וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מספר כוסות הקפה שישמרו על לחץ הדם שלכם נמוך

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 7:45

כמעט כולנו פותחים את הבוקר שלנו עם קפה. כעת מחקר חדש מצא כי שתי כוסות קפה ביום יכולות לסייע במלחמה נגד אחד מגורמי המוות הגדולים בעולם

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אם אתה חובבי קפה, ובינינו מי לא, יש לנו קצת חדשות טובות. חוקרים איטלקים מדווחים שלאנשים ששותים שתיים או שלוש כוסות קפה ביום יש לחץ דם נמוך יותר מלאנשים ששותים פחות.

קפה הוא ככל הנראה המשקה הכי פופולרי בעולם. בשנים 2020 ו-2021, העולם צרך כמעט 10 מיליון טון קפה. חוקרים לא תמיד הסכימו על ההשלכות הבריאותיות של המשקה, אבל יש עדויות עדכניות המצביעות על כך ששתיית קפה יכולה להוריד את הסיכון למספר מצבים בריאותיים, כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת ואפילו מחלות ניווניות עצביות וכבד. עם זאת, התשובה לשאלה מה גורם ליתרונות אלה נותרה לא ידועה.

פלאט וייט קפה. ShutterStock
היום שותים ללא רגשות אשמה. קפה הפוך/ShutterStock

"קפאין הוא רק אחד ממספר מרכיבי הקפה, ובוודאי לא היחיד שיש לו תפקיד פעיל. השפעות חיוביות על בריאות האדם אכן נרשמו אפילו בקרב אלו שצורכים קפה נטול קפאין", מסביר מחבר המחקר הראשי אריגו קיקרו, פרופסור במחלקה למדעי הרפואה והכירורגיה באוניברסיטת בולוניה. "אנחנו יודעים שקפאין יכול להגביר את לחץ הדם, אבל נראה שרכיבים ביו-אקטיביים אחרים בקפה מאזנים את ההשפעה הזו עם תוצאה סופית חיובית על רמות לחץ הדם".

כדי להבין זאת, צוות של חוקרים ניתח מדגם של 720 גברים ו-783 נשים ממחקר הלב של Brisighella. הם השוו את רמות לחץ הדם, הרגלי צריכת קפה ומידע קליני עבור כל אדם.

עוד בוואלה!

הסיבה שלא כדאי לכם לשתות קפה על בטן ריקה

לכתבה המלאה

"התוצאות ברורות מאוד: לחץ הדם ההיקפי היה נמוך משמעותית אצל אנשים שצרכו אחת עד שלוש כוסות קפה ביום מאשר אצל אנשים שאינם שותים קפה", מסביר פרופ' קיקרו. לחץ דם היקפי מתאר לחץ דם של הגוף ולא בכלי דם גדולים ליד הלב. "ובפעם הראשונה, הצלחנו לאשר את ההשפעות הללו גם ביחס ללחץ אבי העורקים המרכזי, זה הקרוב ללב, שבו אנו רואים תופעה כמעט זהה עם ערכים דומים לחלוטין עבור אלה ששותים קפה באופן סדיר ואלה שלא".

ללחץ דם גבוה יש קשר חזק למחלות לב וכלי דם בשל הכוח הגבוה של הדם הדוחף בעקביות אל דפנות כלי הדם, מה שגורם ללב לעבוד קשה יותר לשאוב דם. הממצאים ממחקר זה הם בעלי ערך מכיוון שהם מציעים עוד דרך תזונתית פוטנציאלית להורדת לחץ הדם ולמניעת מחלות לב וכלי דם. "זהו המחקר הראשון שצפה בקשר זה באוכלוסיה האיטלקית, והנתונים מאשרים את ההשפעה החיובית של צריכת קפה על סיכון קרדיווסקולרי".

רק החודש התפרסם מחקר שמצא כי לקפה עם חלב יש תכונות שמגבירות את ההשפעה האנטי דלקתית שלו. המחקר מאוניברסיטת קופנהגן, שפורסם בכתב העת Journal of Agricultural and Food Chemistry, מצא כי נוגדי החמצון מקפה בשילוב עם חלבונים מחלב מובילים להכפלת התכונות האנטי-דלקתיות של תאי החיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully