וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפסי וקולה הצליחו להגדיל לעכברים את האשכים. ככה זה עובד

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 10:45

כן, זו כותרת מוזרה ולמה שעכברים ישתו משקאות קלים? אבל זה העולם, ובכל מקרה נראה לנו שגם העכברים היו שמחים מהתוצאות

ככה מכינים את ה"קולה הבריאה"/@mandyvjones

מחקר חדש שבחן את ההשפעות של משקאות מוגזים על עכברים מצא שצריכת פפסי וקוקה קולה הגדילה את האשכים שלהם והגבירה את ריכוזי הטסטוסטרון שלהם.

עם זאת, כפי שמציינים המחברים, זה נוגד ממצאים קודמים שמצאו השפעות מזיקות של צריכת משקאות מוגזים על הפריון. סקר אחד שצוטט מצא שאיכות הזרע ירדה ב-30 אחוזים בקרב גברים ששתו ליטר קולה אחד בכל יום, בעוד שמחקר אחר הצביע על "השפעה שלילית של משקאות המכילים קולה ומשקאות קלים המכילים קפאין על נפח, ספירת וריכוז הזרע".

במחקרים ראשוניים שנערכו נמצא כי קוקה קולה ופפסי יכולות להפחית את מסת השחלות בעכברים, אך ההשפעה של משקאות מוגזים על גודל האשכים טרם נחקרה.

בקבוקי קוקה קולה. נתי שוחט, פלאש 90
מגדיל אשכים? קוקה קולה/פלאש 90, נתי שוחט

במחקר הנוכחי שפורסם ב-Acta Endocrinol נתנו החוקרים לעכברים פפסי, קוקה קולה או מים (קבוצת הביקורת) למשך 15 ימים. פפסי וקוקה קולה הוגשו לבדם, או כתערובת של 50 אחוז עם מים. בנוסף לעלייה צפויה במשקל בעכברים שצורכים את המשקאות הממותקים, הצוות מצא כמה השפעות מפתיעות.

"ריכוזי הטסטוסטרון בסרום הדם בכל העכברים הוגברו לאחר הטיפול בפפסי ובקוקה קולה", כתב הצוות במחקר, והוסיף כי "התוצאות הצביעו על כך שמינונים גבוהים של פפסי וקוקה קולה יכולים לשפר את ההורמון הזכרי טסטוסטרון". בנוסף לכך, גודל האשך של העכברים ששתו רק פפסי או רק קוקה קולה גדל באופן משמעותי בהשוואה הן לקבוצת הביקורת והן לעכברים ששתו משקה קולה מהול במים.

עוד בוואלה!

ל-1 מ-100 גברים אין זרע בכלל. למה זה קורה?

לכתבה המלאה

"התוצאות הצביעו על כך שמינונים גבוהים יותר של משקאות קולה יכולים לשפר את קוטר האשך לאורך ולרוחב, וכי הם מעודדים את צמיחת האשכים של עכברים", כתב הצוות. עם זאת, הם מדגישים שמחקרים אחרים מצאו מערך של השפעות רפואיות שליליות של משקאות קלים ממותקים - מהשמנה ועד מחלות לב וכלי דם - ומציינים כי יש צורך במחקר נוסף.

"הממצאים שלנו סיפקו את הבסיס המדעי להבנה מלאה של השפעות המשקאות המוגזים והמנגנון שלהם על התפתחות ופונקציות רבייה של בני אדם, אך גם מועילים למניעת תפקוד לקוי של הערמונית וסרטן", כתב הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully