וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפין הגברי גדל מאוד בפחות מ-30 שנה, ולחוקרים אין הסבר למה

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 10:48

גודל הפין הגברי הוא עניין רציני. לא רק בשל המשמעות שיש לו לאגו הגברי או לסיפוק האישה, אלא כי הוא עתיד לסמן התפתחות אנושית עתידית, שאולי צריכה להטריד את כולנו

ככה אפשר לדעת האם לגבר יש איבר מין גדול - בלי למדוד/@dr.karanr

חוקרים לא יודעים מדוע גודל הפין הממוצע הולך וגדל, אבל מחקר מגלה עלייה של 24 אחוזים בפחות מ-30 שנה. עם הירידה בספירת הזרע ורמות הטסטוסטרון, החוקרים חשבו שהם יגלו שגם גודל הפין הממוצע דווקא הולך ומצטמצם. הם הופתעו לגלות שההפך הוא הנכון.

לפי מחקר שפורסם ב-World Journal of Men's Health, האורך הממוצע של איבר מין זקוף גדל ב-24 אחוזים במהלך 29 השנים האחרונות, מ-12.2 ל-15.24 ס"מ. החוקרים, בהובלת האורולוג של אוניברסיטת סטנפורד ד"ר מייקל אייזנברג, בחנו נתונים מ-75 מחקרים מ-1942 עד 2021 שכללו כמעט 56 אלף גברים. מגמת העלייה נמצאה ב"מספר אזורים בעולם, ובכל קבוצות הגיל", אמרו חוקרים.

בננות. ShutterStock
אולי כולם פשוט משקרים? בננות בגודל ממוצע/ShutterStock

"שאלת מיליון הדולר היא מדוע זה קרה", אומר אייזנברג, לפי ה-USA Today. לדבריו, אחד ההסברים האפשריים הוא שגברים, כמו נשים, הגיעו להתבגרות מינית מוקדם יותר, מה שנתן לכל חלקי הגוף שלהם יותר זמן לגדול. אפשרות נוספת היא שהפין לא גדל, אך שיטת המדידה השתנתה בעשורים האחרונים. ואפשרות אחרונה היא שכולם משקרים לגבי גודל הפין שלהם.

עוד בוואלה!

מדאיג: ספירת הזרע של גברים ירדה ב-50 אחוזים ב-50 השנים האחרונות

לכתבה המלאה

אייזנברג אמר לבלוג Scope של סטנפורד כי מחקר נוסף צריך לבדוק האם גורמים סביבתיים כמו חשיפה כימית עשויים להיות מאחורי השינוי. "העלייה התרחשה בפרק זמן קצר יחסית. כל שינוי כולל בהתפתחות מדאיג, כי מערכת הרבייה שלנו היא אחד החלקים החשובים ביותר בביולוגיה האנושית", אמר, "אם אנו רואים את השינוי המהיר הזה, זה אומר שמשהו חזק קורה לגופנו". הוא מוסיף: "בדיוק כפי שאנו מודדים גובה ומשקל בכל שנה ברחבי ארה"ב, זה משהו אחר שנוכל למדוד בצורה שיטתית, כי זה עשוי להתברר כאינדיקטור מוקדם לשינויים בהתפתחות האנושית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully