וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימן בעין שיכול להעיד שאתם בסיכון להתקף לב

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 7:58

הצטברות של כולסטרול היא מצב מסוכן ומסכן חיים. כדי לבדוק האם אתם סובלים מהמצב יש צורך בבדיקת דם, אבל יש עוד סימנים שיכולים להרים דגל אדום. אחד מהם נמצא בעיניים שלכם

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

כמות גדולה מדי של כולסטרול בדם ידועה כגורם שמזיק מאוד לגוף שלנו, במיוחד ללב ולכלי הדם. לא סתם הכולסטרול מכונה "הרוצח השקט", זאת מפני שהחומר השומני הזה יכול להצטבר עם הזמן מבלי שנשים לב ולגרום לחסימות מסוכנות המובילות להתקף לב או שבץ מוחי.

לפיכך, יש לפעול מיד על כל סימני אזהרה מוקדמים, בדרך כלל על ידי שינויים באורח החיים כגון אכילה בריאה ופעילות גופנית רבה יותר. אנשים רבים עם כולסטרול גבוה - הידוע גם בשם היפרכולסטרולמיה - לא יידעו למעשה שיש להם את המצב עד שהם יבדקו או יסבלו מבעיה בריאותית קשורה.

עם זאת, אלו הסובלים מהיפרכולסטרולמיה משפחתית - מצב גנטי שבו יש רמות גבוהות במיוחד של כולסטרול בדם - יכולים להבחין בכמה סימנים פיזיים. ודגל אדום אחד כזה הוא צורה יוצאת דופן שנוצרת בעין. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מתאר זאת כ: "צבע אפור לבנבן בצורת חצי ירח בצד החיצוני של הקרנית".

כולסטרול: הדמייה של הצטברות פלאק בעורק. ShutterStock
מצבטר לאט בכלי הדם. כולסטרול/ShutterStock

עוד נכתב כי "ייתכן שהרופא שלך יוכל לזהות סימנים גופניים של כולסטרול גבוה במהלך בדיקה קלינית, אם כי לא לכל מי שסובל מעודף כולסטרול יש את הסימנים הללו. סימנים פיזיים אלה מתרחשים כאשר כולסטרול מצטבר בחלקים שונים של הגוף".

עוד בוואלה!

חילופי מזון פשוטים שיורידו לכם את הכולסטרול

לכתבה המלאה

מלבד המראה של צורת הקשת הייחודית, המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב נותן סימנים נוספים:

- בליטות או גושים סביב הברכיים, פרקי האצבעות או המרפקים
- גיד אכילס נפוח או כואב
- אזורים צהבהבים סביב העיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully