וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש על פין מרגיע גברים: "פין קטן הוא לא בהכרח קטן. אולי שלכם גדל"

23.3.2023 / 0:21

חדשות "קשות" למשוויצים: מחקר מצא כי לרוב הגברים עם פין קטן מהממוצע במצב רפוי יש למעשה גודל דומה לאלו עם פין גדול מהממוצע - כשהשניים נבחנים במצב זקפה. אז באיזו קבוצה אתם: הגרואוור או השואוור?

האורך הממוצע של איבר המין עשוי להיות קצר ממה שאתה חושב/Anthony Youn, MD

לא הרבה מכם מכירים את הסלנג הזה ולכן נפתח בהסבר. ה"גרואוורס" (growers) הם גברים שאיבר המין שלהם גדל בצורה דרסטית כשהוא עובר ממצב רפוי לזקפה וה"שואוורס" (showers) הם גברים שאיבר המין שלהם גדל לא באופן מהותי כשהוא מזדקף. לרוב ל"גרואוורס" יש איבר מין ממוצע או קטן מהממוצע שגדל משמעותית בזקפה ול"שואורס" יש איבר מין גדול מהממוצע גם במצב רפוי וגם במצב זקוף.

עכשיו כשהסברנו לכם מהן שתי הקטגוריות, נוכל לספר לכם על המחקר החדש שעסק בהבדלי גודל בין פין רפוי לזקוף וניסה לקבוע מה אחוז הגברים שהם "גרואוורס" ומה אחוז הגברים שהם "שואוורס". אורולוגים ספרדים הציגו את ממצאי המחקר שלהם לאחרונה בקונגרס האיגוד האירופי לאורולוגיה במילאנו, איטליה.

החוקרים טוענים שהמחקר הזה חשוב לאורולוגים לצורכי ביצוע הליכים רפואיים בפין, אך סביר להניח שיש לו השפעה פסיכולוגית חזקה יותר מרפואית. "חשוב להיות מסוגל לחזות מראש האם מטופל הוא 'גרואוור' או 'שואוור', שכן כאשר אנו האורולוגים רואים אותם, הם בדרך כלל במצב רפוי", אמר החוקר הראשי ד"ר מנואל אלונסו-איסה בהצהרה, "אם הם גדלים בהרבה כשהם בזקפה, זה עשוי לומר שהם זקוקים לגישה כירורגית שונה בהשוואה לאדם ששלו לא גדל בהרבה".

עוד על גודל איבר המין
אסור להשוות: פינו של הגבר הישראלי רק קצת יותר גדול מהיפני

הפין הגברי גדל מאוד בפחות מ-30 שנה, ולחוקרים אין הסבר למה

לצורך המחקר, אלונסו-איסא ואורולוגים משלושה בתי חולים ומרפאה במדריד ערכו סריקות אולטרסאונד ל-225 גברים במצב רפוי ואחר כך במצב זקוף. לפי התוצאות, הפין הממוצע גדל ב-42% כשהוא זקוף לעומת מצבו כשהוא רפוי. גברים שהפין שלהם גדל ביותר מ-56% מרופף לזקוף סווגו על ידי החוקרים כ"גרואוורס", בעוד גברים שהפין שלהם גדל בפחות מ-31% כשהוא זקוף, הוגדרו כ"שואוורס". סריקות האולטרסאונד הגיעו למסקנה ש-24% מהגברים הם "גרואוורס" ואילו 25% הם "שואוורס", כמעט מספר זהה. רוב הגברים במחקר (51%) נפלו ל"אזור האפור" שבין שתי הקטגוריות.

אז מה אתה - Grower או Shower?

אלונסו-איסא - שעובד ב-HM Puerta del Sur במדריד - הצהיר כי המחקר "לא מצא מתאם בין גיל, משקל, עישון או מחלות נלוות אחרות - לצמיחת הפין". גברים שהיו "שואוורס" נטו להיות בעלי איבר מין ארוך יותר כשהוא רפוי (ממוצע של 11.3 סנטימטרים או 4.44 אינץ') ולגברי "גרואוורס" היה איבר מין קטן יותר במצב רפוי (ממוצע של 8.8 ס"מ או 3.46 אינץ'). גברים בשתי הקבוצות הגיעו לאורכים דומים במצב זקפה.

פרופסור מרטן אלברסן, אורולוג מאוניברסיטת לובן, בלגיה, אמר שסביר להניח שאין שום השלכה רפואית לכל אחד מהקטגוריות. עם זאת, הוא הודה שיש לכך השפעה פסיכולוגית על גברים רבים. "זהו תחום דאגה תדיר עבור המטופלים שלנו", אמר הרופא בהודעה לעיתונות - והתעקש שגברים צריכים להיות מודאגים רק לגבי הפרעות זיקפה פוטנציאליות, ולא להתעסק בגודל.

המחקר החדש מגיע לאחר שמחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת סטנפורד חשף כי גודל הפין הממוצע גדל ב-24% בשלושת העשורים האחרונים. מומחים טוענים שהאינפלציה הפאלית נובעת מהרגלים לא בריאים, כמו ג'אנק פוד, חוסר תזוזה וזיהומים. "כל שינוי בפיתוח הגוף שלנו מדאיג מכיוון שמערכת הרבייה שלנו היא אחד החלקים החשובים ביותר בביולוגיה האנושית", אמר ד"ר מייקל אייזנברג, מחבר המחקר, לבלוג Scope של Stanford Medicine, "אם אנו רואים את השינוי המהיר הזה, זה אומר שמשהו גדול קורה לגופנו".

עוד מחקר על פינים

הסיבה המפתיעה בגללה איבר המין נראה כמו פטריה

לכתבה המלאה

לפי מחקר שפורסם ב-World Journal of Men's Health, האורך הממוצע של איבר מין זקוף גדל ב-24 אחוזים במהלך 29 השנים האחרונות, מ-12.2 ל-15.24 ס"מ. החוקרים, בהובלת האורולוג של אוניברסיטת סטנפורד ד"ר מייקל אייזנברג, בחנו נתונים מ-75 מחקרים מ-1942 עד 2021 שכללו כמעט 56 אלף גברים. מגמת העלייה נמצאה ב"מספר אזורים בעולם, ובכל קבוצות הגיל", אמרו חוקרים.

"שאלת מיליון הדולר היא מדוע זה קרה", אומר אייזנברג, לפי ה-USA Today. לדבריו, אחד ההסברים האפשריים הוא שגברים, כמו נשים, הגיעו להתבגרות מינית מוקדם יותר, מה שנתן לכל חלקי הגוף שלהם יותר זמן לגדול. אפשרות נוספת היא שהפין לא גדל, אך שיטת המדידה השתנתה בעשורים האחרונים. ואפשרות אחרונה היא שכולם משקרים לגבי גודל הפין שלהם.

אמנם יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר את הממצאים ו"לקבוע את הגורם" לשינויים, אבל את מסקנות המחקר הזה קשה למומחים לבלוע. "חשיפה כימית לחומרי הדברה או מוצרי היגיינה יכולה להיות אחד הגורמים השונים לצמיחה המהירה", הוסיף אייזנברג, "כימיקלים כאלה יכולים לשבש את המערכת האנדוקרינית, המווסתת את ההורמונים בגוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully