וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 פעמים אמרו לי שבת ה-3 שלי בריאה לגמרי, אבל היתה לה לוקמיה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 14:44

כל ילד חולה קצת יותר כשהוא מתחיל ללכת לגן, אבל הילדה בת ה-3 בסיפור הזה היתה חולה כל כך הרבה, שההורים שלה ידעו שמשהו מאוד לא בסדר. לצערם, הרופאים לא הסכימו איתם, הרבה יותר מדי זמן

ילדה בבית חולים. ShutterStock
תסמכו על תחושת הבטן שלכם. ילדה בבית חולים/ShutterStock

ילדה צעירה אובחנה בלוקמיה, לאחר ש-10 רופאים התעקשו שאין לה שום בעיה, ואפילו לא הסכימו לעשות לה בדיקות דם. אילונה זהרשקי התחננה שיבדקו את הדם של בתה תיאנו בת ה-3 כדי לשלול "משהו רציני" לאחר שהחלה לחלות לעיתים קרובות מאוד. אבל בכל פעם נאמר לאם המודאגת שבתה בסדר גמור, ושיש לה תגובה "רגילה לחלוטין" לשפע של מחלות, החל מווירוסים ועד לתגובות אלרגיות, עצירות ואפילו דלקת פרקים.

רק בערב השנה החדשה, חודשים אחרי שהילדה החלה להראות סימני מחלה, הסכימו לבסוף לבדוק את תיאנו ברצינות. יום לאחר מכאן, הם בישרו לאם המודאגת כי בתה הקטנה חולה בלוקמיה. תסמינים של לוקמיה יכולים לכלול כאבי עצמות, עייפות וזיהומים תכופים. כעת זהרשקי, מצפון לנרקשייר בסקוטלנד, קוראת להורים אחרים ללכת לפי האינסטינקטים שלהם ולא לאפשר לגורמי רפואה לבטל את הדאגות שלהם.

"פשוט ידעתי שמשהו לא בסדר"

תיאנו החלה להראות סימני מחלה באוגוסט כשהיתה בפעוטון. הוריה חשבו תחילה שהיא מגיעה עם המגוון הרגיל של מחלות וזיהומים שילדים מקבלים כשהם מתחילים להתערבב עם ילדים אחרים. עם זאת, ההופעה המהירה והתכופה של מחלותיה של תיאנו גרמה להם לפנות לייעוץ רפואי. למרות שחלתה מחדש כל שבועיים מאוגוסט עד אוקטובר, רופאי המשפחה הבטיחו לבני הזוג שזה נורמלי עבור ילד שמתחיל פעוטון.

לאחר זמן מה התשובה הזו לא הרגיעה את ההורים, ובמהלך החודשים הבאים הם לקחו את בתם כמה פעמים לרופא המשפחה שלהם וביקשו עזרה. בכל פעם החששות שלהם נדחו, ותיאנו אובחנה עם מחלות ילדות קלות כמו דלקת בדרכי הנשימה, שתן או אוזניים. חלק מהרופאים אף אבחנו את מחלת בתם כנגרמת ממצבים כמו עצירות, תגובה אלרגית לאנטיביוטיקה, פציעה ברגל ואפילו דלקת פרקים.

"בכל פעם שהלכתי לרופא ביקשתי לקחת דם. ידעתי שמשהו לא בסדר כי כל האישיות שלה השתנתה", סיפרה האם, "היא רצתה חיבוקים כל הזמן, ולא רצה יותר. לפני שחלתה היא הייתה ילדה מאוד פעילה. היו לה הרבה חברים. היא גם התחילה לקבל התקפי זעם. ביקשתי לשלוח אותה למחלקת ילדים כדי לבדוק למה היא חולה כל הזמן, אבל רופא המשפחה אמר לי שהיא נורמלית. הוא אמר שאם לא יהיה שינוי הוא ישקול להפנות אותה בינואר".

עוד בוואלה!

זה מה שחשוב לדעת לפני שאתם רצים עם הילד למיון

לכתבה המלאה
פעוט מחובר למכשירים בטיפול נמרץ. ShutterStock
אם לא היו בודקים אותה כשבדקו - היה נשאר לה חודש לחיות. ילדה מחוברת למכשירים בטיפול נמרץ/ShutterStock

באמצע נובמבר, תיאנו הקטנה בקושי יכלה ללכת ובדצמבר היא הייתה חולה מכדי ללכת לגן. "היא התחילה לסבול מכאבי בטן ועצירות והתלוננה על הכאב. היא בכתה כל היום והרגל שלה כאבה", סיפרה. באותו חודש הוריה לקחו שוב את תיאנו לבית החולים האוניברסיטאי ווישאו בלנרקשייר, אבל הרופא פשוט נתן לה תרופות משלשלות ושלח את המשפחה לדרכה. מצבה המשיך להידרדר עד ה-31 בדצמבר, אז המשפחה לקחה אותה שוב לבית החולים, וחיכתה 5 שעות לראות רופא.

רק אז הסכימו לעשות בדיקות דם לבתם, והודיעו להם כי בתם "חולה מאוד". ניתוח נוסף של התוצאות גילה כי לתיאנו הייתה לוקמיה, כאשר 81 אחוז מתאי הדם במח העצם שלה נפגעו. "הרופא אמר לי שהלוקמיה שלה התחילה כנראה לפני שלושה או ארבעה חודשים, כשכל ההצטננות והזיהומים התחילו", אמרה זהרשקי.

"הרופאים אמרו שיש לתיאנו סיכוי טוב מאוד לשרוד, אבל רופא אחד אמר לי שהיה לה רק חודש או חודשיים אם לא הייתי מתעקשת לבדוק אותה", אמרה האם לכלי תקשורת בסטוקלנד, והוסיפה כי "אני רק רוצה לומר לאמהות אחרות שכשהן מרגישות שמשהו לא בסדר הן צריכות לא להרפות מהרופא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully