וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיאטה? השיטה הכי קלה (וטעימה) לחסוך 300 קלוריות ביום

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 10:59

לא משנה איך תסתכלו על זה - כולנו אוכלים יותר בחורף, ומנשנשים הרבה יותר. מחקר חדש מצא כי אכילת שקדים יכולה לחסוך לכם לא מעט קלוריות שמגיעות מכל החטיפים הלא בריאים שאתם מכניסים לפה

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

החורף הגיע וכולנו הרבה יותר רעבים, וזה אומר הרבה מאוד נשנושים במהלך היום. אם אתם רוצים לצמצם את צריכת הקלוריות היומיות שלכם, מחקר חדש מגלה שכל מה שצריך זה חופן שקדים. מדענים מאוניברסיטת דרום אוסטרליה מדווחים שצריכת 30-50 גרם שקדים יכולה לעזור לאנשים לצמצם את צריכת הקלוריות היומית שלהם.

צוות המחקר, שפורסם בכתב העת European Journal of Nutrition, גילה שאנשים שאכלו מעט שקדים במקום חטיף פחמימתי שווה ערך בקלוריות, הפחיתו בסופו של דבר את צריכת האנרגיה שלהם ב-300 קלוריות במהלך הארוחה הבאה. אלה 300 קלוריות שחסכתם ומגיעות בדרך כלל מג'אנק פוד וחטיפים.

"שיעורי עודף משקל והשמנה מהווים דאגה מרכזית לבריאות הציבור ושינוי התיאבון באמצעות תגובה הורמונלית טובה יותר עשוי להיות המפתח לקידום ניהול משקל", אומרת ד"ר שרייה קרטר, מעורכי המחקר. "המחקר שלנו בדק את ההורמונים המווסתים את התיאבון, וכיצד אגוזים - ובמיוחד שקדים - עשויים לתרום לשליטה בתיאבון. מצאנו שאנשים שאכלו שקדים חוו שינויים בהורמונים שתפקידם להסדיר את התיאבון, וכי ייתכן שאלו תרמו להפחתת צריכת המזון ב-300 קלוריות", הוסיפה

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
טעים, בריא וחוסך קלוריות. קערת אגוזים/ShutterStock

השמנת יתר היא בעיה נפוצה בעולם כולו. דוח התוכנית הלאומית למדדי איכות לרפואת הקהילה ל-2021 שפורסם לאחרונה הראה כי 59 אחוזים מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל בגילאי 64-20 סובלים מעודף משקל והשמנת יתר. יותר מרבע מהנשים בגילאים אלה סובלות מהשמנת יתר. מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה לשנת 2012 (20.4 אחוזים). במקביל, שיעורי ההשמנה הגבוהים ביותר של הגברים היו אצל בני 65 ומעלה, כמעט 40 אחוזים. בקנה מידה עולמי, 1.9 מיליארד מבוגרים סובלים מעודף משקל כאשר 650 מיליון סובלים מהשמנת יתר.

שינוי קטן, הבדל גדול

"שקדים עשירים בחלבון, סיבים וחומצות שומן בלתי רוויות, מה שעשוי לתרום לתכונות המשביעות שלהם ולעזור להסביר מדוע נצרכו פחות קלוריות", מוסיפה ד"ר קרטר. ממצאי המחקר מצביעים על כך שאכילת שקדים יכולה לעורר שינויים קטנים בצריכת האנרגיה של אנשים, וד"ר קרטר טוענת שלכך עשויות להיות השפעות קליניות לאורך זמן.

"אפילו שינויים קטנים וחיוביים באורח החיים יכולים להשפיע על פני תקופה ארוכה יותר. כשאנחנו מבצעים שינויים קטנים וברי-קיימא, יש סיכוי גבוה יותר שנשפר את הבריאות הכללית שלנו בטווח הארוך", מסכמת ד"ר קרטר, "שקדים הם חטיף בריא פנטסטי לשילוב בתזונה היומית. כעת אנו נרגשים לבחון כיצד שקדים עשויים להשפיע על התיאבון במהלך דיאטת הרזיה וכיצד הם עשויים לסייע בניהול משקל בטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully