וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים שמפחיתים את הסיכון לחלות באלצהיימר

ד"ר דלית דרימן מדינה

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 18:08

אלצהיימר הפכה בעשור האחרון לאחד מהגורמים המובילים למוות, והשכיחות שלה עוד כנראה תעלה. האם ניתן לעצור את התפתחות המחלה, ואם כן, אך עושים את זה? רופאה מסבירה

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

אלצהיימר היא אחת מבעיות הבריאות הקשות ביותר כיום, בעיקר בעקבות התבגרות האוכלוסיה העולמית, ויש מחקרים המשערים שהיא הפכה להיות גורם המוות השלישי בשכיחותו. חשבתם פעם כמה אורח החיים שלנו יכול להשפיע על הסיכון שלנו לאלצהיימר? מחקר שהתפרסם לאחרונה הראה שגם אצל אנשים שיש להם את הסיכון הגנטי הגבוה ביותר לאלצהיימר, קיימים 7 הרגלים שיפחיתו את הסיכון לפתח את המחלה.

מה המשמעות של זה? שהגנטיקה לא קובעת את הגורל שלכם. על ידי כך שתאמצו הרגלים בריאים אתם יכולים להפחית מאד את הסיכון הגנטי שלכם ואפילו לבטל אותו. אז מה אתם צריכים לעשות כדי להפחית את הסיכון שלכם לאלצהיימר?

תבשיל דלעת. אלון מסיקה
תוסיפו ירקות לתפריט. תבשיל דלעת/אלון מסיקה

1. הקפידו להיות פעילים, והשתדלו לנוע כמה שיותר במשך היום. הפעילות הגופנית משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ומורידה את הסיכון לדמנציה.

2. אל תעשנו. העישון הוא גורם סיכון למחלות רבות וביניהן גם מחלת אלצהיימר.

3. הקפידו על תזונה בריאה. המשמעות היא לאכול מזון אמיתי ולא מתועש: מזון המבוסס על ירקות, פירות, מוצרים מהחי ושמנים בריאים כמו שמן זית. הימנעו לגמרי ממזונות מהירים ומעובדים, מסוכר, ומשמני זרעים תעשייתיים כמו שמן קנולה ושמן תירס.

עוד בוואלה!

כך תזהו סימנים של דמנציה תשע שנים לפני האבחנה

לכתבה המלאה

4. הקפידו להכניס לתזונה שלכם דגי ים פראיים כדי לספק לעצמכם מספיק חומצות שומן מסוג אומגה 3 שמשפרות את התפקוד של המוח.

5. הקפידו על שינה טובה. בזמן השינה המוח נפטר מחומרים לא רצויים. חישבו על זה כמו על פינוי האשפה מהמוח בזמן השינה, ולכן ישנה חשיבות רבה לשינה טובה. הקצו לעצמכם לפחות 8 שעות שינה בלילה והקפידו על מיטה נוחה וחדר חשוך ושקט.

6. אמצו דרכים להפחית את הלחץ שלכם כמו: נשימות עמוקות, מדיטציה, יציאה לטבע, ויוגה. במצבים של לחץ יש פגיעה בזיכרון והידרדרות בתפקוד המוחי ולכן חשוב לנהל נכון את הלחץ.

7. הימנעו מחשיפה לחומרים רעילים כמו: כלי אוכל מפלסטיק,חומרי ניקוי כימיים, ומזון לא אורגני שמכיל חומרי הדברה.

ד"ר דלית דרימן מדינה היא מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully