וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסביך נפוליאון: לגברים נמוכים יש סיכוי גבוה יותר להיות פסיכופתיים

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 12:00

מחקר שהסתמך על מאות אנשים מצא כי אנשים נמוכים שלא מרוצים מהגובה שלהם עלולים לפתח תכונות אישיות אחרות כדי להתמודד עם החיסרון הזה. הנה כל מה שצריך לדעת

מפגש קצוות: האיש הגבוה והאיש הנמוך בעולם נפגשו לראשונה ב-2010-/רויטרס

תסביך נפוליאון הוא לא סתם דבר, וכעת חוקרים הוכיחו אותו מדעית. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Personality and Individual Differences מצביע על כך שאנשים שהם נמוכים יחסית ולא מרוצים מהגובה שלהם עלולים לעסוק בהתנהגויות עוינות בניסיון לקזז את חסרונם בגובה.

החוקרים השתמשו ב-Mechanical Turk של אמזון, אתר מיקור המונים, כדי לגייס 367 מבוגרים, שילוב של גברים ונשים מארה"ב, למחקר. המשתתפים התבקשו למלא את השאלון Dirty Dozen Dark Triad, שנועד להעריך רמות של פסיכופתיה, נרקיסיזם ומקיאווליאניות - תכונת אישיות המוגדרת כמניפולטיבית, צינית וחסרת מוסר. לאחר מכן הם התבקשו לרשום את גובהם ולגלות אם הם מרוצים מגובהם או שהיו רוצים להיות גבוהים יותר.

החוקרים מצאו שאנשים נמוכים יותר שלא היו מרוצים מגובהם היו בעלי סיכוי גבוה יותר להפגין סימנים של פסיכופתיה, נרקיסיזם ומקיאווליאניזם.

אנשים הולכים ברגל לעבודה. ShutterStock
הגובה כן משנה. אנשים הולכים ברחוב/ShutterStock

"אנשים נמוכים יותר, בייחוד אלה שרוצים שהם היו גבוהים יותר, מאופיינים יותר בתכונות שעשויות לגרום להם להשוויץ, להתעמת ולהתעניין בכוח", הסביר המחבר הראשי פיטר ק. ג'ונסון, מאוניברסיטת פדובה באיטליה. "אפשר להבין את היחסים האלה בצורה הטובה ביותר ממסגרת אבולוציונית, מה שמרמז שכאשר אנשים לא יכולים להיות מאיימים פיזית, הם עשויים במקום זאת להיות חזקים מבחינה פסיכולוגית", הוסיף.

עוד בוואלה!

נמוכים? אתם בסיכון גבוה יותר למות בבית החולים

לכתבה המלאה

לטענת החוקרים ההתנהגות הזו יכולה לספק יתרונות גם בהישרדות ובהזדווגות. כאשר משווים בין המינים, גברים נמוכים נטו להיות בעלי תכונות נרקיסיסטיות מעט יותר מנשים נמוכות. אבל המגדר לא השפיע על הסבירות של אדם להפגין פסיכופתיה ומקיאווליות. "ציפינו שמערכות היחסים הללו יהיו חזקות יותר אצל גברים בהינתן שיקולים אבולוציוניים ופרוידיאניים, אבל מצאנו רק עדויות מועטות להבדלה בין המתאמים הללו לפי מין", אמר ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully