון או בתרנגול הודו צלוי בריא על לחם דגנים - מלאים בשומנים לא בריאים, נתרן, סוכר ופחמימות.

גברים, כך נראה, הם הצרכנים הגדולים ביותר של סנדוויצ'ים, וכך גם מבוגרים צעירים ומבוגרים בגיל העמידה, אנשים עם הכנסה גבוהה יותר ו - אולי, לא מפתיע - אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר.

אבל אין צורך לחתוך כריכים מהתזונה לחלוטין או להסתפק בארוחת צהריים תפלה וחסרת טעם, אמרה ליסה יאנג, פרופסור לתזונה באוניברסיטת ניו יורק ומחברת "The Portion Teller Plan". "זה לא אומר שתקריבו את הטעם בכריך", אמרה יאנג לניו יורק פוסט. "נסה להחליף בשרים מעובדים בבשר הודו או עוף בגריל, והוסף קצת חומוס או אבוקדו לטעם ולמרקם".

הנה שש דרכים שבהן הסנדוויץ' שלך מנסה להרוג אותך:

לחם

לחם, הוא מה שהופך כריך לכריך. אבל לא כל הלחמים הם אופציות בריאות, ולחם לבן הוא מקור לקלוריות מפחמימות, שגורמות לרמות הסוכר בדם שלך לעלות, ואז לצנוח, ומשאירות אותך בשפל של צהריים.

"זה הרבה יותר בריא לכלול לחם דגנים מלאים כמו חיטה מלאה", אומרת יאנג. "דגנים מלאים מכילים סיבים, שעוזרים לך להרגיש שובע וכן מספקים יתרונות בריאותיים אחרים כמו שמירה על יציבות הסוכר בדם."

כריך בשקית ניילון. ShutterStock
לא כל הלחמים הם אופציות בריאות. כריך בשקית/ShutterStock

מלח

נתרן הוא תורם עיקרי ליתר לחץ דם, התקף לב ושבץ, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, והוא קיים בכריכים רבים.

בעוד שכמויות גבוהות של נתרן נמצאות בבשרים מעובדים כמו בשר חזיר, סלמי ובייקון, הוא יכול גם להתגנב לכריך שלך בצורה של תבלינים, רטבים, לחמים וגבינות. נסה לבחור עוף טרי או חזה הודו, או סטייק טרי פרוס כדי להפחית את צריכת הנתרן שלך.

עוד בוואלה!

הבחירה הראשונה שלנו: 7 כריכים טעימים במיוחד שהם גם בריאים

לכתבה המלאה

שומן רווי

שומן רווי נמצא בגבינות ובבשר, שהם המרכיבים העיקריים בכריכים רבים. למעשה, 79% מהכריכים מכילים בשר, עוף או דגים כמילוי העיקרי שלהם, כך על פי הספרייה הלאומית לרפואה.

על ידי החלפת גבינה בעגבניות, חסה, חמוצים ומילויים אחרים, ובחירה בבשר טרי רזה במקום בשר מעובד, אתה יכול להפחית מאוד את כמות השומן הרווי בכריך שלך.

חרדל. ShutterStock
קלוריות ריקות. חרדל/ShutterStock

סוכר

סוכר הוא לא משהו שרוב האנשים מפזרים על כריך, אבל סוכר מזוקק קיים ברבים מהתוספים והתבלינים שאנשים שמים על הסנדוויצ'ים שלהם - כנראה שהוא גם נמצא בלחם.

רוטב ברביקיו, חרדל דבש, רוטב טריאקי ותענוג מתוק מכילים לרוב כמויות מפתיעות של סוכר, מה שמוסיף קלוריות ריקות לכריך.

"עדיף לכלול תבלינים במשורה", אמרה יאנג. "עדיף חרדל מקטשופ שמכיל תוספת סוכר. עם זאת, חרדל עשיר בנתרן אז השתמש בכפית במקום כף".

חנקות וניטריטים

חנקות וניטריטים מתווספים לבשרים מעובדים במהלך תהליך שימור הבשר. אבל במעיים שלך, ניטראטים וניטריטים "עשויים ליצור כימיקלים מסרטנים... שיכולים לתרום לסיכון לסרטן", אמרה יאנג.

יתרה מכך, "בשר מעובד מכיל יותר מדי נתרן וחומרים משמרים", היא הוסיפה, והמליצה לצרכנים להימנע מהם במידת האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully