וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר להכין מסיכות פנים מחומרים שיש בבית? רופאה עונה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 15:35

בשנים האחרונות כולם מדברים על קוסמטיקה טבעית, אבל האם היא באמת עובדת? ד"ר להבית אקרמן מסבירה אילו רכיבים טבעיים באמת עובדים (ויש לה גם מתכון למסיכת פילינג טבעית לגמרי)

בלוגרית הציגה מתכונים למסיכות פנים ביתיות - ואחת גרמה לה התקפי אלרגיה/יוטיוב, EnjoyPhoenix

בשנים האחרונות נראה שכולם רוצים כמה שיותר טבעי, וכמה שיותר - אבל האם הטרנד הזה יכול לתפוס גם כשזה נוגע לתכשירים הקוסמטיים שלנו? האם רכיבים טבעיים באמת יכולים להשפיע על מצב העור שלנו?

"אני מאד בעד לנצל את החומרים שהטבע מספק לנו ולמצות מהם את מה שחיוני לעור, ובהחלט יש לא מעט מזה", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור. אבל, היא מוסיפה כי "חשוב לדעת שלקחת ולקטוף בגינה חומר ולערבב בסיר לבד בבית ולמרוח על העור - זו לא הכוונה בקוסמטיקה טבעית או מן הטבע".

ד"ר אקרמן מסבירה כי על מנת שהרכיבים הטובים והחיוניים לעור יחדרו לעור מהצמח, יש צורך בדרך הפקה ייחודית, בעיבוד ובניטרול מזהמים. "לא בכדי חברות הקוסמטיקה משקיעות משאבים רבים כדי שהחומרים שיכללו בתוך הקרם שאנחנו קונים יהיה יעיל, פעיל והיפואלרגי", הוסיפה.

חפשו רכיבים טבעיים במוצרים שלכם

לפיכך, לא כל שמן שטוב לבישול טוב גם לעור, ולא כל תבלין בתצורה שבאה בטבע או בסיר הבישול, יתרום בהכרח לעור שלנו. ד"ר אקרמן מבהירה כי "שימוש לא נכון בחומרים יכול להיות לכל הפחות לא יעיל, ובמקרים אחרים עלול לגרות את העור ולגרום לפריחה דמוית אקנה".

אז איך בכל זאת נעשה את זה נכון? כדאי להשתמש במוצרים שמכילים חומרים טבעיים ועברו עיבוד נכון לשימוש על העור. העיבוד הזה גורם לחומר להיות פעיל יותר ולחדור עמוק יותר לשכבות העור. הנה רשימת רכיבים נפוצים מן הטבע שיכולים להועיל לעור הפנים, וכדאי לחפש במוצרי הקוסמטיקה שלכם:

עוד בוואלה!

גם שמן קוקוס: 7 הדברים הכי גרועים שאתם יכולים למרוח על הפרצוף

לכתבה המלאה
  • אצת דונליאלה - מצטיינת בעמידות גבוהה לנזקי חמצון
  • תמצית שמנים - שמנים מן הטבע הם מרכיב נפוץ בקוסמטיקה כמו שמן אובליפיחה, לבנדר, שמן זית ועוד. השמנים עתירים בוויטמנים, מזינים את העור ושומרים על המחסום אפידרמלי. הם גם מסייעים בשיקום עור פגוע, וחלקם אפילו מרגיעים את העור ומסייעים לגלי חום
  • אלוורה - ריר האלוורה בעל כושר אחזקת לחות בעור
  • תמצית שוש קרח (ליקוריץ)- ידועה בתכונותיה להרגעת העור המגורה והאדמומי.
  • ויטמינים כמו ויטמין E וויטמין C - נוגדי חמצון הנותנים הגנה מרבית לעור מנזקי הרדיקלים החופשיים ונגזרות פעילות שלהם מטפלות גם בכתמים
  • חומצות עדינות - חומצות אלפה הידרוקסיות מופקות ממקורות רבים כגון ענבים, לימון, תפוזים ומזרזות את חידוש העור, נמצאות בעיקר בתכשירים ללילה או בתכשרי ניקוי
  • אלנטואין - חומר המופק משורש הקומפרי בכל תכונות הרגעה לשיקום העור

עשו זאת בעצמכם

בעוד שרוב תכשירי הטיפול לפנים דורשים תהליך הפקה מיוחד, ולא באמת אפשר לרקוח אותן לבד, דווקא מסיכות פנים לחלוטין אפשר להכין בבית. "מסיכות פנים להזנה ולחות שמכינים בבית מרכיבים שיש לכולנו במקרר ובמטבח יכולות לעשות פלאים לעור הפנים", אמרה ד"ר אקרמן. לדוגמא, כך היא מסבירה, מסיכה המכילה שומן אבוקדו העשיר בנוגדי חמצון וחומצות שומן, תפוז מכיל ויטמין C וחומצת לימון, מיצרים יחד מסיכת פנים המכילה 20 ויטמינים שונים, בניהם ויטמין C - חודר ומשקם, ויטמין K - המסייע להחליק קמטים, להקטין כתמי עור כהים, ולהפחית את הנפיחות מתחת לעיניים. אם נוסיף אלמנט של שקדים, נקבל פילינג עדין המחדש את התאים". ויש לה גם מתכון למסיכת לחות פילינג מרכיבים טבעיים.

רכיבים להכנת מסכת פילינג:

4 שקדים ללא קליפה
2 כפיות מיץ תפוזים
2 כפות אבוקדו
4 תותים

אופן ההכנה והוראות שימוש:

1. שטפו את הפנים עם סבון עדין, ללא גרגרים.

2. טחנו בבלנדר את התותים, כפית אבוקדו, שתי כפיות מיץ תפוזים עד שתקבלו עיסה הניתחת למריחה.

3. הוסיפו את השקדים הקלופים (כשהם טחונים היטב היטב) - וערבבו הכל יחד.

4. מרחו את העיסה באמצעות האצבעות בצורה אחידה על כל שטח הפנים, הצוואר והמחשוף - והמתינו כחצי שעה. חשוב מאוד לא לשפשף את העור באגרסיביות.

6. כשהעיסה מתייבשת, ניתן לעסות בעדינות על העור.

7. בסיום יש לשטוף את הפנים עם מים בלבד ולהספיג עם נייר.

את המסכה ניתן לשמור במקרר למשך שלושה ימים, מכוסה היטב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully