וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמונת אכילה לילית - האם גם אתם סובלים ממנה?

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 16:38

לפני שאתם מרימים את היד כי אתם בטוחים שגם אתם סובלים מהתופעה, כדאי שתעמיקו לקרוא עליה. אם בכל זאת סימנתם וי על כמה מהנקודות - כדאי לבדוק את זה

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

האם אתם אוכלים את רוב המזון שלכם בשעות הערב? לא מפסיקים לנשנש מהרגע שהשמש שוקעת? מתעוררים לחטיף בלילה לעתים קרובות יותר מהרגיל? אם אחד מהדברים האלה נשמע לכם מוכר, יכול להיות שאתה סובל מתסמונת האכילה הלילית (NES).

תסמונת אכילה לילית היא מצב המשלב שני דברים, אכילת יתר בלילה בשילוב עם בעיות שינה. זה אומר שאתם עלולים לאכול הרבה אחרי שעות מסוימות של הערב, להתקשות לישון, ואולי גם להתעורר בלילה עם צורך לאכול. התסמונת לא נחשבת לסכנת חיים, אבל כמובן שאם היא לא מטופלת היא עלולה לגרום לבעיות בריאותיות בהמשך, כמו עלייה במשקל, נדודי שינה וקשיים נפשיים.

מה גורם לזה?

לא בדיוק ברור מה גורם לתסמונת, אולם כמה מומחים מציינים שזה יכול להיות קשור לבעיות במחזור שינה-ערות או בעיות הורמונליות. אחרים מעריכים כי מדובר במצב של הפרעות שינה המתערבבות בהפרעות אכילה.

כך או כך, יש סיכוי גבוה יותר ללקות בתסמונת האכילה הלילית אם אתם סובלים מהשמנת יתר או הפרעת אכילה אחרת, יתרה מכך, אלו עם היסטוריה של קשיים נפשיים כמו חרדה או דיכאון, או כאלו שיש להם היסטוריה של שימוש בסמים, צפויים גם לסבול יותר מסתמונת אכילה לילית. למעשה, נהוג לחשוב שהתסמונת משפיעה על 1 מתוך 100 אנשים, ואם סובלים מעודף משקל - הסיכוי עולה ל-1 מ-10.

חשוב לציין כי התסמונת שמופיעה האבחנות הפסיכיאטרי האמריקני, שונה מהפרעת אכילה התקפית, שבה אוכלים הרבה בבולמוס אחד, בעוד במצב של התסמונת הזו יש סיכוי גבוה יותר לאכול כמויות קטנות יותר במהלך הערב ואל תוך הלילה.

איור של אישה פותחת את המקרר בלילה. ShutterStock
אוכלים מעט, הרבה פעמים בלילה. איור של אישה פותחת מקרר/ShutterStock

מה הסימפטומים?

אם אתה סובל מתסמנות אכילה לילית, אז אתה אוכל רבע מצריכת הקלוריות היומית שלך לאחר ארוחת הערב, ו/או יכול להתעורר בלילה לפחות פעמיים בשבוע כדי לאכול.

אתה עלול גם לסבול מהתופעה אם יש לך לפחות שלושה מהדברים הבאים:

  • דחף גדול לאכול בין ארוחת הערב לשינה
  • התעוררות באמצע הלילה כדי לאכול
  • ירידה בתיאבון במהלך היום
  • אכילת מזונות עתירי קלוריות בלילה
  • נדודי שינה במשך ארבעה או חמישה לילות בשבוע
  • אין לכם תיאבון בבוקר
  • אכילה רגשית
  • דיכאון או חרדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully