וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח החדשני הזה הוא בשורה מרגשת לטרנסג'נדריות

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 13:33

יש במה להתגאות: לראשונה ברפואה הציבורית בישראל בוצע ניתוח אנדוסקופי חדשני להסרת גרגרת ללא סימני צלקת. "עכשיו אני יכולה ללכת בראש מורם ולהרגיש הכי אישה שיש", מספרת נוגה רון שעברה את הניתוח

ד"ר איריס יעיש מאיכילוב מסבירה מה באמת עובר על טרנסג'נדרים בישראל/מערכת וואלה!

החיים של טרנסג'נדרים בישראל אינם קלים בכלל, אבל לשמחתנו התפתחויות בעולם הבריאות הופכות את ההתמודדות המורכבת שלהם לפשוטה קצת יותר. כעת ניתוח חדש מאפשר לטרנסג'נדריות להסיר את הגרגרת ללא סימני צלקת. מדובר בניתוח אנדוסקופי חדשני שבוצע לאחרונה במטופלת טרנסג'נדרית בבית החולים איכילוב.

"כבר עשור שאני נמצאת בתוך התהליך, ואני מרוצה מאוד מהניתוחים שעברתי ומהמראה הנשי שאליו חלמתי להגיע. אבל תמיד היה דבר אחד שהפריע לי נורא - הגרגרת", מספרת נוגה רון, בת 29 מתל אביב. "בכל פעם שהייתי פוגשת טרנסיות שעברו את הניתוח, הפוקוס שלי היה על הצלקת שנותרה על צווארן ולא על התוצאה הסופית של הניתוח, ולכן העדפתי שלא לעבור אותו", היא מוסיפה, "לפני מספר חודשים הייתי בביקור שגרתי אצל ד"ר איריס יעיש, מנהלת שירות רפואה טרנסג'נדרית באיכילוב, ושיתפתי אותה על הרצון והפחד שיש לי לעבור את הניתוח להסרת הגרגרת. ד"ר יעיש סיפרה לי שבאיכילוב קיים שרות מיוחד לקהילה הטרנסג'נדרית לשינוי מגדרי הכולל מגוון רחב של ניתוחים וטיפולים והמליצה לי ללכת ליעוץ במרפאה".

נוגה רון אחרי הניתוח. דוברות איכילוב,
נוגה רון אחרי הניתוח/דוברות איכילוב
ניתוח חדשני להסרת גרגרת באיכילוב. דוברות איכילוב,
ניתוח חדשני להסרת גרגרת באיכילוב/דוברות איכילוב

את הניתוח של נוגה ביצע ד"ר אסדי נדאל, רופא בכיר במערך אף אוזן וגרון, והוא חלק מפעילות רחבת היקף לאוכלוסייה הטרנסג'נדרית בבית החולים, יחד עם ד"ר שמרית ארבל וד"ר יעל אסטרייכר רופאות בכירות במערך. "בפגישתי הראשונה, ד"ר אסדי הסביר לי על הגישה הייחודית והחדשנית , הפרוצדורה יחסית קצרה ומשך ההחלמה מהיר", מהיא מספרת, "אבל מה שבאמת 'קנה אותי' זו העובדה שהניתוח אינו משאיר צלקת".

עוד בוואלה!

באיזה גיל נקבעת הזהות המגדרית? יותר מוקדם משחשבתם

לכתבה המלאה

ד"ר אסדי מסביר כי "הניתוח להסרת גרגרת בגישה החדשנית נעשה בעזרת מצלמה וציוד לפרוסקופי המוכנסים דרך רירית של השפה התחתונה, כך שאין צורך בחיתוך רקמות חוץ מאזור הגרגרת, לאחר מכן משייפים עד להשטחה מלאה והתוצאה הסופית אסתטית ונקייה". הוא הוסיף כי "הניתוח של נוגה ארך כשעה בסיומו היא הועברה למחלקה לאשפוז והשגחה ושוחררה לאחר יומיים לביתה מאושרת ובריאה".

השבוע, נוגה הגיעה לבקורת במרפאתו של דר' אסדי באיכילוב בידיעה שהניתוח האחרון שרצתה לעבור נמצא מאחוריה. "עכשיו משהשלמתי את התהליך והתוצאה כל כך אסתטית ויפה, אני יכולה ללכת בראש מורם ולהרגיש הכי אישה שיש", היא מסכמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully