וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגברים עם העבודה הזאת יש ספירת זרע גבוהה יותר

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 13:40

גברים שמרימים משאות כבדים סובלים פעמים רבות מבעיות פיזיות שונות, אבל מתברר שבמקום אחד חשוב הם דווקא מרוויחים. אז יאללה תרימו

פרופ חגי לוין מחקר ספירת זרע/האוניברסיטה העברית

מחקר חדש טוען כי לגברים עם עבודות פיזיות הדורשות מהם להרים חפצים כבדים באופן קבוע, יש ספירת זרע גבוהה יותר. המחקר, שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד ופורסם בכתב העת Human Reproduction, נערך כחלק ממחקר נרחב יותר על ההשפעה שיש לגורמי סביבה ואורח חיים על פוריות.

במאמץ לבדוק האם גורמים תעסוקתיים קשורים לתפקוד האשכים, המחקר התמקד ב-377 זוגות שעוברים טיפול במרכז פוריות, שנרשמו גם למחקר הגדול יותר של סביבה ובריאות הרבייה. על הגברים הוטל לחלוק מידע על עצמם בנושא ימי העבודה האופייניים שלהם, והאם הם מתאמצים פיזית או מזיזים ומרימים חפצים כבדים.

מובילים בפעולה. ShutterStock
מרימים ומשפרים את איכות הזרע. הובלה/ShutterStock

על פי הממצאים, "גברים שדיווחו על הרמה או הזזה של חפצים כבדים בעבודה היו בעלי ריכוזי זרע גבוהים ב-46 אחוזים וספירות כוללות גבוהות ב-44 אחוזים בהשוואה לגברים שדיווחו שמעולם לא הרים או הזיזו חפצים כבדים בעבודה". חוקרים מצאו "תוצאות דומות" בגברים העובדים ב"משמרות מתחלפות בהשוואה לאלו שעובדים במשמרות יום", וכן "עבור גברים המעורבים ברמות כבדות של מאמץ גופני בהשוואה לאלה עם רמות קלות בעבודה"

עוד בוואלה!

פפסי וקולה הצליחו להגדיל לעכברים את האשכים. ככה זה עובד

לכתבה המלאה

המחקר מצא גם שלגברים שהיו מעורבים ברמות מאמץ גופני כבדות או מתונות בעבודה היו "ריכוזי טסטוסטרון במחזור גבוהים יותר בהשוואה לאלה עם מאמץ קל יותר", כמו גם "ריכוזי אסטרדיול גבוהים יותר", ההורמון הנשי. גברים שעבדו במשמרות לילה או במשמרות מתחלפות היו בעלי טסטוסטרון גבוהים ב-24 אחוזים וריכוזי אסטרוגן גבוהים ב-45 אחוזים מגברים שעבדו רק במשמרות יום, מצאו חוקרים.

"בניגוד למה שכמה אנשים זוכרים משיעורי ביולוגיה, הורמונים 'זכרים' ו'נקבים' נמצאים בשני המינים, אבל בכמויות שונות. במקרה זה, אנו משערים שעודף טסטוסטרון הופך לאסטרוגן, שהוא דרך ידועה עבור הגוף לשמור על רמות נורמליות של שני ההורמונים", אמרה מחברת המחקר לידיה מינגז-אלרקון, אפידמיולוגית רבייה וחוקרת שותפה במחקר EARTH.

חשיבות לאי פוריות גברית

מחברי המחקר הכירו בכך שהמחקר סותר מחקרים קודמים, שהראו כי "מאמץ כבד הקשור לעבודה היה קשור דווקא לריכוז נמוך יותר של זרע ולספירת זרע כוללת, ועבודה במשמרות לא הייתה קשורה לאיכות הזרע". מחברי המחקר החדש אומרים שההבדל העיקרי בשני המחקרים הוא שלגברים במחקר הקודם היו "ריכוזי זרע חציוניים גבוהים יותר וספירת זרע כוללת", והם היו צעירים ושמנים יותר מהגברים במחקר החדש.

למרות שמחברי המחקר אמרו שצריך לקרות מחקר נוסף כדי להבין יותר את הקשר בין עבודות פיזיות וספירת זרע גבוהה, הם כתבו כי מצאו "לוחות זמנים של עבודה ועבודות תובעניות פיזית קשורים לשיפורים במספר סמנים של תפקוד האשכים בקרב גברים המשתתפים".

"ישנן עדויות הולכות וגדלות לכך שאי פוריות גברית קשורה למחלות כרוניות נפוצות כמו מחלות לב וכלי דם ומחלות אוטואימוניות, מה שמדגיש את החשיבות הרחבה יותר של בריאות הרבייה הגברית", אמרה מינגז-אלרקון. "חשיפת צעדים מעשיים שאנשים יכולים לנקוט כדי לשפר את הפוריות שלהם תועיל לכולנו, לא רק לזוגות שמנסים להרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully