וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט שיבדוק אם אתם מסריחים מהפה

זה קרה כמעט לכולנו, באמצע ישיבה או סתם בילוי חברתי, התחלנו לחשוב אם אנחנו מסריחים מהפה. אז כדי שלא תצטרכו להיות מביכים במיוחד יש שיטה ממש קלה לבדוק אם אתם באמת סובלים מצחנת פה

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

שתיתם קפה אחרי הסיגריה של הבוקר או אכלתם תבשיל עם המון בצל ושום או שסתם באמצע היום מרגיש לכם שאתם מסריחים מהפה? זה יכול לקרות. אבל עבור אנשים רבים, ריח רע מהפה, המכונה גם הליטוזיס, עדיין יכול להופיע גם לאחר צחצוח, שימוש בחוט דנטלי ושימוש במי פה. למרבה המזל, יש טריק אחד פשוט שמאפשר לבדוק אם יש לך ריח רע מהפה, במיוחד אם אתה נמצא ליד אנשים.

מומחי הקרן לבריאות הפה באנגליה ממליצים ללקק את החלק הפנימי של פרק כף היד ולרחרח אותו, אם זה מריח רע אז "אתה יכול להיות די בטוח" שיש לך ריח פה מסריח. אם אתה סובל מהמצב באופן קבוע, אולי יעניין אותך לדעת שאתה לא לבד, מכיוון שלפי ההערכות אחד מכל ארבעה אנשים סובל מבעיה דומה. והסיבות לכך הן רבות.

באופן כללי, המקור של ריח רע מהפה הוא ריח גזים שמקורם בחילוף חומרים של חיידקים. עם זאת, קיימים גם מצבים רפואיים שגורמים לפליטת של חומרים דרך דרכי הנשימה, ובכך לריח ריח מהפה. הליטוזיס נחלקת לשני סוגים - הסוג הפזיולוגי של ריח הפה שהוא ידוע ומוכר לכולנו לאחר השינה, והסוג הפתולוגי שהוא התופעה שממשיכה כל היום ולא חולפת גם אחרי צחצוח השיניים.

עוד על הפה והשיניים שלכם:
הטעות הנפוצה שרובנו עושים בזמן צחצוח השיניים
זו הסיבה שאתם חייבים להחליף מברשת שיניים אחרי כל צינון
7 פעולות שגרתיות שהורסות לכם את השיניים

ריח רע מהפה. ShutterStock
הריח הרע נשאר אחרי הצחצוח?/ShutterStock

הסיבות לריח רע מהפה

1. היגיינת שיניים: במקרים בהם היגיינת הפה אינה טובה, ישנה הצטברות של שאריות מזון ורובד חיידקים הגורמים להתפתחות דלקות חניכיים. התוצאה היא ריח פה לא נעים הנגרם עקב תוצרי החיידקים. צחצוח פעמיים ביום עם שימוש באביזר לניקוי בין השיניים כגון חוט דנטלי מביאים להסרה של רובד החיידקים (פלאק) ויכול למנוע את חלק ההגורמים לריח.

2. עישון: מוצרי טבק גורמים לריח פה לא נעים. בנוסף, הם מגדילים את הסיכויים למחלות חניכיים ויוצרים יובש פה העלולים אף הם לגרום לריח רע מהפה.

3. מזון: פירוק חלקיקי מזון שנכלאו בשיניים עלול לגרום לריחות. בנוסף, מאכלים או משקאות מסוימים כמו בצל, שום, אוכל חריף, אלכוהול וקפאין עלולים גם הם לגרום לריח רע מהפה.

4. יובש פה: רוק מנקה את הפה באופן טבעי. אם הפה יבש עקב תרופות מסוימות או מחלות הפוגעות בקצב הפרשת הרוק מבלוטות הרוק, איכות השטיפה נפגעת ושאריות המזון המצטברות מביאים להיווצרות ריח פה.

5. תזונה לא נכונה: תפריט דל פחמימות עלול לגרום גם הוא לריח רע מהפה. הדבר נובע מפירוק שומנים המייצרים תוצרי פירוק הנקראים קטונים, שהינם בעלי ארומה חזקה.

6. תרופות: תרופות מסוימות עלולות להפחית את קצב הפרשת הרוק ולפיכך להגביר את הריחות. תרופות אחרות יכולות לייצר ריחות כשהן מתפרקות ומשחררות כימיקלים בנשימה.

7. דלקות אף, אוזן גרון: לפעמים, חיידקים מצטברים על השקדים ועלולים ליצור ריח פה לא נעים. כמו כן, זיהומים או דלקות באף, בגרון או בסינוסים עלולים לגרום גם הם לתופעה.

8. בעיות במערכת העיכול: ריחות הנידפים מהפה לעיתים יכולים לנבוע ממערכת העיכול ומבעיות במערכת העיכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully