וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיניים של צעיר בן 18 החלו לדמם. וזה לא החלק הכי מוזר בסיפור

בחור צעיר הסתובב ברחובות הולנד, מעד ונפל לתעלת מים. עד כאן לא נעים אבל גם לא נורא, 3 שבועות אחר כך הוא פונה לבית חולים במצב קשה. והסיבה לכך היא זיהום שכולנו מכירים

נלחמים בעכברת - מקורות החלה להזרים מים נקיים לנחלים מזוהמים/צילום: אורי וזנה, רשות הטבע והגנים, עריכה: תומר לוי

הסיפור הבא נשמע כמו פרק מוזר במיוחד בהאוס, אבל הוא קרה במציאות (ואפילו התפרסם בכתב עת רציני) וכולל עיניים מדממות ותאונה אחת מוזרה במיוחד. צעיר בן 18 פונה לבית חולים בהאג הולנד לאחר שסבל מחום גבוה והקאות במשך יומיים. בבית החולים גילו שבנוסף לתסמינים המטרידים האלה יש לו דם בשתי העיניים, כמו גם הצהבה של לובן העיניים, וקצב לב של 110 פעימות לדקה.

הרופאים החלו בסדרה של בדיקות כדי לגלות מה גורם לתסמינים המוזרים, וגילו כי הוא סובל מצורה חמורה של לפטוספירוזיס, או בשם המוכר יותר לנו בישראל: עכברת. ההבנה הזו שלחה את הרופאים לבחון איך הבחור הצעיר נדבק בעכברת, ואז הם גילו כי שלושה שבועות לפני ביקורו בבית החולים הוא מעד ונפל לתוך תעלת מים.

עיניים מדממות של צעיר שנדבק בעכברת בהולנד. New England Journal of Medicine, אתר רשמי
עיניו של המוטפל/אתר רשמי, New England Journal of Medicine

עכברת מתפשטת דרך השתן של בעלי חיים נגועים, לרוב בקר, חזירים, סוסים, כלבים ומכרסמים כמו חולדות ועכברים. הזיהום לרוב חודר לגוף האדם באמצעות חתכים, בליעה של נוזלים ומזונות מזוהמים, או מגע עם ריריות הגוף בפה, באף ובעיניים. לאחר מכן, חיידקי הלפטוספירוזיס מתפשטים דרך מחזור הדם לכל איברי הגוף.

אם הזיהום לא מטופל, הוא עלול לגרום לנזק לכבד ולכליות, וגם לדימומים ברחבי הגוף, כולל העיניים ואפילו לפעמים הריאות. במקרים נדירים, הזיהום עלול להתפשט לקרום המוח ולהוביל לדלקת קרום המוח. ברחבי העולם מדווחים כחצי מיליון מקרים בשנה, והסיכון הכולל למוות הוא בין 5 ל-10 אחוזים.

עוד בוואלה!

לא רק עכברת: אלה הסכנות שאורבות למטיילים בנחלי הארץ

לכתבה המלאה

במקרה הזה, למרבה המזל, החולה התאושש במהירות, והתסמינים שלו נעלמו. "המטופל שוחרר לאחר שהות של שבוע בבית חולים. במעקב 3 שבועות לאחר מכן, הסימפטומים שלו, הדימום העיני והפגיעה בכבד ובכליות נפתרו", כתבו הרופאים בסקירת המקרה שפורסמה ב-New England Journal of Medicine.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully