וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצמח הזה יש כמה יתרונות חשובים, אבל גם תופעת לוואי מטרידה

בטוח השתמשתם באלוורה כשסבלתם מכוויות או מבעיות עור, אבל האם ידעתם שהצמח המוכר יכול לסייע גם בבעיות בריאותיות אחרות? אספנו את כל הפלוסים, וגם כמה מינוסים של הסוקולנט המרהיב הזה

משקה צמחים. ShutterStock
מסייע לא רק לבעיות עור. משקה אלוורה/ShutterStock

האלוורה היא אולי אחד הצמחים הכי מוכרים לטיפול בהרגעת כוויות ובעיות עור אחרות, אבל בפועל הצמח הזה מכיל עוד כמה יתרונות בריאותיים. כמה מהם מאוד מפתיעים. וכן, יש גם תופעות לוואי שצריך לשים אליהן לב.

מגבירה את חילוף החומרים
בשנים האחרונות האלוורה הפכה למרכיב עיקרי במיצים, תוספי צמחים ומשקאות בריאותיים שמיועדים לירידה במשקל. משקה האלוורה מכיל ויטמינים כגון ויטמיני B, A, E, C ומינרלים רבים וביניהם ברזל, מגנזיום, אבץ וסלניום, כאשר הוא הוא גם מסייע בספיגת מינרלים וויטמינים אחרים מהמזון. בנוסף, מכיל משקה האלוורה ויטמין B12 וחומצות שומן אומגה 3 ממקור צמחי.

כמה מחקרים שנעשו על משקה האלוורה הראו כי הוא יכול להגביר את חילוף החומרים, ולהגדיל את מספר הקלוריות שאנחנו שורפים לאורך היום - מה שמקדם ירידה במשקל. במחקר אחד, שארך 3 חודשים, מתן ג'ל אלוורה לחולדות בתזונה עשירה בשומן הפחית את הצטברות השומן בגוף על ידי הגדלת מספר הקלוריות ששרפו. מחקרים אחרים בבעלי חיים הראו כי אלוורה עשויה להשפיע על חילוף החומרים של השומן והסוכר בגוף תוך מניעת הצטברות שומן בבטן.

עוד בוואלה!

לרוויה: משקאות הבריאות שאתם לא מכירים

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
עוזרת בשריפת קלוריות. אלוורה |/ShutterStock

מאזנת את רמות הסוכר בדם
משקה האלוורה יכול לעזור באיזון רמות הסוכר בדם, מה שיכול למנוע תסמינים של רעב מוגבר וחשק עז למתוקים. כך למשל, במחקר, צריכת כמוסות המכילות 300-500 מ"ג אלוורה פעמיים ביום הפחיתה משמעותית את רמות הסוכר בדם בקרב 72 אנשים עם טרום-סוכרת.

מסייעת למערכת העיכול ומערכת החיסון
משקה האלוורה תומך ומרפא בעיות של מערכת העיכול כמו אולקוס ועצירות כרונית, נפיחות, גזים, צרבות ועוד. הוא מסייע לאיזון ערכי הכולסטרול ומחזק את מערכת החיסון - הודות לכמות נוגדי החמצון שהוא מכיל ותורם לניקוי רעלים מהגוף.

תורמת לבריאות השיניים
מחלות של החניכיים והפה הן דבר נפוץ יחסית ואחת הדרכים הטובות ביותר למנוע אותן היא להפחית את הצטברות הפלאק בשיניים. במחקר שנערך על 300 אנשים בריאים, השוו חוקרים בין מיץ אלוורה 100% טהור למרכיב שטיפת כלורהקסידין - חומר מחטא שמיועד לטפל בדלקות חניכיים ולמנוע אותן. לאחר ארבעה ימי שימוש נמצא כי שטיפת הפה של האלוורה הייתה יעילה באותה מידה כמו הכלורקסידין בהפחתת הפלאק בשיניים. אלוורה עושה זאת על ידי הריגת החיידק סטרפטוקוקוס מוטנס שנפץ מאוד בפה ועלול לגורם לעששת.

יש גם תופעות לוואי

אבל כאמור לצריכת אלוורה עלולות להיות גם תופעות לוואי, הנפוצות ביותר כוללות בעיות עיכול, כמו שלשול והתכווצויות בטן. שימוש מוגזם במשקאות האלוורה גם יכול להגביר תופעות כמו שלשולים, מה שעלול להוביל להתייבשות.

האלוורה גם עלולה להפריע בספיגתן של תרופות מסוימות, לכן חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה לפני השימוש בהן, במיוחד עבור חולים כרונים וכאלה הנוטלים תרופות כדרך קבע.

  • עוד באותו נושא:
  • אלוורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully