וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזריקים חומרי מילוי לפנים? הסיפור הזה יזעזע (ויפחיד) אתכם

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 13:28

"נתקעו לי 20 שנה של חומר מילוי בפנים", כך גילתה אליס הארט-דייוויס לאחר בדיקת MRI שחשפה שיש לה 35 מ"ל חומצה היאלורונית בפנים, למרות שזו היתה אמורה להתמוסס מזמן. האם יש סיבה לדאגה?

אישה מקבלת זריקה של חומצה היאלורונית. Africa Studio, ShutterStock
שווה את זה? אישה מזריקה חומצה היאלורונית/ShutterStock, Africa Studio

רוב האנשים שמתלבטים אם לעשות הזרקות של חומצה היאלורונית או בוטוקוס כדי להילחם בנזקי הזמן חוששים להיראות מוזר אחרי התהליך - קפואים או ברווזיים מדי. יש אנשים שחוששים גם מההתחייבות הכלכלית של פעולה שצריך לחדש כל כמה חודשים. אבל אנחנו די בטוחות שאף אחד לא חשש - עד עכשיו - שחומרי המילוי שהוא מזריק לפנים פשוט יישארו שם במשך שנים ויאגרו בגופו. ההנחה היא, וזה גם מה שקורה רוב הזמן, שחומרי מילוי מתמוססים לאחר תקופה מסוימת. אבל כפי שמבהיר הסיפור הבא - זה לא תמיד קורה.

עיתונאית אנגליה בשם אליס הארט-דייוויס כתבה טור לדיילי מייל שבו תיארה חוויה מוזרה - במהלך בדיקת MRI היא ראתה המון כתמים צבעוניים על פניה, ואז הרופא שלה הסביר כי מדובר בחומי מילוי שלא התמוססו. "ד"ר סיימון מורלי, הרדיולוג, אמר לי שיש בערך 35 מ"ל ממנו בסך הכל", היא כתבה, והוסיפה: בהיתי מבוהלת בכתמים על פני הלחי, לאורך קו הלסת, בסנטר, מתחת לעיניים, בקווי האף. ד"ר מורלי לחץ על כמה כפתורים ומחק את התמונה הבסיסית של הפנים שלי על המסך, והשאיר מסגרת של חומר מילוי כמו מסכה מקאברית. זה לא היה הגיוני".

הארט-דייוויס כתבה כי בשנים האחרונות היא שמעה סיפורים על חומרי מילוי של חומצה היאלורונית שנשארים בגוף הרבה יותר ממה שהם אמורים ולא מתמוססים כראוי. אף שהיא תמיד הקפידה להזריק רק אצל רופאים מומחים, היא החליטה לבדוק אם זה קרה גם אצלה. "השנה אהיה בת 60, וכבר שנים שאני עושה הזרקות - לרקות, ללחיים, לשפתיים, לקווי האף לפה, לקו הלסת והסנטר, בחריצי 'שוקת הדמעות' מתחת לעיניי ובאזור הגבות", היא סיפרה. המטרה שלה, כמו של כל מי שמזריק חומרי מילוי, היתה לרכך את סימני ההזדקנות, להחליף נפח שאבד ולהוסיף מבנה לפנים.

עוד בנושא:
מאמי מייקאובר: מה כולל הניתוח שעברה מאיה בוסקילה?
הסרת שיער בבני נוער - באיזה גיל מותר להתחיל?

החשש כי חומרי מילוי לא מתמוססים כמובטח החל לעלות לכותרות לפני כמה שנים בעקבות רדיולוג אסתטי מאוסטרליה בשם ד"ר מובין מאסטר. מנתחים קוסמטיים שונים החלו לשלוח אליו מטופלים כדי לבדוק אם הנפיחות סביב העיניים שלהם היא תוצאה של חומר מילוי ישן, ואכן ברבים מהמקרים האלה נמצאו שאריות של חומר מילוי, חלקם בני 12 שנה. "מהמחקר שלי, במיוחד באמצע הפנים וסביב העיניים, נראה שחומר המילוי מחזיק מעמד הרבה יותר זמן ממה שציפינו בהתחלה", הוא מספר.

אז האם לתופעה הזו יש השלכות מדאיגות על הבריאות או שזה סתם מטריד? האמת היא שאף אחד לא יודע בוודאות, אבל מומחים מעריכים כי לא יהיו לזה השלכות רציניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully