וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מסוכן להתקלח באמצע סופת ברקים?

מאז קום המדינה כמה עשרות בני אדם בישראל מתו ממכת ברק. רובם כשהיו קרובים למקורות מים. אז האם זה אומר שגם אסור להתקלח במזג אוויר כזה?

בווידאו: סופת ברקים בשמי קנזס/תיעוד ברשתות חברתיות

אחרי קיץ ארוך במיוחד, וסתיו שלא היה ברור שיגמר, סוף סוף יש קצת חורף בישראל. השמיים מתקדרים עם ענני גשם וסופות רעמים בדרכן אלינו. ואיפה שיש רעמים יש גם ברקים שנושאים זרם של כ-25 אלף אמפר, ויש את אלה שמגיעים אפילו עד 300 אלף אמפר. ואם אתם צריכים קצת מספרים להשוואה - בשקע ביתי ממוצע יש זרם בעוצמה של 15-10 אמפר.

בישראל ישנם דיווחים רבים על פגיעות ברק בכל חורף, ומאז קום המדינה מתו בין 30-40 בני אדם מברק שפגע בהם ישירות. המשותף כמעט לכל המקרים - הם היו רטובים או ליד מקור מים. אז מה זה אומר על מקלחת או אפילו על שטיפת כלים?

רוב הנפגעים בארץ היו כאמור בקרבה למקור מים או רטובים, ובמגע עם עמוד מתכתי מוליך כלשהו, חכת דיג, גדר או אופניים. אפילו נשיא המדינה, שמעון פרס, היה במטוס שנפגע מברק במהלך טיסה בסופת גשמים ממילאנו לארץ בשנת 2011. למרבה המזל לא היו נפגעים, אבל ככלל במטוסים המשוכללים בהם טסים נוסעים כיום אין סכנה ממש בפגיעת ברק תודות למכשור דוחה ברקים על המטוס.

למרות זאת, עדיף להימנע ממקלחות או שטיפת כלים במהלך סופת ברקים. המגע עם המים בזמן מגע עם צנרת המים שלעיתים מתכתית עלול להיות מסוכן. היות וברק מולך בצנרת, יש להימנע במהלך סופה ממקלחת, אמבטיה, שטיפת כלים או שטיפת ידיים כדי להפחית את הסיכון לפגיעה.

עוד על פגעי החורף:
כולם נורא חולים עכשיו. איך מתמודדים עם זה?
6 מיתוסים על מחלות חורף שהגיע הזמן להפריך

סופת ברקים בפתח תקווה, 12 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
פגיעה ישירה של ברק היא לרוב קטלנית. סופת ברקים/ראובן קסטרו

פגיעת ברק מסוכנת מהרבה סיבות, והיא עלולה להתרחש כתוצאה מהולכת החשמל או כתוצאה מעוצמת החום. פגיעה ישירה של ברק היא לרוב קטלנית. ניתן גם להיפגע באופן קהה, פגיעות עור וכוויות. פגיעה מוחית, עינית ופגיעה בשרירים. מעוצמת הפגיעה של הברק חפץ עלול לזוז ממקומו ולפגוע בכם.

חשוב לציין שלא כל פגיעת ברק תגרום למוות. קחו למשל את סיפורו המפורסם של רוי סאליבן מי שקרוי "מוליך הברק האנושי", שהיה שומר יערות בארה"ב במשך 30 שנים ונפגע מברק 7 פעמים מבלי שנהרג. הוא אפילו שבר שיא גינס בקטגוריה המפוקפקת שנותר על כנו למרות שהוא מת כבר לפני 40 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully