וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוספת הקטנה הזו לתזונה יכולה למנוע סרטן השד

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 12:23

תזונה ים תיכונית כבר הוכחה במספר מחקרים רב כטובה ביותר. כעת חוקרים מגלים כי עם תוספת קטנה היא יכולה גם למנוע מקרים של סרטן שד

איריס קול מראיינת את פרופ' תמר ספרא על סרטן השד/מערכת וואלה!

תזונה ים תיכונית - בתוספת שמן זית - יכולה להפחית את הסיכון לסרטן השד אצל נשים בשני שליש, כך על פי מחקר חדש שהתפרסם השבוע. הדיאטה הים תיכונית, שנבחרה כטובה ביותר לשנת 2023, כוללת שילוב של קבוצות מזון ממדינות כולל איטליה ויוון, ודוגלת בדרך כלל בהחלפת חמאה בשמנים ובהפחתת צריכת הבשר לטובת יותר דגים. וכמובן - המון פירות וירקות, קטניות ואגוזים.

במחקר הנוכחי, החוקרים השוו שתי קבוצות של נשים, כאשר קבוצה אחת הוקצתה לדיאטה ים תיכונית עם שמן זית ואגוזים, והשנייה קיבלה המלצה להקפיד על דיאטה דלת שומן. המחקר מצא שנשים, בנות 60 עד 80, שהקפידו על דיאטה ים תיכונית בתוספת שמן זית כתית מעולה, היו בסיכון נמוך ב-68 אחוזים לחלות בסרטן שד ממאיר בהשוואה לאלו שהקפידו על דיאטה דלת שומן. אלו שעקבו אחר התזונה הים תיכונית בתוספת אגוזים הראו "הפחתת סיכון לא משמעותית".

סלט עם שמן זית. ShutterStock
טוב לבריאות על כל מקרה. סלט ושמן זית/ShutterStock

מתוך 4,282 נשים בספרד שנסקרו בין 2003 ל-2009, היו 35 מקרים חדשים של סרטן שד ממאיר. האישה הממוצעת שנחקרה הייתה בגיל 67.7, BMI של 30.4 ורובן עברו גיל המעבר לפני גיל 55. המחבר הראשי, מיגל א. מרטינס-גונסאלס, אמר כי "תוצאות הניסוי מצביעות על השפעה מועילה של תזונה ים תיכונית בתוספת שמן זית כתית מעולה במניעה ראשונית של סרטן השד". עם זאת, הוא הבהיר כי תוצאות אלו זקוקות לאישוש על ידי מחקרים ארוכי טווח עם מספר גבוה יותר של מקרים.

המחברים גם הוסיפו כי לא יכלו לקבוע אם היתרונות הבריאותיים נובעים משמן הזית כתית מעולה בלבד "או מצריכתו במסגרת התזונה הים תיכונית".

עוד בוואלה!

בהרווארד מצאו את 4 הדיאטות שמאריכות חיים

לכתבה המלאה

עם זאת, מרטינס-גונסאלס ייעץ כי אסטרטגיות מניעה הן "הגישה ההגיונית ביותר נגד סרטן". מיטשל כץ, סגן עורך ה-JAMA Internal Medicine, שם פורסם המחקר, כתב כי "כמובן, אף מחקר אינו מושלם. למחקר הנוכחי יש מספר קטן של תוצאות (רק 35 מקרים של סרטן שד)... וכל המשתתפות היו לבנות, לאחר גיל המעבר ובסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם. עם זאת, צריכה של תזונה ים תיכונית, המבוססת על מזון צמחי, דגים ושמן זית כתית מעולה, ידועה כמפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם והיא בטוחה. וכן, היא עשויה גם למנוע סרטן שד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully