וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן הכי טוב להתאמן בו אם אתם רוצים להאריך חיים

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 7:55

אנחנו לא מבטיחים שזו התשובה האחרונה שניתן לכם על השאלה הזו - אבל מחקר חדש קבע כי הכי טוב לערוך פעילות גופנית דווקא אחר הצהריים. הנה הסיבות שלו

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

זה אולי אחד התחומים הכי נחקרים וגם הכי מבלבלים, אבל מחקר חדש מצביע על כך שאימון כושר אחר הצהריים עשוי להוביל לחיים ארוכים יותר. המחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Nature Communications מצא שלמתאמנים אחר הצהריים יש סיכוי נמוך יותר למות בטרם עת ממחלות לב מאשר אלו שמתאמנים לפני 11:00 או אחרי 17:00.

ובכל זאת, החוקרים קבעו שפעילות גופנית מתונה או נמרצת, כמו הליכה מהירה, בכל שעה ביום מגדילה את אורך החיים ומפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולסרטן בהשוואה לפעילות מועטה או אי פעילות כלל.

חוקרים אספו מידע מיותר מ-92,000 משתתפים שנרשמו לביובנק הבריטי, ששומר על נתוני בריאות עבור כ-500,000 תושבי בריטניה. הם קיבצו את המשתתפים לפי תדירות פעילות גופנית וזמן, ניתחו את נתוני הפעילות של שבעת הימים שלהם באמצעות מדי תאוצה, שיכולים לתעד פעילות ברציפות, ועקבו אחר רישומי תמותה. הם מצאו שמסגרת שעות אחר הצהריים, מ-11:00 עד 17:00, הועילה ביותר לגברים ולקשישים. החוקרים ציינו שזה הזמן שאנשים נוטים לפחות לחוות התקף לב.

אשה עוברת התקף לב. Creative Cat Studio, ShutterStock
קורה יותר בבוקר? התקף לב/ShutterStock, Creative Cat Studio

במאמר שפורסם בניו יורק פוסט ציטטו את ד"ר רנדי גודרו - קרדיולוג ב-Grand Strand Heart & Vascular Care במירטל ביץ', דרום קרוליינה, שלא היה מעורב במחקר. ד"ר גודרו אמר שהתקפי לב נוטים יותר להתרחש בבוקר. "רוב התקפי הלב פוגעים בשעות הבוקר המוקדמות מ-4 עד 10 בבוקר, כאשר טסיות הדם דביקות יותר, ויש אדרנלין מוגבר מבלוטות יותרת הכליה שעלול לעורר קרע של פלאק בעורקים הכליליים".

עוד בוואלה!

איך מרגיש התקף לב? הסימנים שכולם חייבים להכיר

לכתבה המלאה

מנגד, מחקר שנערך לאחרונה על עכברים הגיע למסקנה כי אימון בוקר עשוי לעזור להגביר את חילוף החומרים ולשרוף יותר שומן בגוף. חוקרים ממכון קרולינסקה בשבדיה ומאוניברסיטת קופנהגן בדנמרק חקרו שתי קבוצות של עכברים - אחת שביצעה פעילות גופנית בעצימות גבוהה בבוקר ואחת שעשתה זאת בערב - וגילו שקבוצת הבוקר שרפה יותר שומן.

"התוצאות שלנו מצביעות על כך שפעילות גופנית בשעות הבוקר המאוחרות יכולה להיות יעילה יותר מפעילות גופנית בשעות הערב המאוחרות במונחים של הגברת חילוף החומרים ושריפת השומן, ואם זה המקרה, היא עשויה להוכיח ערך לאנשים הסובלים מעודף משקל", אמרו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully