וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות המגעילות בגללן אסור להיכנס למיטה עם שיער רטוב

25.1.2023 / 23:46

מומחי שינה מסבירים שיש כמה סיבות להמתין בין הקלחת הלילית לבין הכניסה למיטה - ואחת מהן די מגעילה ובטוח תשכנע אתכם לוותר על ההרגל של ללכת לישון כשהשיער שלכם עדיין ספוג במים

אסור לישון עם שיער רטוב/tiktok

רבים מאיתנו נוהגים להתקלח לפני שנכנסים למיטה, אך מומחי שינה מסבירים שמומלץ מאוד לרווח בין המקלחת לשעת השינה כדי לאפשר לשיער להתייבש לפני שנשכבים על המיטה. יש לכך כמה סיבות - ואחת מהן די מגעילה ובטוח תשכנע אתכם לוותר על ההרגל הזה.

אלו מכם שחופפים את השיער לפני השינה, יעדיפו לא פעם לתת לו להתייבש באופן טבעי במקום לייבשו במגבת או/ו פן כי זה חוסך זמן ומאמץ. אולם, מתברר שהוויתור הקטן הזה עלול להזיק לבריאות השיער והגוף, לקרר אתכם שלא לצורך ואפילו ליצור עובש על הכריות והסדינים שלכם. מומחה השינה, מקס סטפנס מ-The Sleep Checklist, מזהיר מפני הסכנות של כניסה למיטה עם שיער רטוב ומציע אלטרנטיבות למי שמתקשה לוותר על ההרגל.

אישה עם שיער רטוב במיטה. EGHStock, ShutterStock
תפסיקו לעשות את זה/ShutterStock, EGHStock

מקס מסביר שהשלמות המבנית של השיער שלכם נחלשת כשהוא רטוב והופכת אותו לנוטה יותר להישבר. הוא אמר: "כשאתם מתהפכים ומסתובבים במהלך השינה, על השיער שלכם מופעל לחץ. לחץ זה יכול לגרום לשיער להישבר - וכאשר השיער שלכם רטוב, הרבה יותר קל לגרום לו נזק מאשר אם הוא יבש".

שיער לח יכול גם להביא להתפתחות חיידקים במיטה או על הכרית, מה שיכול להוביל לאקנה על הפנים וקשקשים בשיער. החיידקים עלולים גם לגרום לבעיות נשימה אם ייווצר עובש. מקס אמר: "אם אתם חייבים ללכת לישון עם שיער רטוב, השקיעו בציפיות אטומות למים מכיוון שזה ימנע מהלחות לחדור לכריות שלכם וימנע הצטברות של עובש וחיידקים מזיקים". הוא הוסיף: "בדים חלקים גורמים לפחות חיכוך כאשר אתם מסתובבים בזמן שינה - והם גם עוזרים לשמור על השמנים הטבעיים בתוך השיער שלכם, מה שיביא לשיער בריא יותר".

עוד בעיות שיער
מבוהלות מכמות השיער שנושר במקלחת? זה הרגע שבו עליכן להתחיל לדאוג

לא תאמינו כמה טינופת מסתתרת במברשת השיער שלכם - וזו הדרך לנקות אותה

כמו כן, בתקופה שבה אנו מנסים להימנע מקור בכללי, ללכת לישון עם שיער רטוב רק יקרר את הגוף שלכם יותר ויגרום לכם להגביר את החימום כדי לפצות על אובדן חום הגוף. מקס מוסיף שעלויות החשמל שלכם יעלו גם כי תבזבזו יותר זמן בעיצוב השיער שלכם בבוקר: "הפעלת מייבש השיער עשויה להיראות כמו עלות נוספת שאינכם זקוקים לה כרגע. חוץ מזה, לאפשר לשיער שלכם להתייבש בן לילה זה לא רק דבר רע עבורכם - אלא גם יצרוך מכם יותר זמן לעצבו בחזרה בבוקר", הוא ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האם זה יכול לגרום לכם לחלות?

"זה כנראה משתייך לזן אמונות הפולקלור שדברים שמקררים את הגוף עלולים לגרום לכם לחלות בצינון", אומר ד"ר וויליאם שפנר, פרופ' לרפואה במחלקה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש ונדרבילט. למרות שהמיתוסים הללו עיקשים ומסרבים להיעלם מהתרבות הפופולרית, ד"ר שפנר אומר כי הם הופרכו כבר לפני זמן רב.

נכונה העובדה שהסבירות להצטנן עולה בחודשי החורף הקרים, אבל זה קשור לאופן שבו וירוסים שפוגעים בדרכי הנשימה מתרבים ומדביקים. "אי אפשר להצטנן רק מזה שקר לכם", אומר הד"ר.

אז מה האפשרויות?

"אחת הדרכים הפשוטות ביותר לצמצם את הסיכונים הכרוכים בשינה עם שיער רטוב היא להפחית את מספר הפעמים בשבוע שאתם חופפים את השיער שלכם", אמר מקס, "זה יעזור למזער את הנזק שאתם עושים לשיער שלכם".

"חוץ מזה", הוא מוסיף, "שיער לח שהתייבש באוויר במשך שעה לפני השינה עשוי לעזור. לכן מומלץ לחפוף את השיער מוקדם יותר ביום ולסדר את לוח הזמנים כך שלא תכנסו למיטה עם שיער רטוב. זה יועיל גם לטיב השיער וגם לבריאות שלכם".

למרות כל האמור כאן, ישנם אינספור אנשים שנוהגים ללכת לישון בשיער רטוב לעתים קרובות ואף בקביעות, והם בסדר גמור. במובנים מסויימים לשינה בשיער רטוב עשויים להיות גם יתרונות. מחקר אחד הראה שהורדת הטמפרטורה של הראש בלילה מסייעת להפחית את הפעילות המטבולית של המוח בלילה באופן שמקדם הרדמות ושינה משקמת. אז גם אם ישנם חששות בריאותיים זניחים הנובעים משינה בשיער רטוב, הם ממש לא מהסוג שצריך להדיר שינה מעיניכם בלילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully