וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוגים חושפים: הטעות הגברית הנפוצה שהורסת דייטים ראשונים

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 16:07

עם כמה אנשים אתם מדברים בכל שבוע ואיך זה יכול להשפיע על ההצלחה שלכם בדייטים? נתונים מעניינים מנסים להסביר למה גברים רבים נוטים "להתיש" נשים בפגישות ראשונות - ומה בכל זאת יכול להפוך את המפגש הזה למוצלח

דייט. ShutterStock
באתם להשמיע או לשמוע? גבר ואישה בדייט/ShutterStock

דייטים יכולים לעזור לנו לא רק למצוא את החצי השני שלנו, אלא גם לגלות הרבה דברים שלא ידענו על עצמנו, ואולי אפילו להפוך לאנשים טובים יותר. אבל (וזה אבל גדול), חשוב להבין שדייט הוא לא טיפול פסיכולוגי, בטח כשהצד השני לא הוסמך לכך ולא מקבל שום תמורה כדי להקשיב לבעיות שלכם, חוץ מכמה דרינקים או ארוחה מפנקת במקרה הטוב.

אם מה שכתבתנו כאן נראה לכם סתמי או מובן מאליו, כדאי שתראו את הנתונים האלו שפורסמו במגזין CNBC. המגזין האמריקאי פרסם סקר שנערך בקרב 5,000 רווקות ורווקים בין הגילים 18 עד 98 (!) במהלך השנה שעברה, שבמסגרתו 63 אחוזים מהגברים העידו שהיציאה לדייטים עוזרת להם "להפוך לגרסה טובה יותר של עצמם", בעוד שרק 46 אחוזים מהנשים הרגישו כך בעצמן. עוד עולה מהסקר כי 44 אחוזים מהגברים העידו שהדייטים ממש עזרו להם לשפר היבטים שונים בעצמם בשנה האחרונה, אבל גם כאן, רק 35 אחוזים מהנשים היו שותפות לתחושות האלו.

אז נכון, זה ראוי להערכה ואפילו משמח שגברים רבים רואים במפגשים המלחיצים האלו הזדמנות להשתפר, אבל כשבוחנים לעומק את התופעה, חלק מהמומחים סבורים שזו בדיוק הסיבה שדייטים רבים כל כך נגמרים בסופו של דבר בכישלון.

גברים בודדים יותר בחיים עצמם, נשים בודדות יותר כשהן לידם

פמלה לרקין, פסיכולוגית קלינית שמתמחה במערכות יחסים, סיפרה בראיון ל- CNBC כי לתפיסתה, הצורך של גברים לדבר על עצמם ועל הבעיות שלהם, יכול לבוא על חשבון הרצון שלהם להקשיב לצד השני ולהכיר את בנות זוגם הפוטנציאליות. "לגברים זה בדרך כלל די קל לתפוס מקום מרכזי בשיחה", היא אומרת. "ייתכן שהם לא מתחבטים עם מחשבות כמו 'האם הקול שלי חשוב', או 'האם ישמעו אותי', באותה המידה שבה נשים חושבות על הדברים האלו".

אחד ההסברים המעניינים לצורך של גברים לדבר יותר במהלך הדייט יכול להיות קשור בעבודה שפשוט אין להם הרבה מסגרות אחרות שבהן הם יכולים לעשות זאת בחופשיות. בסקר אחר שנערך גם הוא בארצות הברית נחשף כי רק כ-30 אחוזים מהגברים דיווחו שניהלו בשבוע האחרון שיחה עמוקה עם אדם קרוב כדי לשתף בתחושות וברגשות שלהם. מנגד, אצל נשים, הנתון הזה עמד על 48 אחוזים.

גם מחקר מקיף יותר על תופעת הבדידות שפורסם ב-2021 בכתב העת Personality and Individual Differences מצא כי גברים נוטים להרגיש בודדים יותר מנשים ומרגישים שיש להם פחות חברים קרובים. ואם זה לא מספיק, נתונים אחרים מראים כי כ-11 אחוזים מהגברים בארצות הברית העידו כי פנו לעזרה מקצועית כדי להתמודד עם אתגרים נפשיים וכן, ניחשתם נכון, הנתון הזה בקרב נשים הוא כפול ועומד על כ-22 אחוזים.

עוד בוואלה!

מחפשים את החצי שלכם? כך תמצאו זוגיות טובה

לכתבה המלאה
תקריב בשחור לבן של עיניים של גבר כועס. ShutterStock
אם אתם מדברים על הרגשות שלכם רק בדייטים - זו בעיה. גבר מביט למצלמה/ShutterStock

במציאות כזאת, בהחלט אפשר להבין מדוע בדייט, שכל המטרה שלו היא לייצר היכרות עמוקה בין הצדדים, גברים רואים הזדמנות נדירה לפתוח, להיפתח ולנתח, אבל בזמן שהם עושים את זה, יכול מאוד להיות שבצד השני, הרצון הוא לשיח מסוג אחר לגמרי.

פרופ' מנואלה בארטו, מומחית לפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת אקסטר, אמרה בהקשר הזה כי לתפיסתה, גברים רבים סובלים ממחסור באמפתיה ובהבנה מצד הסביבה - וזה יכול לייצר תחושה שאף אחד לא מבין אותם, כמו גם רצון טבעי למצוא בת זוג שתוכל לראות אותם כמו שהם באמת ולעזור להם להשתפר. "נשים, באופן טבעי, נוטות להיות יותר מכילות וקשובות במהלך אינטראקציות חברתיות. יכול להיות שהן יותר יהנהנו ויחייכו בזמן הדייט, מה שיכול להתקבל בצד השני כאישור שכל כך נחוץ לו", אמרה.

כל המרכיבים האלו, מסבירים המומחים, יוצרים מתכון לדייט מאוד מסוים, שבו התהליך מרגיש יותר כמו עבודה ופחות כמו הנאה ורצון לצאת למסע משותף ביחד. אז נכון, לא כל הגברים והנשים פועלים באותה הצורה והעולם כבר התקדם מאוד מאז הימים שבהם גברים לא יכלו לדבר על רגשות ונשים היו צריכות "להכיל, להנהן ולתמוך", אבל הנתונים שהצגנו כאן יכולים ללמד שבפועל, הדרך לשינוי התפיסה המגדרית עוד ארוכה, אם כי כל אחת ואחד מאיתנו יכולים גם לקצר אותה.

הכול מתחיל ונגמר במודעות שלנו לעצמנו. אם אנחנו מרגישות ומרגישים שאנחנו נוטים לדבר יותר ולהקשיב פחות - כדאי שנשאל את עצמנו למה זה קורה, האם אנחנו מקבלים מספיק הזדמנויות לעשות זאת במסגרות אחרות ואיך אפשר לשפר את עצמנו בעצמנו בלי להפוך דייטים רומנטיים למפגשים טיפוליים מייגעים. מנגד, אם אנחנו מרגישות ומרגישים שהצד השני בדייט עסוק יותר מדי בעצמו ושאין לנו באמת מקום בשיח, אולי כדאי פשוט לדבר על זה, למשוך ביוזמתנו את השיחה לכיוונים אחרים או פשוט לבקש בנימוס את החשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully