וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 דקות של הליכה מהירה בכל יום מספיקה כדי למנוע מוות מוקדם

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 14:36

גם אתם לא אוהבים במיוחד לעשות ספורט? מחקר חדש ומשמח במיוחד מצא שממש כמה דקות קצרות ביום יכולות להציל את החיים שלכם. הנה כל הפרטים

מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה/צילום: אור גרמן

הליכה בקצב מהיר במשך 11 דקות בלבד ביום מצמצמת את הסיכון למוות בטרם עת בכמעט רבע, כך עולה ממחקר חדש השפורסם ב-British Journal of Sports Medicine. הצוות מאוניברסיטת קיימברידג' מצא כי הליכה כזו מגינה מפני מחלות לב וכלי דם וכמה סוגי סרטן. המחקר שכלל יותר מ-30 מיליון אנשים ברחבי העולם הוא הגדול מסוגו.

התוצאות מראות ש-75 דקות בלבד של פעילות גופנית בעצימות מתונה מורידה את שיעורי התמותה ב-23 אחוזים. "אם אתה או מישהו אחר, מוצאים את הרעיון של 150 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית בשבוע קצת מרתיע, אז הממצאים שלנו צריכים להיות חדשות טובות. עדיף לעשות קצת פעילות גופנית מאשר לא לעשות שום פעילות. זו גם עמדת התחלה טובה - אם אתה מגלה ש-75 דקות בשבוע ניתנות לעשייה, אז אתה יכול לנסות להגביר אותה בהדרגה לכמות המומלצת המלאה", אומר ד"ר סורן בראג' מהיחידה לאפידמיולוגיה של MRC בהודעה לתקשורת.

אישה הולכת. ShutterStock
מעט ומהר. אישה הולכת/ShutterStock

החוקרים מוסיפים כי חוסר זמן לפעילות גופנית ועייפות הם הסיבות העיקריות שאנשים רבים נותנים לאורח החיים היושבני להתגבר. צוות אוניברסיטת קיימברידג' אסף נתונים מ-196 מאמרים שנבדקו על ידי עמיתים שכללו 94 קבוצות גדולות.

יתרונות נוספים מעבר ל-150 הדקות בשבוע של פעילות בעצימות בינונית שהומלצו על ידי מומחי בריאות היו שוליים. עם זאת, אפילו מחצית מהסכום הזה הגיע עם יתרונות משמעותיים, והפחית את הסיכון לסרטן ולמחלות לב וכלי דם ב-7 וב-17 אחוזים, בהתאמה. שיעורי סרטן מסוימים ירדו ב-14 עד 26 אחוזים - כולל אלו בראש ובצוואר, בדם, במח העצם ובמערכת העיכול. גידולים המתפתחים בריאות, בכבד, ברחם, במעי הגס ובשדיים ירדו בשלושה עד 11 אחוזים.

עוד בוואלה!

מהירות ההליכה שלכם יכולה לחשוף אם יש לכם דמנציה

לכתבה המלאה

אפשר למנוע 1 מכל 10 מקרי מוות מוקדמים באמצעות הליכה מהירה

שניים מכל שלושה משתתפים דיווחו על רמות פעילות בעצימות בינונית מתחת ל-150 דקות בשבוע. פחות מאחד מכל 10 הצליח לעשות יותר מ-300 דקות של פעילות גופנית בשבוע.

"אנחנו יודעים שפעילות גופנית, כמו הליכה או רכיבה על אופניים, טובה לבריאות, במיוחד אם אתה מרגיש שהיא מעלה את הדופק שלך. אבל מה שמצאנו הוא שיש יתרונות משמעותיים לבריאות הלב והפחתת הסיכון שלך לסרטן גם אם אתה יכול לעשות פעילות נמרצת רק 10 דקות בכל יום", מוסיף פרופסור ג'יימס וודקוק מהיחידה לאפידמיולוגיה של MRC.

החוקרים חישבו שאם כולם במחקרים ישתתפו בפעילות המקבילה של לפחות 150 דקות בשבוע של פעילות בעצימות בינונית, בערך אחד מכל שישה (16%) מקרי מוות מוקדמים יימנעו. גם אחד מכל תשעה (11%) מקרים של מחלות לב וכלי דם ואחד מכל 20 (5%) מקרים של סרטן יימנעו. עם זאת, גם אם כולם יספיקו לפחות 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית בעצימות בינונית, בערך אחד מכל 10 מקרי מוות מוקדמים יימנעו, מעריכים החוקרים. אחד מכל 20 מקרים של מחלות לב וכלי דם וכמעט אחד מכל 30 (3%) מקרים של סרטן יימנעו.

"פעילות מתונה לא חייבת לכלול את מה שאנו חושבים בדרך כלל על פעילות גופנית, כמו ספורט או ריצה. לפעמים, נדרשת פעולה פשוטה. לדוגמה, נסה ללכת ברגל או לרכוב על אופניים למקום העבודה או הלימודים שלך במקום להשתמש במכונית, או לעסוק במשחק פעיל עם הילדים או הנכדים שלך. לעשות פעילויות שאתה נהנה מהן וקל לכלול אותן בשגרה השבועית שלך היא דרך מצוינת להפוך לפעיל יותר", מסכם ד"ר ליאנדרו גרסיה מאוניברסיטת קווינס בלפסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully