וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מלחץ דם גבוה? הרגל הבוקר הזה עלול לסכן אתכם

שוב קפה על הפרק והפעם בקרב בעלי לחץ דם גבוה. מחקר חדש מצא כי אוכלוסיה זו נמצאת בסיכון גבוה יותר להתקף לב או שבץ והסיבה היא קפה. הנה הממצאים

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אנחנו מודים שהמחקרים על קפה מבלבלים גם אותנו, אבל הם עדיין מעניינים. מחקר חדש מצא כי שתיית שתי כוסות קפה או יותר ביום עלולה להעמיד אנשים עם לחץ דם גבוה בסיכון גבוה יותר לסבול משבץ מוחי או התקף לב.

ממצאי המחקר האחרונים הראו שצריכה קבועה של קפה מכיל קפאין בנפחים של שתי כוסות או יותר עשויה להכפיל את הסיכון של חולים עם יתר לחץ דם למות מהתקף לב, שבץ מוחי ומחלות לב וכלי דם אחרות. באופן קצת מפתיע, אותן תוצאות לא נמצאו בקרב אלו ששתו תה ירוק או רק כוס קפה אחת מדי יום.

לפי החוקרים, המטרה העיקרית של המחקר, שפורסם אתמול בכתב העת של איגוד הלב האמריקני, הייתה לבחון את ההשפעות של צריכת קפה ותה ירוק על תמותה ממחלות לב וכלי דם בקרב אנשים עם יתר לחץ דם חמור.

"המחקר שלנו נועד לקבוע אם ההשפעה המגנה הידועה של קפה חלה גם על אנשים עם דרגות שונות של יתר לחץ דם. כמו כן בדקנו את ההשפעות של תה ירוק באותה אוכלוסייה", אמר מחבר המחקר.

קפה. ShutterStock
מסוכן לחלק מהאנשים. כוס קפה/ShutterStock

לצורך המחקר, הצוות בחן נתונים מ-18,609 משתתפים בגילאי 40 עד 79. המשתתפים התבקשו למלא שאלון אורח חיים, תזונה והיסטוריה רפואית. הם גם עברו בדיקות בריאותיות. "צריכת קפה כבדה הייתה קשורה לסיכון מוגבר לתמותה בקרב אנשים עם יתר לחץ דם חמור, אך לא בקרב אנשים ללא יתר לחץ דם ועם יתר לחץ דם דרגה 1. לעומת זאת, צריכת תה ירוק לא הייתה קשורה לסיכון מוגבר לתמותה בכל קטגוריות לחץ הדם", כתב הצוות במסקנתם.

מחקרים קודמים הראו שאנשים שעברו התקף לב אך שתו כוס קפה עם קפאין מדי יום יכולים להוריד את הסיכון למוות מוקדם מהתקפי לב ושבץ במבוגרים בריאים. עם זאת, מחקרים אחרים הראו כי יותר מדי קפה עלול להגביר את לחץ הדם ואף לגרום לדפיקות לב וחרדה, על פי איגוד הלב האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully