וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר ירד במשקל אחרי שאכל חודש שלם 10 משולשי פיצה ביום

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 13:36

ריאן מרסר בן ה-34 הוא מאמן כושר אישי שהחליט להראות לעוקבים שלו שמה שמשנה בירידה במשקל הוא לא סוג האוכל אלא הגירעון הקלורי. אחרי חודש בו אכל בעיקר פיצה הוא הצליח לרדת למעלה משלושה קילוגרמים

הדרך הכי טובה לחמם פיצה/@aldentediva

האם הסוד לירידה במשקל יכול להיות אכילת מגש פיצה שלם כל יום?! אדם באירלנד אומר שהוא איבד יותר משלושה קילוגרמים ממשקלו למרות שאכל 10 פרוסות פיצה כל יום במשך חודש. יתר על כן, עכשיו הוא שרירי יותר מאשר בתחילת הדיאטה הטעימה הזו.

המאמן האישי ריאן מרסר, בן 34, אומר שהוא אכל פיצה לארוחת בוקר, צהריים וערב והצליח לרדת בערך 3.5 קילו במהלך האתגר בן 30 הימים. הוא לקח על עצמו את האתגר להראות כיצד דיאטות עם גירעון קלורי מאפשרות לאנשים לרדת במשקל מבלי להגביל את המאכלים האהובים עליהם. ראיין, מבאנגור מצפון אירלנד, תכנן בקפידה את התזונה שלו והכין את כל הפיצות בעצמו, תוך שמירה על משטר האימונים הרגיל שלו.


לכל מתכוני הפיצה של וואלה! אוכל לחץ כאן

הכין את הפיצה, לא הזמין

"ינואר הוא חודש קשה לאנשים בכל מה שקשור למטרות כושר", אומר מרסר בסרטון. "המטרה שלי להדגיש לא רק אובדן שומן על קלוריות כניסה וקלוריות החוצה אלא שזה גם לא קשור להגבלה. אנחנו לא צריכים להגביל את המאכלים האהובים עלינו כדי להשיג תוצאות וגם רציתי לעודד אנשים נוספים להכין את האוכל שלהם".

התזונה הרגילה של ריאן היא גישה גמישה לאכילה, עם צריכת חלבון בריאה, ושבע עד 10 מנות פירות וירקות בכל יום. למען האתגר, לעומת זאת, ריאן לא אכל דבר מלבד פיצה. "צרכתי פיצה לארוחת בוקר, צהריים וערב כל יום", אומר בן ה-34 בסרטון שלו. "היו לי שתי פיצות פיתה ופיצה אחת גדולה יותר על בסיס בצק ליום, זה היה שווה בערך 10 פרוסות לחם ליום. בנוסף, השארתי מקום לחטיפים נוספים".

פיצה היא אחד המאכלים האהובים על ריאן, אבל בגלל לוח הזמנים העמוס שלו, הוא התקשה לפנות זמן להכין את הפיצות בעצמו. "החלק הכי קשה בכל הדיאטה היה ההכנה", אומר מרסר. "פיצה היא אחד המאכלים האהובים עליי בכל הזמנים, אז נהניתי לאכול אותה כל החודש, למרות שדאגתי שיהיה לי מגוון גדול של פיצות שונות כדי לתת לעצמי קצת גיוון".

ירד במשקל והפתיע את העוקבים

"בישלתי הכל בבית", אמר המאמן. העלות היומית המשוערת הייתה בסביבות 30 שקלים ליום עבור שתי פיתות פיצה, ופיצה אחת על בסיס בצק ושלושה סלטים בצד. בנוסף הוא הוציא בערך 9 או 12 שקלים ליום על חטיפים. בסוף החודש, ריאן נעשה רזה יותר, מה שהפתיע רבים מהעוקבים שלו ברשת.

"זו הייתה אסטרטגיה תזונתית שתוכננה בקפידה. תכננתי מערכת, וזה מה שהביא אותי למטרה שלי", ממשיך מרסר. "צריכת הקלוריות היומית נקבעה ל-1,800-2,100 שני עד שישי, 2,700 קק"ל שבת וראשון, יעד חלבון יומי 140 גרם ליום, יעד מנות פירות וירקות יומיות, שבע מנות מינימום ליום".
ראיין ממליץ על הדיאטה רק אם היא מתאימה לאורח החיים של האדם, תוך כדי שהוא מציין כי "כולם שונים". חשיפת הסרטון שלו צברה למעלה משני מיליון צפיות באינטרנט ויצרה תגובה עצומה.

"אני מרגיש [שהסרטון] הדגיש את הבלבול בקרב ההמונים בכל הנוגע לאובדן שומן ותזונה", אומר מרסר. "היו לי כמה הערות שליליות, כמה מצחיקות מאוד וכמובן כמה משובים חיוביים. דבר אחד המשותף לנו הוא שכולנו אוכלים אוכל אז לכולם יש איזושהי דעה בכל הנוגע לתזונה".

עוד בוואלה!

אנחנו תמיד בעד פיצה. והיא גם יכולה להיות בריאה

לכתבה המלאה

מעניין לציין שמחקר בשנת 2020 מצא שאפשר לאכול את כל הפיצה שאתה רוצה (אבל רק מדי פעם) ולא לפגוע בבריאות שלך.

החוקרים שמחקרם שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition החליטו לגייס קבוצת מתנדבים ולהאכיל אותם בפיצות ללא הגבלה. למשימה התנדבו 14 גברים בגילאי 22 עד 37. במהלך המפגש הראשון הם התבקשו לאכול פיצה עד שהם שבעים, אבל לא מפוצצים. במפגש השני הם התבקשו לאכול פיצה עד שהם פיזית לא מוסגלים יותר לקחת ביס נוסף. החוקרים גילו כי המשתתפים צרכו כמות כפולה של קלוריות במפגש השני (מפגש האכול כפי יכולתך), אם כי כמות הפיצות שנאכלה השתנתה מאוד בין המשתתפים.

החוקרים מדדו את רמות הגלוקוז בדם של המשתתפים ארבע שעות לאחר שסיימו לאכול וגילו כי הן לא היו גבוהות יותר לאחר המפגש בו אכלו ללא הגבלה לעומת המפגש בו אכלו בצורה סבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully