וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרת שיער בבני נוער - באיזה גיל מותר להתחיל?

עודכן לאחרונה: 30.12.2022 / 7:10

תאמינו או לא אבל ילדים, או יותר נכון להגדיר אותם כבני נוער, מתחילים את גיל ההתבגרות בגיל 12. זה גורם להם בין היתר לפנות גם למרפאות אסתטיקה על מנת להוריד שיער. האם זה אפשרי בגיל כל כך מוקדם? הנה כל התשובות

הסרת שיער בלייזר. shutterstock,
היום הוא כבר מתאים לכולם. שימוש בלייזר/shutterstock

הסרת שיער היא אחד מהתהליכים הכי נפוצים בשיח על הטיפוח העצמי, והוא גם בין התחומים היחידים שעברו טרנספורמציה מבחינה תדמיתית. אם לפני שניים או שלושה עשורים, הסרת שיער הייתה מנת חלקן של נשים בוגרות, שלא התגאו בעובדה שהן מסירות שיער, כיום הפרוצדורה נעשית אצל גברים ונשים, וגם אצל בני נוער.

גיל ההתבגרות טומן בחובו לא מעט שינויים התנהגותיים ואישיותיים, בני הנוער הופכים בוגרים ובין הדברים המורגשים הם דווקא השינויים ההורמונליים והפיזיולוגיים. בעבר הלא רחוק גיל ההתבגרות היה 16 ומעלה, ולאט לאט עם השנים נעשתה ירידה בגיל ההתבגרות הממוצע הן ברמה המינית הגנטית והמנטלית וכיום, נכון לשנת 2022 גיל ההתבגרות ושינוייו מתחיל כבר בגיל 10 ו-11.

לא מעט גורמים סביבתיים מוגדרים כיום כמשבשים הרשמיים של ההורמונים ומי שאחראים לכל השינוי הזה, ביניהם כימיקליים הנמצאים בחומרי הדברה, פלסטיק וזיהום אוויר, לצד מזון מעובד ושתייה ממותקת. מתוקף כך, השמנת יתר, שיעור יתר, ועוד תגובות פיזיולוגיות הן מנת חלקם של נוער המתבגר ככל הנראה, מהר מדי. צמיחת שיער באזורי הגוף השונים, ובאזורים מסוימים, משתנה מצמיחה פלומתית לצמיחה טרמינלית - המוגדרת כצמיחה של שיער עבה יותר ובעל פיגמנט כהה יותר.

דילמת ההורים בשלב זה היא סוגיית דימוי הגוף והנפש - האם עדיף לתת לילדים לעבור את התהליך כדי שהדימוי העצמי שלהם לא ייפגע, או ללמד אותם לקבל את עצמם כמו שהם בגילאים אלה. וכמובן - באיזה גיל אפשר להתחיל להוריד שיער בלייזר, כך שזה יהיה יעיל. שאלנו את יעל סבג - מנהלת תחום הסרת שיער בלייזר ברשת מרפאות פרופורציה - איך בדיוק עובדת הסרת שיער בגילאים האלה, ועד כמה היא יעילה. הנה התשובות שלה.

מתי אפשר להתחיל הסרת שיער בלייזר?

כיום, לאור המודעות הגבוהה שיש לנערות אבל גם בשל התפתחות הורמונלית מוקדמת, הגיל ההתחלתי להסרת שיער בלייזר עומד על 12. חשוב לציין, כי במצב של טרום סיום הגדילה וההתייצבות ההורמונלית, צמיחת השיער ממשיכה בכל האזורים בגוף. לכן, בסיום סדרת הטיפולים הצוות המטפל יבחן את רמת הצמיחה של הנערה וימליץ, במידת הצורך, על טיפולים נוספים.

עוד בוואלה!

למות חלקה: ההיסטוריה הקטלנית של הסרת השיער

לכתבה המלאה

באילו אזורים נערות לרוב מבקשות להסיר שיער?

בקרב נשים, הצמיחה לרוב תהיה באזור הרגליים, בית השחי ובאזור המפשעות, ועל כן אלו גם אזורי הביקוש הגבוהים ביותר להסרת שיער, גם בגיך ההתבגרות. אך לצדם קיימים אזורי צמיחה פחות פופולריים ברמת השיח אך בהחלט פופולריים ברמת הביקוש במרפאות; פנים, גב תחתון, מסביב לפטמות ובבטן, אלו כבר נפגשים עם השלכות ישירות על הדימוי העצמי וביטחונן של נשים רבות בגילאים צעירים ומכאן שההתעסקות בטיפול בבעיה גם לא תמיד נעימה להן.

רגליים שעירות של אישה בחצאית. ShutterStock
רגליים הם אזור מאוד מבוקש. שיערות ברגליים/ShutterStock

איך זה עובד?

הסרת שיער באמצעות טכנולוגיות לייזר היא השיטה המתקדמת ביותר כיום, בקרב כל מי שמעוניין להיפטר משיער מיותר ולא רצוי. השיטה למעשה עובדת באמצעות קרן לייזר שמחממת את זקיק השערה עד למצב של הרס מוחלט שלו על מנת שלא יוכל להשתקם ולגדל בתוכו עוד ועוד שיער. מכשיר הלייזר פולט פולסים של אנרגיה הנקלטים בפיגמנט המצוי בשערה ומועברים לזקיק עצמו, ובקצב מסוים המועיל לפגוע בכל טיפול בממוצע ב-10 אחוזים מזקיקי השיער לצמיתות.

כאשר מחזור אחד נמצא בצמיחה מיד אחריו קמים עוד כמה מחזורי צמיחה ולכן התוצאה אליה שואפים בסך הכל תהיה הפחתה משמעותית בכמות השיער עד כ-70- 80 אחוזים, וזו הסיבה שהסרה בלייזר מצריכה סדרה של טיפולים. עוד חשוב לדעת שקרני הלייזר בטכנולוגיות החדשות, מותאמות כיום לכל גווני העור וסוג השיער. דבר שלא היה בעבר.

באילו אזורים כדאי לבצע את הטיפול?

האזורים הפופולריים ביותר כיום להסרת השיער הם: רגליים, בית שחי ומפשעות. אך מעבר לאזורים אלו ישנם אזורים נוספים בגוף בהם צומח שיער שכמעט ולא ניתן להסתיר, היוצר אי נוחות עבור נשים רבות, כמו אצבעות הידיים או העורף. אזורים נוספים שנחשפים בזמני אינטימיות שונים ויוצרים חוסר נוחות, הם: אצבעות הרגליים, אזור פס בטן, פס חזה, גב תחתון ועליון, חזה ופטמות.

איך נעשית ההתאמה להסרת שיער בלייזר?

לא קיימת היום רשת להסרת שיער או מכון קוסמטי או קליניקה פרטית שלא מבצעות בדיקת התאמה וייעוץ רפואי קפדני מתואם מול המטופל עצמו. חשוב לדעת שאין להסיר שיער בלייזר ללא ייעוץ והתאמה מהסיבה שחשוב להתאים את הטיפול, עוצמתו ותדירותו בהתאם לצפיפות, צבע ועובי השערה. בנוסף, נלקחים בחשבון הגיל ושלבי ההתפתחות ההורמונלית בגוף המטופל. יעילותו של הטיפול ומקסום התוצאות שלו תלויים לא פחות בבחירת מכשור לייזר מתקדם כזה או אחר שמתאים לטיפול בסוגי שיער ועור שונים.

שערה הפוכה. ShutterStock
האם יש אזורים שאינם מומלצים ללייזר? אישה מוציאה שיערה עם פינצטה/ShutterStock

באילו אזורים לא כדאי לבצע את הטיפול?

מאחר ובעקבות פעילות הורמונאלית עלולה להיווצר תופעה של הגברה בצמיחת השיער, אצל נשים, ללא קשר לגילאים, לא מומלץ לטפל באזורי הפנים בלייזר מלבד שפם ובין הגבות ואזור כתפיים. אצל גברים ניתן לטפל בפנים כמו בשאר אזורי הגוף, בין הגבות, עצמות לחיים, צידי העיניים לחיים וצוואר, אף/בתוך האוזן ובאזור הכתפיים.

למי מתאים הטיפול?

המטופלים האידיאלים כיום הם כלל האוכלוסייה, שכן המכשור מותאם כיום לכל גווני העור, ולכל סוגי השערה ( למעט מקרים של שיער חסר פיגמנט כמו שיבה, ג'ינג'ים, או בלונדינים בהירים מאוד). מיכשור מתקדם שהינו בעל שלושה אורכיגל המטפלים בכל הזקיקים בדרמיס מאפשר כיום לכל כלל המטופלות להשיג תוצאות טיפול טובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully