וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים גילו טריק פשוט ויעיל שיעזור לכם בדיאטה

מי מאיתנו לא רוצה טריק קטן ופשוט שיעזור לו עם הדיאטה? מחקר חדש מצא אחד כזה, והאמת שהוא לא רק קל אלא נשמע לנו גם הגיוני. הנה כל הפרטים

מתכון שוקולד ויראלי שנכשל/NOW רוני שרמייסטר

חוקרים בסין מצאו טריק פשוט כדי למנוע מכולנו לאכול כל כך הרבה זבל, ואם הם חושבים - אולי כדאי שנקשיב להם. לטענתם, חיתוך האוכל לחתיכות קטנות ופיזורן על פני הצלחת עשוי לעזור לאכול פחות ויאפשר ירידה במשקל. הסיבה לדבריהם היא שגודל המנה, ולא תחושת שובע, מכתיב כמה אנשים אוכלים.

התיאוריה נוסתה על כמה עשרות מתנדבים, שהראו להם תמונות של אותן כמויות שוקולד בחיתוכים שונים:
חפיסת שוקולד, שורה של שוקולד בדומה לחטיף, או קוביות של שוקולד. התוצאות הראו כי רוב המשתתפים היו משוכנעים שהם מסתכלים על יותר שוקולד כאשר הוא היה בהרבה חתיכות.

החוקרים מאוניברסיטת Shaanxi Normal בשיאן אומרים שהממצאים שלהם עשויים להפחית את הסיכון לאכילת יתר. התוצאות מספקות לדבריהם "הדרכה מעשית להפחתת צריכה, כדי להפחית את הסיכון שאנשים יאכלו מנות גדולות יותר באופן לא מודע".

קוביות שוקולד. ShutterStock
הרבה קוביות קטנות או חבילה שלמה? קוביית שוקולד/ShutterStock

זה עובד על פי היגיון דומה לטריק הידוע של 'צלחת אדומה', שהגה פרופסור מאוניברסיטת אוקספורד הדוגל בגסטרופיזיקה. צלחות אדומות מעוררות אות סכנה, שבאופן לא מודע גורם לנו לאכול פחות, לדברי ד"ר צ'ארלס ספנס. מאז שנדחף כטיפ מוזר לירידה במשקל לפני יותר מעשור, הגשת ארוחות על צלחת אדומה הפכה לאחד ה"טריקים" הנפוצים ביותר שנמכרים ברשת.

עוד בוואלה!

גבר ירד במשקל אחרי שאכל חודש שלם 10 משולשי פיצה ביום

לכתבה המלאה

במחקר הנוכחי שפורסם בכתב העת Food Quality and Preference מומחים גייסו 34 משתתפים, בני 20 בממוצע. הם הסתכלו על 60 תמונות של שוקולד. התמונות הראו עשר כמויות שונות של שוקולד, שנעו בסביבות 60 גרם עד 200 גרם, אך נחתכו כאמור למספר שונה של חתיכות. לדוגמה, היו שש תמונות של 100 גרם שוקולד שפוצלו בין תשע ל-16 חתיכות.

לאחר שנחתך, השוקולד נשמר כיחידה אחת - בדומה לחטיף המקורי - או שנפרס עם כמה סנטימטרים מרחק בין כל חתיכה. לאחר מכן ניחשו המשתתפים את כמות השוקולד בכל תמונה. התוצאות הראו שהמשתתפים האמינו ש-16 חתיכות שוקולד הן חלק גדול יותר מתשע חתיכות שוקולד - אפילו כששתיהן שקלו 100 גרם.

אפקט מטעה על הצלחת

ייתכן שהדבר נובע מתיאוריה שאנשים שופטים כמויות לפי כמה יש ומזניחים היבטים אחרים, כמו משקל. זה מוביל אנשים לקבוע את גודל המנה אך ורק על פי 'מספר יחידה', אמר הצוות. אלה שהשלימו את הבדיקות גם חשבו שהם מסתכלים על יותר שוקולד כאשר כל חתיכה נפרסה בכמה סנטימטרים על צלחת - במקום להישאר דומה לחפיסה אחת. "כמות המנות הכוללת נתפסת יותר כאשר היחידות מופרדות מאשר יחדיו", אישר הצוות.

ייתכן שהדבר נובע מתופעה שנקראת 'שילוב קונטור', שגורמת לאנשים לשלב את החלל הלבן על הצלחת סביב הפערים בשוקולד כחלק מהחטיף. החוקרים הגיעו למסקנה שכאשר אוכל מתפרק לחתיכות קטנות יותר, אנשים יכולים להבין טוב יותר שהם אוכלים יותר - מה שמקל על הימנעות מאכילת יתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully